تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
حسین رویوران در گفتگو با "دیدارنیوز":

آمریکا می‌خواهد به وسیله منافقین به تاثیر تحریم ها پی ببرد

News Image Lead

با توجه به تداوم تحریم‌ها، امریکایی‌ها در صدد هستند همان اقدامات اطلاعاتی قبلی خود را انجام دهند و این بار از طریق عَلَم کردن و آموزش گروه منافقین درصدد دستیابی به هدف هستند، کار جدیدی نیست و در ادامه همان کار قبلی است. تا کنون از منافقین استفاده جاسوسی می‌کردند و اکنون می‌خواهند بیخ گوش ایران باشند و ازطریق نفوذ در بعضی از نهاد‌ها، متوجه تاثیر تحریم‌ها شوند.

کد خبر: ۱۸۲۰۶
۱۵:۳۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز- اسفندیار عبدالهی: سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۱۳۴۴ ه. ش، توسط چهار تن از طرفداران جبهه ملی و نهضت آزادی به نام‌های محمد حنیف‌نژاد، علی اصغر بدیع‌زادگان، عبدالرضا نیک‌بین و سعید محسن تشکیل شد. مدتی بعد، افراد دیگری مانند مسعود رجوی و رضا رضایی نیز به عضویت کمیتۀ مرکزی آن درآمدند. این سازمان در چند مرحله از دوران پیدایش خود، فعالیت‌هایی انجام داده و نهایتا در سال ۱۳۵۰ اعلام موجودیت کرد. در سال ۱۳۵۴ دچار چند دستگی شد، گروهی مرام کمونیستی و عده‌ای که معتقد به قرائتی خاص از اسلام بودند نهضت مجاهدین خلق ایران را پایه گذاری کردند.


این گروه در مبارزات مسلحانه علیه رژیم پهلوی شرکت داشته و در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ نقش آفرینی کردند و در بدو امر، رهبری حضرت امام (ره) را پذیرفتند. سازمان مجاهدین خلق، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پنهان کردن ماهیت واقعی خود و طرح شعار‌های جوان‌پسند، شروع به جذب جوانان کرد. آزادی‌های بعد از پیروزی و شور و شوق به وجود آمده در جوانان برای شرکت در فعالیت‌های سیاسی نیز به این امر دامن زده و عدۀ زیادی جذب سازمان شدند و رهبری سازمان هم به دست مسعود رجوی افتاد.


 مجاهدین خلق در انتخابات همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران و مجلس خبرگان و نیز تدوین و تصویب قانون اساسی شرکت کردند امّا طبق اطلاعیه‌های خود، به جمهوری اسلامی رای ندادند و در انتخاب خبرگان قانون اساسی هم به افراد مورد نظر خود رای دادند. صلاحیت مسعود رجوی نیز برای انتخابات اوّلین دورۀ ریاست جمهوری مورد تایید قرار نگرفت.


سازمان مجاهدین در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، اعلان جنگ مسلحانه کرد و پس از مدت کوتاهی، مسعود رجوی به همراه ابوالحسن بنی‌صدر از ایران خارج شده و در فرانسه علیه نظام جمهوری اسلامی به توطئه‌چینی پرداختند. در سال ۱۳۶۴ ه. ش، به دنبال بهبود روابط ایران و فرانسه، منافقین به صدام حسین که با ایران در حال جنگ بود، پناه برده و مدتی برای رژیم عراق و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت مسلحانه و اطلاعاتی انجام دادند و پس از سقوط رژیم بعث نیز در برهه های گوناگون، همگام و همراه با منافع دولت آمریکا به فعالیت پرداخته اند.


از جمله اقدامات منافقین در سالهای اخیر به موضوع فعالیت های هسته‌ای ایران برمی گردد که آنها با انتشار تبلیغات منفی و ارائه اطلاعاتی از سایت‌های هسته‌ای ایران به غربی‌ها و جاسوسی، نقش مخربی را علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند. نهایتا تلاش‌های ایران و اعتراضات مکرر مردم عراق موجب شد تا باقی مانده‌ این گروه در عراق از کمپ اشرف، اخراج شده و به کشور آلبانی منتقل شوند.


در طی روزهای اخیر شنیده شده است که آمریکایی‌ها، بدون سر و صدا و مخفیانه، دسته‌هایی از گروه منافقین را به عراق وارد کرده و در حال آموزش نظامی به آن‌ها هستند. این خبر، اولین بار از زبان «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف البناء عراق منتشر شد. محمد البلداوی، نماینده ائتلاف البناء عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اعلام کرد که آمریکا همزمان با خروج نیروهایش از سوریه، عناصر گروهک موسوم به مجاهدین خلق ایران (منافقین) را وارد عراق کرده است. البلداوی گفت: اردوگاه‌های آمریکا در شمال عراق از ده‌ها عنصر این گروهک استقبال کرده و آن‌ها را آموزش می‌دهند. آمریکا پس از خروج نیروهایش از سوریه به دنبال ایجاد جنگ در منطقه، ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه و هدف قرار دادن ایران است. اردوگاه‌های نظامی آمریکا در شمال عراق ده‌ها عنصر از گروهک مجاهدین خلق ایران (منافقین) را وارد کرده و برای رهبری این توطئه به آن‌ها سلاح و آموزش می‌دهد. 

 

حسین رویوران کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا در گفتگو با دیدارنیوز به اقدامات پیشین منافقین و چشم انداز آتی از حضور آنان در عراق اشاره کرد و گفت: منافقین در جنگ در کنار صدام حسین بودند و واحد‌های نظامی مستقلی برای خود در اختیار داشتند. بعد از پذیرش قطعنامه و در عملیات مرصاد، تا  نزدیکی کرمانشاه پیش آمدند و تلفات زیادی هم متحمل شدند. بعد از آن عملیات، آن‌ها توان یک عملیات نظامی دیگر علیه ایران را ندارند اما وجودشان در عراق و در حوزه جغرافیایی چسبیده به ایران، یک خطر بالقوه است؛ گرچه منافقین در داخل کشور، پایگاه اجتماعی و سیاسی ندارند و شکی در آن نیست، ولی حضورشان نوعی دهن کجی به اراده مردم عراق و ایران است، لذا حضور این نیرو‌ها در عراق، یک اقدام خصمانه است؛ چه از طرف آمریکا باشد و چه گروه‌های عراقی در این قضیه دست داشته باشند.


وی ادامه داد: این گروه، یک گروه ورشکسته است و ابزاریست دردست متخاصمین ایران. تصور می‌کنم آمریکا هر کاری که  بتواند به ایران زیان وارد کند را انجام  می‌دهد، به همین دلیل گروهک منافقین را وارد عراق کرده است. ترامپ به صراحت گفت می‌خواهم جمهوری اسلامی را به زانو در بیاورم، آیا با این کار می‌تواند جمهوری اسلامی را به زانو در بیاورد؟ من بعید می‌دانم ابزاری برای به زانو درآوردن ایران در دست ترامپ باشد. اقدام اخیر یعنی آوردن منافقین به عراق، یک اقدام خصمانه علیه ایران و مردم عراق است، چراکه منافقین در سرکوب مردم عراق در سال ۱۹۹۱ که انتفاضه شعبانیه برقرار بود شرکت کرده و تعداد زیادی از مردم عراق توسط همین منافقین کشته شدند. به همین دلیل مردم عراق نسبت به این گروه تروریستی به شدت حساسیت دارند و اگر از عراق رفتند به دلیل فشار‌های مردم شیعه عراق بود.


رویوران افزود: با آمدن دوباره منافقین به عراق، برای خود آمریکایی‌ها هم دردسر درست می‌شود و آمریکایی‌ها را در مقابل مردم عراق قرار می‌دهد. کرد‌ها و شیعیان نسبت به این گروهک بسیار حساس هستند. منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر را در ایران ترور کردند، خودشان نام تک‌تک افرادی را که ترور و شهید کرده‌اند به زبان آورده و اعتراف می‌کنند؛ لذا دنیا باید متوجه شود که حامیان منافقین، از چه جنایتکارانی حمایت و بر علیه مردم ایران استفاده می‌کنند.


کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا یادآور شد: آمریکا برای تحقق منافعش از هیچ اقدام رذیلانه و جنایتی فروگذار نکرده است و این اقدام آخر از همه وقیح‌تر است. در این خصوص ایران می‌تواند به طور مستقیم به دولت عراق اخطار دهد، البته با این کاری که آمریکایی ها انجام داده اند مردم عراق هم در مقابل این تصمیم واکنش نشان می‌دهند.


حسین رویوران افزود: معتقدم کاری که در جهت رسوایی منافقین انجام شده بسیار ناچیز است. چرا آن‌ها در فرانسه به راحتی زندگی می‌کنند و کنفرانس، همایش و تجمع برگزار می‌کنند؟ آیا برای فرانسوی‌ها و غربی‌ها شناخته شده نیستند؟ به نظرم ما نتوانستیم آن‌ها را را قانع کنیم که این گروه، تروریست است و جان هزاران انسان را گرفته‌است. ایراد از خود ماست، چراکه نه در سازمان ملل و نه در سازمان‌های بین المللی دیگر، کار مرتب و قوی صورت نگرفته است و همچنان آن‌ها دارند در گوشه و کنار دنیا می‌چرخند و دردسر درست می‌کنند.


وی اضافه کرد: با توجه به تداوم تحریم‌ها، امریکایی‌ها در صدد هستند همان اقدامات اطلاعاتی قبلی خود را انجام دهند و این بار از طریق عَلَم کردن و آموزش گروه منافقین درصدد دستیابی به هدف هستند، کار جدیدی نیست و در ادامه همان کار قبلی است. تا کنون از منافقین استفاده جاسوسی می‌کردند و اکنون می‌خواهند بیخ گوش ایران باشند و ازطریق نفوذ در بعضی از نهاد‌ها، متوجه تاثیر تحریم‌ها شوند.


وی در پاسخ به این پرسش که منافقین چقدر می‌توانند برای ایران خطرناک باشند، گفت: آن‌ها به هر حال خطرناک هستند، در زمان جنگ به کمک صدام حسین علیه کشور و جوانان این مرز و بوم اقدام کردند و دستشان به خون تعداد زیادی انسان بی گناه ایرانی و عراقی آغشته است و باز هم مترصد فرصت هستند.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی