تیتر امروز

سرنوشت نسلی که از سر آرمان‌ها گذشت
ویژه برنامه تنگنا در گفت‌وگو با محمدجواد مظفر

سرنوشت نسلی که از سر آرمان‌ها گذشت

این قسمت از تنگنا بر خلاف روال معمول برنامه، بیش از آنکه به مرور کارنامه سیاسی مهمان برنامه اختصاص یابد تاریخچه راه‌اندازی یکی از نشریات متفاوت تاریخ مطبوعات ایران را از ایده تا انتشار مورد بررسی...
موسی غنی نژاد: انقلاب اسلامی ۵۷، ادامه و نتیجه منطقی میراث مصدق است/ تاریخ ما گرفتار چپ‌هاست!/ رنجبر درخشیلر: روایت پس از واقعه ۲۸ مرداد، پر از سرخوردگی و یاس است
در نشست «صلح و منازعه در روایت ۲۸ مرداد» مطرح شد

موسی غنی نژاد: انقلاب اسلامی ۵۷، ادامه و نتیجه منطقی میراث مصدق است/ تاریخ ما گرفتار چپ‌هاست!/ رنجبر درخشیلر: روایت پس از واقعه ۲۸ مرداد، پر از سرخوردگی و یاس است

انجمن علمی مطالعات صلح ایران با همکاری موزه تصاویر معاصر به مناسبت رخداد ۲۸ مرداد ۳۲، نشستی با عنوان «صلح و منازعه در روایت ۲۸ مرداد» در محل این موزه، مصادف با بیست و هشتمین روز از مردادماه برگزار...
اصلاح، یک تاریخ انقضا برای اثربخشی دارد/ اگر از اصلاح‌طلبی تغییر خواهی را بگیری، محافظه‌کاری می‌شود/ برخی از اصلاح‌طلبان دغدغه حاکمان را دارند که ناراحت نشوند و روی‌شان را از مردم بر می‌گردانند
در گفت‌وگوی ویژه دیدار‌نیوز با حسین نورانی‌نژاد مطرح شد:

اصلاح، یک تاریخ انقضا برای اثربخشی دارد/ اگر از اصلاح‌طلبی تغییر خواهی را بگیری، محافظه‌کاری می‌شود/ برخی از اصلاح‌طلبان دغدغه حاکمان را دارند که ناراحت نشوند و روی‌شان را از مردم بر می‌گردانند

در برنامه ویژه دیدار‌نیوز با حسین نورانی‌نژاد قائم مقام‌حزب اتحاد ملت و عضو جبهه اصلاحات با موضوع "بیانیه ۱۱ ماده‌ای جبهه اصلاحات؛ راهی برای رسیدن به صلح پایدار" گفت‌و‌گو کردیم.
وزیر کار:

۱۳۰ هزار کودک بیرون مانده از مدارس داریم

وزیر رفاه با اشاره به احصای اطلاعات حدود ۱۳۰ هزار کودک بیرون مانده از مدارس، از انجام اقداماتی برای بازگرداندن آنها به مدارس سخن گفت.

کد خبر: ۱۸۵۰۱
۱۲:۱۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز- محمد شریعتمداری در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که در وزارت رفاه برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با مسائل ریشه‌ای برخورد کنیم و چهره بازماندگی بویژه از چهره نظام آموزشی در دوره ابتدایی در آینده نه چندان دور برداشته شود گفت: امروز در جهان برای فقر مفاهیم گسترده‌تری تعریف می‌کنند و دیگر به تنهایی فقر مالی نیست و چندقابلیتی شده است.

وی افزود: موانعی بر سر راه توسعه یافتگی وجود دارد که از مهمترین آنها فقر آموزشی است و باید در حل آن پیشتاز باشیم. بسیاری کشورهایی که دارای شاخص‌های آموزشی برابر در دوره ابتدایی‌اند، در کاهش نابرابری های اقتصادی از شرایط مطلوب تری برخوردارند و باید نگاه همه جانبه و عمیق تری داشته باشیم و آن را به عنوان امری جدی دنبال کنیم.

وزیر رفاه با بیان اینکه باید در دنیا در این بخش پیشتاز باشیم عنوان کرد: آموزش رایگان انجام می‌شود اما برای استقرار عدالت آموزشی بویژه در مناطق محروم باید گام‌های محکمتری برداریم.

شریعتمداری افزود: ما در حوزه بازماندگان از تحصیل کارهایی انجام داده ایم و آمارها وجود داشت اما به نام و اطلاعات دقیق دسترسی نداشتیم که در کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش امروز این اطلاعات احصاء شده و با ۱۲۰،۱۳۰ هزار عنوان افرادی مواجهیم که می‌توانیم برنامه ریزی جدی‌تری برای آنها داشته باشیم که به نظر می آید گام موثری در رفع این ناهنجاری است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۰۲ شهريور
امروز يکشنبه ۰۲ شهريور
امروز يکشنبه ۰۲ شهريور
امروز يکشنبه ۰۲ شهريور