تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
مهدی ذاکریان، کارشناس روابط بین‌الملل در گفت وگو با "دیدارنیوز":

سخنان سیدحسن نصرالله پاسخ به مداخله‌گری بود

News Image Lead

هشدار سیدحسن نصرالله درباره ورود به جنگ، پاسخ به مداخله‌گری محسوب می‌شود و درواقع دبیرکل حزب‌الله مطرح کرده درصورت مداخله به امور داخلی، وارد جنگ خواهیم شد و این مسئله را او به عنوان یک گروه سیاسی مستقل اثر گذار در منطقه عنوان کرده است که موضع جناح سیاسی وی در لبنان به حساب می‌آید.

کد خبر: ۱۹۵۲۳
۰۹:۰۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز- سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان پس از چند ماه سکوت، در گفتگوی زنده با شبکه المیادین به نکاتی اشاره کرد که براساس آن، هیچ موضوعی را برای سوءبرداشت رژیم صهیونیستی باقی نگذاشت. وی در این گفت وگو نسبت به ادامه حملات به سوریه هشدار داد و گفت که چنین حملاتی می‌تواند به جنگ در منطقه منجر شود. وی همچنین با صراحت بیشتری اعلام کرد که اسرائیل طی سال‌های اخیر بار‌ها به مواضعی در سوریه حمله کرده است که نگذارد ایران در سوریه حضور نظامی داشته باشد.


سید حسن نصرالله دربخش دیگر سخنان خود به نوعی درباره پیامد اقدام‌ها ضد حزب الله هشدار داد. دبیرکل حزب الله لبنان به موضوع مهم «اشتباه در فهم مقاومت» اشاره کرد و با تاکید بر اینکه «جنگ طلب نیستیم، اما از جنگ، هراسی هم نداریم» به نوعی به مخالفان اخطار داد که در مسیر ایجاد جنگی جدید حرکت می‌کنند، جنگی که حزب الله برای دفاع از خود، هم توانمندی و هم آمادگی کافی دارد.


عطوان، تحلیگرعرب در رابطه با این اظهارات دبیر کل حزب الله لبنان براین اعتقاد است که اظهارات او نشان می‌دهد که محورمقاومت، آماده مقابله و پاسخ دادن به هر گونه تجاوز اسرائیل به سوریه، لبنان یا هر مکان دیگری است. سید حسن نصرالله درخلال صحبت‌های خود به نتانیاهو هشدار داده است و گفته که حزب‌الله موشک‌های دقیق و نقطه‌زنی دارد که دارای این توان است که اهداف را با دقت بالا و بدون اینکه به شهروندان آسیبی برسد هدف قرار دهد. او براین اعتقاد است که سید حسن نصرالله نشان می‌دهد محور مقاومت به هر گونه حمله‌ای از سوی اسرائیل به خاک سوریه یا ایران به شدت پاسخ خواهد داد.

 

البته این سخنان سید حسن نصرالله بدون واکنش اسرائیل باقی نماند و به نقل ازسایت شبکه خبری المیادین، رژیم صهیونیستی سخنان وی را تهدیدی علیه اسرائیل و تمامی کسانی دانست که بر سر راه حزب‌الله و هم‌پیمانانش در سوریه ایستاده‌اند، اما با تمام این‌ها تردیدی وجود ندارد که گفتگوی اخیر دبیرکل حزب الله لبنان از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست چرا که به نوعی، نقشه راه و طرح محور مقاومت برای آینده را بیان کرده است و به عبارتی براین نکته تاکید داشته که سوریه و حزب‌الله که از محاصره و تحریم عبور کرده اند آماده پاسخ به تصمیم اسرائیل برای جنگ احتمالی هم هستند.

 

سخنان سیدحسن نصرالله پاسخ به مداخله‌گری بود


اما آنچه همواره آمریکا و اسرائیل دررابطه با حزب‌الله مطرح می‌کنند آن است که سیاست و نقشه راه آن‌، همان سیاست و نقشه راه ایران است، مهدی ذاکریان، کارشناس روابط بین‌الملل در همین رابطه در گفت‌وگو با دیدارنیوز گفت: حزب‌الله سازمانی عملیاتی در لبنان است که مردم این کشور در آن نقش دارند، اما نوع رفتارشان مورد تائید ایران قرار دارد به این دلیل که سیاست آن‌ها مقاومت دربرابر اشغالگری است و این مسئله را به رسمیت نمی‌شناسند، برهمین‌اساس، خاک جنوب لبنان را از اشغالگری آزاد کردند و این امری است که حقوق بین‌الملل و قواعد سازمان ملل به رسمیت می‌شناسد و مورد تائید جامعه بین‌المللی است.


وی درباره سخنان تند سید حسن نصرالله خطاب به اسرائیلی‌ها ابراز کرد: اظهارات آقای سید حسن نصرالله تند نبود، اظهارات نتانیاهو در واکنش به این سخنان تند محسوب می‌شود. بدون‌شک دخالت درامور یک کشور از سوی مقامات سیاسی دیگر کشورها پذیرفتنی نیست و همانطور که به عنوان مثال، برای لبنان نمی‌توان تعیین تکلیف کرد و لبنان هم در داخل اردن حق دخالت ندارد، برهمین‌اساس هم اسرائیل حق تصمیم گیری درباره سوریه را ندارد، اینکه نیرو‌های حزب‌الله در سوریه حضور دارند که احتمالا دوستان سوری ها، دوستان ایران در این کشورمحسوب می‌شوند، به دولت قانونی و مستقر در این کشوربرمی‌گردد. وقتی که در کشوردیگر، مداخله نظامی بدون مجوز شورای امنیت صورت می‌گیرد، بنابراین چنین رفتاری باید واکنش طرف مقابل را هم داشته باشد و سید حسن نصرالله در همین راستا اظهارنظر کرده است.


این کارشناس روابط بین‌الملل درباره هشدارسید حسن نصرالله درباره ادامه حملات اسرائیل و ورود حزب‌الله به یک جنگ جدید توضیح داد: جمله سید حسن نصرالله که مورد اشاره قرار گرفت پاسخ به مداخله گری محسوب می‌شود و درواقع دبیرکل حزب الله مطرح کرده درصورت مداخله وارد جنگ خواهیم شد و این مسئله را او به عنوان یک گروه سیاسی مستقل اثر گذار در منطقه عنوان کرده است که موضع جناح سیاسی وی در لبنان به حساب می‌آید.


ذاکریان درباره حضور نیرو‌های نظامی ایرانی در سوریه واشاره سید حسن نصرالله درباره ادعای اسرائیل درخصوص حمله به مواضع آن‌ها بیان کرد: حضور ایران در سوریه موضوعی نیست که اسرائیل درباره آن تصمیم گیرد، مبحث مورد اشاره کاملا به دولت مستقر یعنی دولتی که از سوی سازمان ملل شناسایی شده است، مربوط می‌شود. درواقع این سوریه است که باید بر حضور یا عدم حضورایران در کشور خود تصمیم‎گیری کند ودرباره اظهار نظر اسرائیل هم باید گفت، بهترآن است تا سیاستمداران آن، درباره اشغال سرزمین‌های ۱۹۶۷ پاسخگو باشند.


وی ارزیابی خود درباره مواضع جدید دبیرکل حزب‌الله لبنان در قبال اسرائیل را چنین بیان کرد: موضع شخصی‌ام براساس قواعد وقوانین بین‌المللی است، بدین‌معنا که باید اصرارشود تا درسوریه عملیات‌هایی صورت نگیرد که مغایر با خواست دولت مستقر آن باشد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی