تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

ماکرون با سیسی درباره معاملات تسلیحاتی جدید گفت‌وگو نکرد

رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی تاکید کرد که در دیدار اخیر خود با همتای مصری‌اش درباره معاملات تسلیحاتی جدید گفت‌وگو نکرده است.

کد خبر: ۱۹۵۶۰
۱۰:۴۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری خود در قاهره اظهار کرد که در دیدار با سیسی با وی درباره معاملات تسلیحاتی جدید و صادرات سلاح به مصر گفت‌وگو نکرد.

وی تصریح کرد: طی چند ماه آینده با مقامات مصر در این باره گفت‌وگو خواهیم کرد.

ماکرون در ادامه گفت که فرانسه طبق معامله امضا شده میان دو طرف در سال ۲۰۱۵، ۲۳ فروند از ۲۴ فروند جنگنده‌ "رافال" را به مصر تحویل داده است و جنگنده دیگر نیز به زودی به این کشور تحویل داده خواهند شد.

وی تاکید کرد که مقامات مصر باید از سلاح‌های فرانسه تنها برای اهداف نظامی و دفاع از کشورشان در مقابل تهدیدات خارجی استفاده کنند.

رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: تنها یک بار از سلاح‌های فرانسه برای سرکوب معترضان در مصر استفاده شده است و آن هم در سال ۲۰۱۳ بود که فرانسه در آن زمان گفت‌وگوهایی را با مقامات مصر انجام داد و از آنها خواست که درباره این موضوع توضیح دهند.

دیدار ماکرون و سیسی روز گذشته در حالی برگزار شد که موسسه‌های حقوقی بین‌المللی به خاطر اوضاع حقوق بشر در مصر و آزادی فعالان مدنی و سیاسی بازداشت شده ماکرون را برای در پیش گرفتن موضع‌گیری جدی در برابر سیسی تحت فشار گذاشتند و از وی خواستنه‌اند که فروش تسلیحات به قاهره را متوقف کند.

لازم به ذکر است که فرانسه بزرگترین کشور صادرکننده سلاح به مصر است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی