تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

لندن در قتل از نیویورک پیشی گرفت

News Image Lead

هفته‌نامه «ساندی‌تایمز» چاپ لندن گزارش داد که آمار قتل و آدم‌کشی در پایتخت انگلیس برای اولین‌بار در تاریخ معاصر به دلیل افزایش چاقوکشی در ماه فوریه (بهمن/ اسفند) گذشته، در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است. 

کد خبر: ۱۸۳
۱۲:۰۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
ساندی‌‌تایمز افزود در ماه فوریه گذشته ١٥ نفر در لندن در مقابل ١٤ نفر در نیویورک بر اثر حمله با چاقو جان باختند و این در حالی است که هر دو شهر به ‌لحاظ جمعیتی یکسان هستند.

این نشریه انگلیسی تخمین زد که آمار آدم‌کشی در ماه مارس نیز احتمالا بیشتر یا در بهترین حالت برابر با آمار نیویورک خواهد بود. براساس اعلام پلیس لندن ٢٢ نفر در ماه مارس به قتل رسیده‌اند که این پدیده در نیویورک ٢١ فقره گزارش ‌شده است.

ساندی‌تایمز با بیان اینکه در بازه زمانی ١٤ تا ٢٠ مارس هشت نفر به قتل رسیده‌اند، نتیجه گرفته سرجمع آمار افرادی که در لندن جان ‌باخته‌اند، حتی صرف‌نظر از قربانیان حوادث تروریستی حدود ٣٨ درصد نسبت به سال ٢٠١٤ افزایش داشته است.
این در حالی است که به نوشته ساندی‌تایمز داده‌های آماری پلیس فدرال آمریکا و یک محقق دانشگاه کالیفرنیا به نام «اریک مونکون» نشان می‌دهد که نرخ آدم‌کشی در لندن به ازای هر فرد، از سال ١٨٠٠ میلادی تاکنون بین نصف تا یک‌بیستم نیویورک بوده است.  رئیس متروپلیتین پلیس لندن رواج خشونت در فضای مجازی را اصلی‌ترین عامل افزایش ناامنی در پایتخت انگلیس معرفی کرده است.

«کرسیدا دیک» می‌گوید ارسال پیام‌های خشونت‌آمیز از سوی گروه‌های شیاد سبب تحریک افراد و منجر به افزایش جرم و جنایت شده است.  نبود پدر خانواده که می‌تواند به‌عنوان الگو برای فرزندان مؤثر باشد، در کنار مشکلات اجتماعی و اقتصادی از دیگر چالش‌هایی است که از نظر رئیس پلیس لندن منجر به افزایش فضای ناامنی در لندن شده است.

کرسیدا دیک اظهار كرد پلیس برای مقابله با چاقوکشی، کارگروهی متشکل از صد افسر پلیس تشکیل داده و ٦٠٠ افسر پلیس دیگر را در حوزه آموزش به دانش‌آموزان در مدارس فعال کرده است.

این نهاد امنیتی همچنین برای مقابله با افزایش چاقوکشی آمار ایست‌های بازرسی خود را اخیرا افزایش داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی