تیتر امروز

عبدالرضا داوری: کار توافق ایران و آمریکا را باید نهایی و تمام شده دانست/ احمدی‌نژاد معتقد است که امام زمان ظهور کرده، اما ما نمی‌توانیم ایشان را ببینیم!/ آقای کیهان! آگاهانه پروژه صهیونیست‌ها را پیش می‌برید یا جاهلانه؟
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک فعال سیاسی

عبدالرضا داوری: کار توافق ایران و آمریکا را باید نهایی و تمام شده دانست/ احمدی‌نژاد معتقد است که امام زمان ظهور کرده، اما ما نمی‌توانیم ایشان را ببینیم!/ آقای کیهان! آگاهانه پروژه صهیونیست‌ها را پیش می‌برید یا جاهلانه؟

دیدارنیوز در برنامه «ایرانشهر» این بار به سراغ «عبدالرضا داوری»، فعال سیاسی و رسانه‌ای رفته و مسائل مهم و روز سپهر سیاست در ایران را مورد ارزیابی قرار داده است.
قراردادهای سنگین ترامپ با همسایگان ایران/ جراحی پول ملی یا بازی با صفرها؟/ مسوولانی که گرانی را انکار می‌کنند!
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

قراردادهای سنگین ترامپ با همسایگان ایران/ جراحی پول ملی یا بازی با صفرها؟/ مسوولانی که گرانی را انکار می‌کنند!

این چهاردهمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
علی غفوری آشتیانی توضیح داد

جزییات حادثه دردناک پیست آزادی/ فاصله زیاد با استاندارهای جهانی و شوکه‌شدن راننده

علی غفوری آشتیانی، مسئول کمیته سرعت فدراسیون اتومبیلرانی با بیان اینکه پیست ورزشگاه آزادی فاصله زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد، درباره حادثه تلخ و دردناک فوت یک عکاس گفت: این یک اتفاق نادر بود که در این ۳۰ سال در این پیست رخ داد. این که در همان خط استارت چنین حادثه‌ای رخ بدهد کاملا عجیب و دور از انتظار بود. راننده از نظر جسمانی مشکل خاصی ندارد، اما از نظر روحی اصلا در شرایط خوبی نیست و از این حادثه شوکه شده است.

کد خبر: ۱۸۴۳۵۴
۱۷:۴۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۴

جزییات حادثه دردناک پیست آزادی/ فاصله زیاد با استاندارهای جهانی و شوکه‌شدن راننده

دیدارنیوز: مسئول کمیته سرعت فدراسیون اتومبیلرانی با بیان اینکه پیست ورزشگاه آزادی فاصله زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد، گفت: در دنیا اغلب از نیوجرسی به جای گاردریل استفاده می‌شود تا آسیبی به کسی وارد نشود.

علی غفوری آشتیانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره سانحه در پیست اتومبیلرانی آزادی که منجر به فوت یک عکاس ورزشی شد، اظهار کرد: ابتدا به خانواده مرحوم محمدرضا درجاتی و جامعه عکاسان ایران و جامعه ورزش کشور و اتومبیلرانی بابت این حادثه تلخ صمیمانه تسلیت می‌گویم. استارت چهارم مسابقه بود و یازده ماشین در مسابقه حضور داشتند که ۳ ماشین انتهایی به یکدیگر برخورد کردند و در نتیجه آن ماشین سمت چپ از مسیر خود منحرف و به گاردریل برخورد کرد که در نتیجه آن یک حادثه بسیار تلخ و دور از انتظار رخ داد و یکی از دوستان و همکاران عکاس ما که سال‌ها در کنار همدیگر بودیم جان خود را از دست داد.

مسئول کمیته سرعت فدراسیون اتومبیلرانی، افزود: این یک اتفاق نادر بود که در این ۳۰ سال در این پیست رخ داد. این که در همان خط استارت چنین حادثه‌ای رخ بدهد کاملا عجیب و دور از انتظار بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا نقطه‌ای که مرحوم درجاتی در آن قرار گرفته بود نقطه امنی محسوب می‌شد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بله نقطه امن بود و همیشه در مسابقاتی که برگزار می‌شود عکاس‌ها، داور و برخی دیگر از عوامل اجرایی نیز در همان نقطه پشت گاردریل می‌ایستند چرا که نقطه امن بود. گاردریل نیز خیلی محکم است، اما نمی‌دانیم چرا با وجودی که ماشین در لحظات پس از خط استارت بوده و سرعت زیادی نداشته در نتیجه برخورد با گاردریل باعث تغییر شکل گاردریل شده و ضربه شدت زیادی داشته است. این کار ۳۰ سال است انجام می‌شود و همه پشت گاردریل می‌ایستند و کارشان را انجام می‌دهند.

وی درباره مقصران این حادثه خاطرنشان کرد: واقعا این حادثه‌ای نادر و دور از انتظار بوده است و باید همه موارد بررسی شود.

غفوری آشتیانی در پاسخ به این سوال که چرا به جای استفاده از گاردریل از نیوجرسی استفاده نشده تا مانع این قبیل اتفاقات تلخ شود؟ گفت: قطعا ما با امکانات روز دنیا فاصله داریم و شرایط می‌توانست در این سال‌ها بهتر از این باشد. سال‌ها این روال برقرار بوده و با وجود همین امکانات همیشه سعی کردیم جانب احتیاط را رعایت کنیم تا حادثه تلخی رخ ندهد. در همه دنیا از نیوجرسی هم در کنار پیست استفاده می‌شود تا در صورت انحراف خودرو‌ها آسیبی به کسی وارد نشود. از سوی دیگر خودرو‌ها نیز به قدری امکانات ایمنی دارند که با برخورد به نیوجرسی اتفاقی برای راننده رخ ندهد. خیلی از مسائل می‌توانست انجام شود ولی همیشه عرف بر این بوده که مسابقات با وجود همین امکانات برگزار شود. شرایط پیست می‌توانست بهتر از اینها و نزدیک به استاندارد‌های جهانی باشد، اما همیشه تا اتفاقی نیفتد شاید کسی موضوعی را جدی نگیرد. پیست آزادی مشکلات عدیده‌ای دارد از جمله آسفالت این پیست هم که مشکلات زیادی دارد.

مسئول کمیته سرعت فدراسیون اتومبیلرانی افزود: مرحوم درجاتی نیز مثل همیشه کار حرفه‌ای خود را انجام داد و هیچ بی‌احتیاطی مرتکب نشد، اما این اتفاق واقعا عجیب و ناگهانی بود. خودمان شوکه شده‌ایم و عمیقا ناراحت هستیم که یکی از دوستان عزیزمان را از دست دادیم.

او در پایان درباره شرایط راننده خودرو حادثه دیده نیز گفت: راننده از نظر جسمانی مشکل خاصی ندارد، اما از نظر روحی اصلا در شرایط خوبی نیست و از این حادثه شوکه شده است.

ارسال نظرات
امروز شنبه ۲۷ ارديبهشت
امروز شنبه ۲۷ ارديبهشت
امروز شنبه ۲۷ ارديبهشت
امروز شنبه ۲۷ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها