تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" خلع لباس شدن روحانی مشهور را بررسی کرد؛

خلع لباس؛ سرانجام آقامیری!

سید حسن آقامیری که در سخنرانی‌های خود، روایت متفاوتی از مباحثی چون رحمت و مغفرت الهی، شفاعت، بخشش و کرم، قصاص، ترتیب نزول قرآن و مباحثی از این دست ارائه می‌داد در شبکه‌های اجتماعی شهرت زیادی به دست آورده بود. وی طی پستی در اینستاگرام خود خبر داد که از سوی دادگاه ویژه روحانیت، خلع لباس شده است.

کد خبر: ۱۸۵۰۶
۱۵:۵۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ مسلم تهوری: سید حسن آقامیری که به واسطه اظهارات خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به شهرت قابل توجهی رسیده است، در پستی اینستاگرامی از محکومیت به خلع لباس دائم و ۲ سال حبس که به مدت ۵ سال به تعلیق درآمده است، خبرداد.


آقامیری همچنین در صفحه اینستاگرام خود نوشته که این حکم «با شکایت دادستان ویژه تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور» صادر شده است.


وی در این رابطه نوشت: «بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت کردن و ریختن تو محل کار و انفرادی و... با شکایت دادستان ویژه تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور آقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند. دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند و خلع لباس دائم».


در همین راستا به نقل از خبرگزاری حوزه، یک مقام آگاه در دادسرای ویژه روحانیت با اشاره به اخبار منتشره درباره خلع لباس شدن سید حسن آقامیری گفت: «این موضوع در دادگاه ویژه روحانیت تهران بررسی شده و حکم وی بدوی است و حق تجدید نظر دارد. اتهام‌های آقای آقامیری در این پرونده هتک حیثیت، توهین به مقدسات و تشویش اذهان عمومی است.»


این مقام آگاه گفت: «البته در متن منتشره از سوی سید حسن آقامیری از جمله مطالبی که درباره حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری آورده، اطلاعات غیردقیق آمده است و آقای منتظری صرفا برای صحت روند رسیدگی پرونده در جلسه حضور داشته است.»

 

دستگاه خاموش اطلاع رسانی دادگاه ویژه روحانیت
خبر خلع لباس سید حسن آقامیری با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران شبکه‌های مجازی روبه‌رو شد. عده‌ای له و یا علیه وی موضع‌گیری کردند. جماعتی که موافق عملکرد دادگاه ویژه روحانیت هستند وی را آخوند انگلیسی خواندند و قائلند در لباس روحانیت، دکه‌ای زده و به تجارت تحریف دین مشغول بوده و گفته‌های به ظاهر زیبای او، نتایج خطرناکی را به دنبال دارد. گروهی هم معتقدند وی سخن به صواب گفته و با گفته‌های خود، نسل جوان را با دین و دیانت آشتی داده است. نسل «پسریان» بالعکس نسل «پدریان» به راحتی با آموزه‌های سنتی رابطه برقرار نمی‌کند و در این میان، گروهی نیز به وادی ضدیت با دیانت برآمده‌اند و سید حسن آقامیری با روایتی رحمانی، آنها را به سوی دین مشفقانه جذب کرد و نهایت اینکه هر حرف متفاوتی تاوانی دارد و امروز آقامیری باید تاوانش را بپردازد.


اینکه کیفرخواست آقامیری دقیقا چه بوده و وی در دفاع از خود چه نوشته و یا گفته؛ به‌طور کامل بر عموم جامعه پوشیده و مستور است، اما با توجه به گفته‌های وی می‌توان حدس زد مواردی همچون داستان سند جمکران، پادکست قصاص، نفرین انبیاء، جمع آوری قرآن به ترتیب نزول، بحث بهشت و جهنم و همچنین بحث تجمل‌گرایی در حوزه‌های علمیه می‌تواند از جمله مهمترین دلایل کیفرخواست آقامیری باشد.


دادگاه ویژه روحانیت که به دستور امام راحل تأسیس شد، پس از اینکه آقامیری خبر خلع لباس شدنش را در اینستاگرام منتشر کرد، تنها به کلی‌گویی بسنده کرده و به نقل از یک مقام آگاه اظهار داشته «اتهام‌های آقامیری هتک حیثیت، توهین به مقدسات و تشویش اذهان عمومی بوده است»؛ اما متأسفانه به سبک و سیاق گذشته از ذکر دقیق و جزئی‌تر اتهامات خودداری کرده است و این رویه که خیلی حکمتش را درک نمی‌کنم باعث گمانه‌زنی‌های بسیار در سطح جامعه می‌شود و هر کس از ظن خود تحلیلی می‌کند که شاید فرسنگ‌ها کیلومتر با واقعیت فاصله داشته باشد. در قضیه سید حسن آقامیری نیز همین اتفاق در فضای مجازی روی داد.

ذیلا به قسمتی از سخنان آقامیری اشاره می‌کنیم، شاید این گفته‌ها منجر به حکم دادگاه ویژه روحانیت شده باشد.


چرند خواندن عذاب الهی
او در یکی از پادکست‌های خود، علنا عذاب الهی را چرندیات خطاب کرده و می‌گوید: «یه خدایی براتون درست کردند وایستاده آدما رو آویزون کنه بسوزونه آب جوش بهشون بده بخورن اینا چرندیاته بهتون میگند! یه مشت دری وریه بهتون میگند»!


آیاتی مربوط به جهنم و جاودانگی در آتش عذاب الهی در قرآن آمده است و این سخنان انکار آن آیات است؛ که از آن جمله می‌توان به آیه ۸۸ سوره آل‌عمران  اشاره کرد.
خَالِدِینَ فِیهَا لَا یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ یُنظَرُونَ
در آن (لعنت) جاودانه‌اند و نه عذاب از ایشان کاسته می‌گردد نه مهلت داده می‌شوند.


و یا در آیات ۵۴ تا ۵۶ سوره واقعه آمده است:
فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ (۵۴) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ (۵۵) هَـذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ (۵۶)
از آب جوشیده می‌نوشند (۵۴) همچون نوشیدن اشتران تشنه (۵۵) این است پذیرایی آنان در روز جزا (۵۶)


آقامیری در عین تأکید بر آیاتی که در بردارنده مفهوم رحمت است گویا با آیات عذاب الهی آشنا نیست. وی تنها مبلغ رحمت الهی است و اشاره‌ای به عذاب الهی ندارد. اینکه قسمتی از قرآن را قبول داشته باشیم و قسمت دیگری را که نمی‌پسندیم به کناری بگذاریم چیزی جز عذاب الهی در انتظارمان نخواهد بود؛ خداوند در این‌باره در آیه ۸۵ سوره بقره می‌فرماید:


أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتَابِ وَتَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَمَا جَزَاءُ مَن یَفْعَلُ ذَلِکَ مِنکُمْ إِلَّا خِزْیٌ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ الْقِیَامَةِ یُرَدُّونَ إِلَى أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللَّـهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ (۸۵)
آیا شما به پاره‌اى از کتاب ایمان مى‌آورید، و به پاره‌اى کفر مى‌ورزید؟ پس جزاى هر کس از شما که چنین کند، جز خوارى در زندگى دنیا چیزى نخواهد بود، و روز رستاخیز ایشان را به سخت‌ترین عذاب‌ها باز برند، و خداوند از آنچه مى‌کنید غافل نیست.
 

 

 

لیاقت شفاعت
نکته دیگری که آقامیری با گفتار‌های گوناگون بر آن تأکید می‌کند مسأله شفاعت عام اهل‌بیت ـ خصوصا امام حسین علیه‌السلام ـ از گناهکاران در روز قیامت است. او بار‌ها به روایت رفتار امام حسین علیه‌السلام با شمر بن ذی‌الجوشن پرداخته و ایشان را شفیع تمام گناهان دانسته و یا در پادکست دیگری درباره حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌گوید: «یه مادری داری تو محشر میاد بی‌نهایت گناه آورده باشی دستتو میگیره»

 

این سخنان آقامیری در حالی بیان می‌شود که اهل‌بیت در روایات مختلف، شفاعت خود را شامل گروهی خاص از خطاکاران دانسته‌اند و صراحتاً برخی از گناهان را موجب دور شدن از شفاعت قلمداد کرده‌اند، از جمله روایت منسوب به امام صادق علیه‌السلام که فرمودند: «شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نخواهد رسید».
 

عاشورای آقامیری
سید حسن اقامیری در برخوردی سلیقه‌ای با واقعه عاشورا با نادیده گرفتن مبارزه جانانه اباعبدالله علیه السلام و یارانش با دشمنان، تنها به ذکر یک نمونه رفتار رحیمانه از سیدالشهداء علیه‌السلام که سند آن مخدوش است اکتفاء کرده و مجموعه احتجاجات و نفرین‌هایی که حضرت نسبت به دشمنان خود داشته‌اند را به راحتی نادیده می‌گیرد و در سخنان خود، هدف از قیام و شهادت امام را ایجاد فرصت شفاعت از گناهکاران نشان می‌دهد! او می‌گوید حتی در برزخ و قیامت نیز امام حسین (ع) پیشنهادی به قاتلان خود می‌دهد که اگر بپذیرند از آنان شفاعت می‌کند! و این سخن دقیقا خلاف عقیده شیعه است که عمل را پس از مرگ منقطع می‌داند. 

 

آقامیری در ادامه نگاه ویژه خود به واقعه عاشورا در یکی دیگر از پادکست‌ها می‌گوید: «اصلا اینا - اهل‌بیت امام حسین علیه‌السلام - رفتند شام که حال شامی‌ها رو عوض کنند برای نجاتشون!» او در ادامه پادکست نیز جملاتی را بیان می‌کند تا مخاطب باور کند اهل‌بیت با میل خود و نه با حال اسارت و در نهایت غم و اندوه راهی شام شده‌اند. درحالی که کمتر شیعه‌ای از جسارت‌های شامیان به کاروان اسراء و جمله معروف امام سجاد علیه‌السلام در پاسخ به پرسش یکی از یاران خود که دردناک‌ترین قسمت این سفر را حضور در شام می‌دانست را نشنیده است. گذشته از این، در مقاتل مختلف نقل شده که حضرت زینب سلام‌الله علیها مردمان خیانتکار کوفه را نفرین کرده‌اند.

 

کلام آخر
آنچه در بدو امر به ذهن متبادر می‌شود آن است که یک روحانی جوان با سخنانی که سرشار از محبت و عشق خداوند به بندگانش است آنها را به سوی خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام خوانده و خدایی را برای مخاطبانش تصویر کرده که تنها و تنها محبت است و قرب نزد ملیک مقتدر؛ در قاموس آقامیری تنها جاذبه جلوه‌گر است و جایی دیگر برای دافعه باقی نمانده است. وی یا دافعه را برای دیگران گذاشته و یا اینکه اساسا بدان اعتقادی ندارد. به هر حال گروهی از جوانان درطول این سال‌ها مجذوب کلام وی شده‌اند و اینکه امروز بفهمند سید حسن آقامیری صرفا به خاطر سخنانی که در دل و جان آنها نشسته خلع لباس شده است بی‌آنکه علت واقعی آن را بدانند، برداشتی خلاف آنچه مدنظر دادگاه ویژه روحانیت است خواهند کرد؛ کما اینکه از پیام‌های گروهی از طرفداران آقامیری چیزی جز آنچه گفته شد برداشت نمی‌شود. 

 

قبل از انقلاب گفته‌های مرحوم دکتر شریعتی، مخالفین سرسختی در میان جماعت روحانیون داشت. دو نوع برخورد با شریعتی متصور است. یک نگاه و رویکرد همانی است که شهید بزرگواری همچون استاد مطهری انجام داد و به سختی در برابر دکتر شریعتی موضع گرفت و رویه دیگر آن برخورد رحمانی بود که شهید دکتر بهشتی در پیش گرفت. شریعتی در برابر بهشتی اشتباهاتش را پذیرفت و بنا شد دکتر محمدرضا حکیمی نوشته‌های وی را بررسی و اشکالاتش را تصحیح کند.

 

قبل از خلع لباس کردن سید حسن آقامیری، فضلای حوزه می‌توانستند از رویه شهید بهشتی الگو بگیرند و استخوان خُرد کرده‌های حوزه علمیه که کم هم نیستند با آقامیری به گفت‌وگو می‌نشستند و آنجا را که این روحانی جوان به خطا رفته بود را متذکر می‌شدند و اگر در برابر منطق سدید علمی مقاومت می‌کرد آنگاه  دستگاه قضا و دادگاه ویژه روحانیت وارد عمل می‌شدند. 

 

اگر هم چنین و چنان کرده‌اند که ما از آن بی‌خبریم، خبرش را به گوش علاقمندان و پامنبری‌های آقامیری برسانند تا همگان از آنچه رفته آگاه شوند. آنگاه بهتر می‌توان قضاوت کرد.


 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
بهرام محتشم زاده ی اصل تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
3
با سلام
با خواندن این پیام به این می رسیم که گویی الان در دادگاه های تفتیش عقاید دوران قرون وسطای کلیسای کاتولیک در اروپا هستیم که به نام دفاع از دین ، هر کسی را که باب دل کلیسا حرف نمی زد به جزم جادوگری و افترا و غیر وذلک به صلابه می کشیدند در آتش می افکندند و می کشتند .
الان هم یک عده شده وکیل قرآن . یعنی این آخوند منتقد تا حالا قرآن نخوانده ، که آیات عذاب الهی را بخواند ، آخوندی که معمم بشه ، ولی یک بار قرآن را تا ته نخوانده باشد ، جای خنده دارد . ولی باید پذیرفت که ایشان تسلطی بر قرآن دارد ، و مسلما در کنار آیات رحمت ، آیات عذاب الهی را نیز خوانده ، ولی یادمون نره که در مقام کسی نیستیم که کاسه ی داغتر از آش باشیم . خداوند با همه ی سخط و غضبش ، باز هم رحمت للعالمین است و این صفت را به پیامبرش نیز داده و او را پیامبر باران و رحمت می نامند . باید بپذیریم که آیات الهی چه رحمت و چه عذابش زیباست . ولی خداوند آیات عذابش را برای همه نفرستاده ، ولی رحمتش برای همه است حتی افراد گناهکار .
این شیخ منتقد حرف بدی نزده ، و با بیان رحمت الهی ، عدالت خدا را بیان کرده که خدا به خاطر دو تا گناه ریز و درشت از یک نوع خاص ، بنده اش را ابد الآباد در جهنم نگه نمی دارد و " جهنم فیها خالدین" اش برای بندگان گناه کار خاصی است که در این مقال نمی گنجد
ولی امروز دادگاه روحانیت در مقام دادگاه تفتیش عقاید ، همه کاری را می کند که دادگاه های انکیزیسیون انجام می داد .
فقط به جای دفاع از باورهای مسیحی ، باورهای اسلامی قرار گرفته و هر که باب دل حکومت رفتار نکند به بهانه یی به دستاویزی به ... او را خلع لباس می کنند ، اعدام می کننند و ...
داعی الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
1
یک عده با تفکرات التقاطی گاهی دم از اسلام رحمانی میزنند گاهی از انزوای رهبانی ، هر چه تاریخ بخوانیم متوجه ریشه تفکرات و مکاتب سر چشمه ها و جریانات میشویم ،کسانی که طعنه به تفتیش عقاید زدند از ایون جمله اند که هر چه پیش آید خوش آید اول باید بگوییم ما مسلمانیم یا خیر ، اگر آری که نمیتوان به احکام و اصول و نقلیات بی تفاوت بود و از آنجا که اسلام کاملا احکامی در امور اجتماعی دارد باید بدان عمل نمود ، اگر هم مسلمان نیستید مشکلتان دوچندان و دندتان نرم زیرا در کشور مسلمان آن هم دوازده امامی جعفری زندگی میکنید و باید ملتزم به قانون باشید
رضا تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
این حالت را به تجربه دبده ام . حالت جذبه عمیق است و همه عشق است وووووو در نهایت نابودگر است . من امروز میسوزم آقامیری عزیز که چرا اسرار هویدا کردم . اشتباه کردی گفتی تو از علی بالاتر نیستی . میرفتی توی چاه داد میزدی . سنگ رووی سنگ بند نمی شود عریرم . ان الحق نزن میسوزی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی