تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
"دیدارنیوز" گفته‌های حسن عباسی پیرامون چشم انداز ۱۴۴۴ را مورد بررسی قرار داد؛

مزاح و مطایبه حسن عباسی یا باور قلبی!

حسن عباسی در کلیپی چند دقیقه‌ای وضعیت ایران در سال ۱۴۴۴ شمسی را به تصویر کشیده است. وی بسان پیشگویی زبردست، به ریز سخن از برگزاری مراسم عبادی در کاخ سفید، کاخ باکینگهام و ورسای پاریس می‌کند.

کد خبر: ۱۹۵۲۶
۱۶:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ مسلم تهوری: در حوزه نویسندگی، سبک و سیاق طنز یکی از مشکل‌ترین چالش‌های فرا روی نویسنده است. برای نوشتن طنز می‌بایست ذوق و قریحه آن را داشت، امری که بسیاری از آن بی بهره‌اند. صد البته که نویسنده این سطور نیز فاقد قریحه لازم برای طنز است. بار‌ها سعی کردم، اما اولین مشکلی که با آن مواجه شدم سوژه‌یابی بود؛ انگار قفلی زنگار زده به مغزم خورده است و هیچ سوژه‌ای به ذهنم متبادر نمی‌شود. در این میان، کاملا اتفاقی کلیپی از حسن عباسی دیدم تحت عنوان چشم انداز ۱۴۴۴ جمهوری اسلامی ایران؛ این کلیپ دو سه دقیقه‌ای آنقدر مبهوتم کرد که علاقمند شدم اسم حسن عباسی را در گوگل سرچ کنم و گفته‌های دیگرش را بشنوم. آنقدر سخنانش عجیب و غریب بود که به نظر منبعی از سوژه‌های جذاب برای نویسندگان طنز وجود دارد و می‌توان ایده گرفت. به‌طور نمونه می‌توان به گفته‌های زیر اشاره داشت:


ـ بر اساس آمار‌های رسمی ۶۶ درصد جمعیت برزیل حرام‌زاده است. در اروپا، مردم فرانسه با ۵۶ درصد حرام‌زاده‌اند، در سوئد ۵۵ درصد، آمریکا و انگلیس با ۴۱ و ۴۹ درصد، در رتبه‌های بعدی هستند.


ـ شروط مذاکره با آمریکا: شرط نخست آن است که آمریکا همه وب‌سایت‌های پورن خود را مسدود کند. شرط دوم آن است که آمریکا حجاب را به رسمیت شناخته و آن را بپذیرد. شرط سوم آن است که آمریکا باید وال‌استریت را به عنوان مرکز ربای جهانی، بسته و اقتصاد ربوی را کنار بگذارد. شرط چهارم جمع‌کردن بساط اسرائیل است. شرط پنجم آن است که آمریکا باید بپذیرد مسلمان شود.


ـ کوروش به تعبیر امروزی صهیونیست بوده و تلقی کوروش به‌عنوان ذوالقرنین را یک اشتباه از سوی اساتید قدیم حوزه علمیه می‌داند.


ـ دشمنان با ساختن انیمیشن یوگی و دوستان به نوح پیامبر اهانت کرده‌اند.


ـ کارتون کایوت از طبلی همچون عزاداری‌های شیعه استفاده می‌کند و این توهینی به شیعیان است. چون در این کارتون برخی کاکتوس‌ها شبیه اندام نری هستند، این بدین معناست که غرب دارد به مسلمانان انگشت وسط نشان می‌دهد.


ذکر این نکته خالی از لطف نیست که حسن عباسی که در حوزه‌های مختلف سیاست خارجی و داخلی، فرهنگ و هنر، نظامی، اقتصادی و ... اظهار نظر می‌کند دارای مدرک آکادمیک در این حوزه‌ها نیست. وی در سال ۱۳۸۳ در مقطع کارشناسی رشته فلسفه مشغول تحصیل بوده است و در مدرک دکترای او تردید شده است. حسن عباسی دکتر بودن را در داشتن مدرک دکترا نمی‌داند بلکه در دادن نظریه و ارائه دکترین می‌داند و خود را به دلیل ارائه دکترین‌های مختلف، دکتر می‌داند. او گفته صد‌ها پایان‌نامه دکتری زیر نظر او انجام شده و استاد راهنمای شماری از سپاهیان بوده است. وی همچنین معتقد است کسی که رانندگی می‌کند راننده یا کسی که بیماران را معالجه می‌کند پزشک است و نیازی به داشتن مدرک (گواهینامه رانندگی یا پروانه پزشکی) نمی‌باشد.


تازه‌ترین سخنان حسن عباسی در مورد چشم انداز ۱۴۴۴ است که اگر این کلیپ را ندیده‌اید در ذیل قابل مشاهده است.

 

 


طرفداران و علاقمندانش به وی، لقب هنری کیسینجر اسلام داده‌اند، اما به نظر می‌رسد لقب نوستر آداموس بیشتر مناسب حال و احوال حسن عباسی است.


در طول تاریخ افرادی بوده‌اند که وقایع ۴۰ ـ ۵۰ سال آینده را پیش‌بینی کرده‌اند که بعضا رنگ واقعیت به خود گرفته است. تئودور هرتزل در سال ۱۸۹۶ کتابی تحت عنوان «کشور یهود» منتشر کرد و پس از تشکیل نخستین کنگره صهیونیسم در ۱۸۹۷ در شهر بال سوئیس در خاطراتش می‌نویسد امروز سنگ بنای کشور یهود را گذاشتم. اکنون نه، ولی شاید ۵۰ سال دیگر این کشور شکل بگیرد و اسرائیل رسما در سال ۱۹۴۸ میلادی تأسیس شد.


مواردی از این دست در تاریخ ثبت و ضبط شده است، اما کمتر پیش آمده که فردی همانند حسن عباسی اینقدر جزئی آینده را پیش‌بینی کند و مدعی شود: «نشست جماهیر اسلامی در بیت المقدس»، «برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در حسینیه کاخ سفید»، «برگزاری مراسم نیمه شعبان در مهدیه باکینگهام لندن»، «مراسم شب‌های قدر در مسجد ورسای پاریس»، «بلیط سفر به ایستگاه فضایی طهرانی مقدم در ۱۴۴۴»؛ و در نهایت قرار شد سفر به مریخ و نپتون و پلوتون را در دستور کار قرار بدهند.


سخنی با حسن عباسی


گفته‌هایی از این جنس از دو حال خارج نیست. یا حسن عباسی بدان‌ها معتقد است و از یک باور درونی نشأت گرفته است و یا از باب مزاح و شوخی است.


اگر این جنس سخنان حسن عباسی باور‌های ذهنی اوست باید با اظهار تأسف گفت: اولا گفته‌هایی از این دست باعث تمسخر و ریشخند نیرو‌های گفتمان درون انقلابی خواهد شد و لطفا به مضحکه نیرو‌های مسلمان راضی نشوید و در گفته‌ها و سخنانتان تجدید نظر جدی کنید و چنانچه کمتر بگویید و بیشتر بیندیشید به صواب نزدیک‌تر است. ثانیا حرف‌هایی از این دست به نوعی بازی در زمینی است که دشمنان نظام برایمان طراحی کرده‌اند و در واقع حسن عباسی همان می‌گوید که آنها مایلند بشنوند و به راحتی می‌توانند گفته‌های وی را دست آویز قرار دهند و با پیراهن عثمانی که عباسی به آنها داده جمهوری اسلامی ایران را برای جامعه جهانی معضلی بزرگ و امری خطرناک توصیف کنند و بدین ترتیب دستیابی به اهداف‌شان سهل الوصول‌تر می‌شود. ثالثا رهبری از شبیخون فرهنگی به انقلاب اسلامی خبر دادند و حسن عباسی برعکس سخنان رهبری از تهاجم فرهنگی ایران به غرب نام می‌برد و نهایتا اینکه بسیاری افراد و از جمله حسن عباسی چه اصراری دارند هر چه به ذهن‌شان خطور می‌کند را بیان کنند.

 

و چنانچه از باب مزاح و مطایبه بیان شده بد نیست بداند که افراد، متوجه شوخی کلام وی نمی‌شوند و حمل بر باور قلبی می‌کنند؛ لذا بد نیست به نوعی به مخاطب بفهماند که سخن گفته شده صرفا جهت شوخی و مزاح بوده و هیچ ارزش دیگری ندارد؛ که اگر چنین است از باب «ادخال السرور علی قلب مسلم» آنچه حسن عباسی می‌کند همانند یک استندآپ کمدی، با ارزش و جذاب است و می‌تواند ایده‌های بکر و جالبی برای طنزپردازان باشد.
 
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی : ۲
غیر قابل انتشار : ۱
جهانمهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
28
12
نویسنده این خبر مسلما آدم فوق العاده دروغگویی بوده ، هیچ شکی در مدرک دکتری دکتر عباسی نیست ، این مرد با تخصصش صدتا دکتر مدرک گرا دکوری رو میزاره تو جیبش ، لطفا طنز نویسان هم در حوزه تخصص نداشته خودشون نظر بدن :)
آژو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
2
6
و نرید ان نمن ...
شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
14
25
موندم اونایی که حرفای این مرد رو گوش می دن و ازش حمایت می کنند فازشون چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
21
14
نميدونم عباسي دكترا داره يا نه ولي با اطلاعاتش ميتونه ٣٠ تا رساله دكتري بده
F
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
25
14
این مزخرفاتی که تو نویسنده برای خراب کردن دکتر عباسی نوشتی برای مخاطبینیه که سنشون دو ساله. در ثانی ازین به بعد اگه خواستی چیزی بنویسی حداقل برو تحقیقاتتو کامل کن بعد بنویس
یحیی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
20
16
سخنی با شما. زمانی که قصد دارید در مورد کسی قضاوت کنید به سخنان تقطیع شده او مراجعه نکنید که با قضاوت حقیر خود، شخصیت حقیرترتان به نمایش گذاشته می شود.
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
7
16
کسی که مدرک تحصیلی واقعی داشته باشد در یک چارچوب خاص حرکت میکند کسی بلند حرف میزند ودائما به دیگران توهین میکند این افراد معمولا سبک مغز هستند ودارای عقده های درونی وحرفهائی که میزنند هیچ خودشان هم قبول ندارند فقط برای بازار گرمی این حرفها زده میشود
انقلابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
لطفا برید قدری بیشتر درباره استاد حسن عباسی تحقیق کنید. علم و دانش استاد عباسی در قالب چندتا واحد ارشد و دکتری نیست . ایشان در اندیشکده خود در حال تولید علم بوده و هستند . با این افکار و عقده ها حقارت خودتون را نشان می دهید . استاد عباسی بزرگترین استرانژیست ایران و جهان اسلامه
پی اچ بی دی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
ایشان تجلیل هایش پایه و اساس علمی ندارد. صرفاً از روی احساسات حرف می زند. در در مجموع فرهنگ ایران- اسلام را نابود می سازد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
4
11
بابا این مرد دیوانه است .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
2
5
فکر نمی کنید این جمله هم طنز آمیز است.
ایران برتر از سوئد؛ از واقعیت تا توهم!!
لطفا این هم به مقالتان اظافه کنید تا معلوم شود غضنفر در هر دو جناح هست.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
5
9
آقای دکتر(!!!)عباسی،نمیخواد در آمریکا و فرانسه مراسم عاشورا بگیری،90 درصد از نسل جوان ایران دیگه به جمهوری اسلامی و حتی به خود اسلام باور ندارند.....
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
3
3
کار جنون ما به تماشا کشیده است
یعنی تو هم بیا که تماشای ما کنی..
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
8
3
جناب اینو هم بگو حضرت عباسی چند گرفتی تا این مزخرفات صد من یه غاز رو در مورد استاد حسن عباسی بنویسی شهامت و شجاعت ایشون رو کمتر کسی داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
3
10
افرادی مثل حسن عباسی عقده هیتلر شدن دارند. اینطور افراد باید همیشه در حاشیه نگه داشته شوند چون اگر به قدرتی برسند بسیار مخربند. متاسفانه بیماری روانی جزئی از بشر امروزه و باید به حضور این افراد د جامعه عادت کرد ولی در عین حال آنها را کنترل کرد تا دست به اقدامات خودسر نزنند.
رضا
|
Czech Republic
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
5
2
لطفا اول کل سخنرانی رو گوش بکنید بعد قضاوت کنید.آمریکایی ها گفتند ما مساجد ایرانی ها رو کاباره و کازینو میکنیم که اقای عباسی در تلافی این چرندیات امریکا گفتند ما هم کاخ سفید را حسینیه میکنیم.
خسرو
|
Romania
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
2
4
چه بدبختیم ما
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
4
2
اقای نویسنده معلوم می شود شما هیچ گونه مطالعه ای در این زمینه نداشته اید و صرفا از روی چند کلیپ تقطیع شده اقدام به قضاوت و نتیجه گیری کرده اید که در این صورت باید برای شما تاسف خورد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
2
0
هر وقت در ایام عمر خود، به این قابلیت رسیدید که بتوانید از 24 ساعت شبانه روز، فقط 2 ساعت خواب مفید داشته باشید، آنگاه بیایید درباره شخصیت ممتاز این استاد بزرگوار با هم بحث کنیم
شخصاً معتقدم:
«در عظمت امام خمینی رحمة الله عیله همین بس، که در مکتب او یک (قاسم سلیمانی) و یک (حسن عباسی) پرورش یافت که اولی کاری حسینی کرد و دومی کاری زینبی»
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی