تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

سیداحمد خاتمی: در برابر فتنه باید فاطمه وار عمل کنیم

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری گفت: چیزی که پس از رحلت پیامبر (ص) اتفاق افتاد و تاکنون ادامه داشته فتنه و نفاق بوده است‌ و امروز در برابر فتنه باید فاطمه وار عمل کنیم.

کد خبر: ۱۹۰۵۷
۱۲:۰۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه (یکشنبه) در حرم امامزاده قاسم (ع) در جمع مردم و به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) فدایی ولایت، امامت و عامل روشنگری پس از حضرت محمد (ص) است که با بصیرت خود فتنه کفار را برملا کرد.
وی افزود: حضرت فاطمه (س) شناسنامه شیعه و نشان واقعی اسلام ناب محمدی (ص) است، هر چه داریم از بصیرت این بزرگوار است، آنجا که دید ولایت و امامت با خطر مواجه شده و انحرافات فکری بیداد می‌کند جان خود را در خطر انداخت و فدای ولایت شد تا نشان دهد جایی که اصل و اساس دین و اسلام در خطر است باید گران‌بهاترین گوهر انسان که جان اوست بی‌ارزش و باید در راه آرمان و هدف الهی نثار شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش حضرت زهرا (س) در روشنگری جامعه پس از پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) با زیرکی و بصیرت بی‌نظیر خود مقابل فتنه ایستاد، چون جرم شوهرش دفاع از اسلام بود و کسی گوش و زبان سالمی برای ایمان آوردن نداشت حضرت علی (ع) تنها ماند، اینجا بود که نقش همسرش حضرت زهرا (س) تاریخ تشیع را زینت می‌دهد و با گفتار، کردار و عملش نشان می‌دهد که فتنه فقط در میدان جنگ نیست.

خاتمی افزود: گاهی یک تفکر اشتباه سرآغاز فتنه‌ای بزرگ است، ایشان با ایستادگی خود طلایه‌دار مقابله با فتنه می‌شود و سپس فرزندانش هم همین راه را طی می‌کنند و در راه حق و حقیقت جان عزیز و شیرین خود را فدای اسلام می‌کنند تا ریشه اسلام قوی شود و چراغ راه آیندگان باشد. برای عمل به دستورات الهی، روزهای پایانی عمر حضرت زهرا (س) پر از بصیرت و روشنگری است.

وی ادامه داد: در جریان عاشورا نیز فتنه بزرگی برای سرنگونی اسلام طراحی شده بود، پس عبرت‌آموزی از واقعه عاشورا ما را در مقابل فتنه‌ها روشن می‌کند، امام حسین (ع) فدای اسلام و حیات اسلام شد. پیامبر (ص) به امام حسین (ع) فرمود "تو شهید می‌شوی و خاندان تو را اسیر می‌کنند تا درس آزادی و آزادگی در تمام جهان نهادینه شود". آن حضرت جان خود و یاران با وفایش را فدای حیات اسلام و ماندگاری حق و حقیقت کرد تا نشان دهد، گاهی برای ماندن و پیروزی حقیقت لازم است جان خود را در راه حفظ آرمان‌ها فدا کنیم.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در فتنه باید چند نکته را به یاد داشت، یکی اینکه فتنه‌گر کیست؟ معمولاً این افراد کسانی هستند که در پی رسیدن به اهداف و هوس‌های دنیایی هستند، دنبال منیت ها هستند و دنبال حاکمیت خواسته‌های نفسانی خود هستند، باید متوجه باشیم موضع‌گیری مقابل فتنه چگونه است؟ فتنه گران دنبال خاموش کردن راه حق هستند و قرآن آن‌ها را منافق خوانده است.

خاتمی ادامه داد: منافق کیست؟ کسانی که فتنه‌آفرین هستند، یکی گروه ساکتین هستند که مقابل فتنه سکوت اختیار می‌کنند و دانسته و یا ندانسته این جریان را همراهی می‌کنند و باعث می‌شوند عده‌ای از این وضعیت استفاده‌های خاص خود را ببرند و اهداف خود را عملی کنند.

وی گفت: اما در زمان فتنه باید چه کرد؟ اولین قدم این است که ببینیم حق، ولایت و رهبری در کجای این داستان قرار دارد و سپس به همان طرف برویم، ولی‌ فقیه چراغ راه است، هویت نظام اسلامی ما ولی‌فقیه است تا آخرین لحظه باید حامی و مدافع ولی‌فقیه باشیم تا به مملکت اسلامی آسیبی وارد نشود، در مقابل فتنه باید فاطمه وار عمل کرد، باید نکات عاشورایی را مدام در ذهن و عمل تکرار کرد تا همه جوانب حق و باطل برای ادامه راه روشن شود و بدانید تا زمانی که پشت سر ولی‌فقیه حرکت می‌کنید هیچ قدرتی نمی‌تواند شما را متوقف کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی