تیتر امروز

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.
تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.

مصباح یزدی: بعضی‌ها فکر می‌کنند هدف اصلی انقلاب رهایی از درباریان شاهنشاهی بود

ایت‌الله مصباح یزدی گفت: بعضی مسئولان چنین وانمود می‌کنند که هدف اصلی انقلاب مسئله فقر و محرومیت و رهایی از درباریان و حکومت شاهنشاهی بود که اگر اینگونه باشد انقلاب ما با انقلاب مارکسیست‌ها تفاوتی ندارد .

کد خبر: ۱۹۳۰۰
۱۳:۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمنان در عرصه‌های مختلف علیه نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته گفت: آنچه سبب عداوت و دشمنی کشورهای مختلف دنیا بر ضد انقلاب مردم ایران شده ماهیت اسلامی آن است .

رئیس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی راه اندازی جنگ هشت ساله و حمایت کشورهای جهان از صدام را نمونه بارز این دشمنی دانست و گفت: با وجود همه مشکلات و سختی ها و سنگ اندازی های دشمنان به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری نصیب کشورمان در چهار دهه گذشته شده است.

آیت الله مصباح یزدی توجه به ارزش های اسلامی و معنوی در جامعه را ضامن بقای انقلاب و توسعه کشور دانست و گفت: باید نسبت به تقویت باورها و اعتقادات و گسترش فرهنگ اسلامی در بین آحاد مختلف جامعه به ویژه نسل جوان حساس بود و حوزه‌های علمیه و مسئولان نیز مسئولان فرهنگی در این خصوص وظیفه سنگینی برعهده دارند.

وی گفت: بر اساس وعده الهی با صبر و مقاومت و عمل به رهنمودهای اسلامی می‌توان بر مشکلات فائق آمد و بر دشمنان پیروز شد.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی سال ۵۷ مردم ایران حاکمیت اسلام بوده افزود:بر این اساس باید برنامه های اسلامی در جامعه اجرا شود نه تفکرات و اندیشه‌های مارکسیستی که با ماهیت انقلاب اسلامی در تضاد است.

وی گفت: بعضی مسئولان چنین وانمود می‌کنند که هدف اصلی انقلاب مسئله فقر و محرومیت و رهایی از درباریان و حکومت شاهنشاهی بود که اگر اینگونه باشد انقلاب ما با انقلاب مارکسیست‌ها تفاوتی ندارد .

وی با بیان اینکه باید نسبت به آسیب ها و خطراتی که انقلاب و باورهای دینی را در نسل جوان تضعیف می‌کند نگران بود افزود: در همین شهر قم وضع فرهنگی در خیابان ها تغییر کرده و فرهنگ دینی رو به ضعف گذاشته شده است .

وی افزود: امروز در بازارها رباخواری رواج پیدا کرده و نرخ آن به صورت عادی ۲۵ تا ۳۰ درصد شده است .

آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد :اگر بخواهیم شاهد فضا و پیشرفت انقلاب اسلامی باشیم و عزت و اقتدار کشور حفظ شود نباید اهداف انقلاب به فراموشی سپرده شود. .

سردار نقدی مسئول جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب هم در ابتدای این دیدار با بیان اینکه جنبش از ابتدای سال جاری  با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف و با حضور فرهیختگان کشور شکل گرفته است افزود: این دستاوردها در قالب ۴۱ موضوع دسته‌بندی و به مردم معرفی شده است و هنرمندان از آنها برای انعکاس به جامعه استفاده می‌کند.

در ادامه این مراسم تندیس جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب به آیت الله مصباح یزدی اهدا شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی