تیتر امروز

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.
سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود
گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین

سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود

دیدارنیوز در یکی از گفت‌و‌گو‌های ویژه خود به سراغ سجاد عبدالله‌پور، مهندس معمار و کارآفرین که این روز‌ها در دبی زندگی می‌کند، رفته و از او درباره لایه‌های پنهان و پیدا مهاجرت و کار کردن در یک...
امروز پنجشنبه ۳۰ اسفند ۱۴۰۳

قیمت خودروهای کارکرده/ ال ۹۰ و پژو ۲۰۶ چند؟ +جدول

در بازار خودروهای کارکرده، برلیانس H ۳۳۰ مدل ۱۳۹۷ گلگیر تعویض و با ۹۲ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۷۳۰ در بازار برلیان کارکرده به فروش می‌رسد و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۸۹ بدون رنگ و با ۱۳۷ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۴۱۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

کد خبر: ۱۸۱۹۳۴
۱۸:۳۲ - ۳۰ اسفند ۱۴۰۳

قیمت خودروهای کارکرده/ ال ۹۰ و پژو ۲۰۶ چند؟ +جدول

دیدارنیوز: براساس قیمت خودرو‌های کارکرده در آخرین روز سال ۱۴۰۳، برلیانس H ۳۳۰ مدل ۱۳۹۷ گلگیر تعویض و با ۹۲ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۷۳۰ در بازار برلیان کارکرده به فروش می‌رسد و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۸۹ بدون رنگ و با ۱۳۷ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۴۱۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین سمند EF ۷ LX مدل ۱۳۹۷ بدون رنگ با ۱۳۸ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان آگهی شده است.

در میان آگهی خودرو‌های کارکرده در یکی از سایت‌های فروش خودرو تندر ۹۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ بدون رنگ با ۱۶ هزار کیلومتر به چشم می‌خورد که قیمت آن حوالی ۱ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان تعیین شده است.

در جدول زیر لیست قیمت خودرو‌های کارکرده امروز ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ را بخوانید.

قیمت خودروهای کارکرده/ ال ۹۰ و پژو ۲۰۶ چند؟ +جدول

معایب تیبا ۲
ما در اینجا قصد نداریم به تمام مشکلات تیبا ۲ بپردازیم. بلکه صرفا روی آن دسته از نقاط ضعف این ماشین تمرکز می‌کنیم. در همین راستا به چند نکته کلیدی می‌پردازیم.

۱. پیشرانه قدیمی
تیبا ۲ از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ برخوردار است. حداکثر قدرت موتور این خودرو ۸۷ اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز ۱۲۸ نیوتن متر است. پیشرانه M ۱۵ یکی از قدیمی‌ترین پیشرانه‌هایی است که در حال حاضر روی یک خودروی سواری در ایران نصب می‌شود. رانندگی با تیبا ۲ در شهری شلوغ مانند تهران چندان مشکل‌ساز نیست؛ اما برای زدن به دل جاده نمی‌توانید روی شتاب آن حساب چندانی باز کنید.

۲. ایمنی نه‌چندان مناسب
یکی از معایب تیبا ۲ ایمنی نه‌چندان مطلوب است. هر چند سایپا تلاش کرده تا در مقایسه با پراید کمی مشکلات ایمنی تیبا را کم کند؛ اما هنوز هم در وضعیت چندان مناسبی به‌سر نمی‌برد. از طرفی دیگر باید به این نکته هم اشاره کنیم که خبری از آپشن‌های ایمنی مانند انواع سیستم‌های کمکی ترمز و کنترلی در این خودرو نیست تا قیمت آن همچنان اقتصادی باقی بماند.

۳. عایق‌بندی ضعیف
یکی از معایب تیبا ۲ پلاس و معمولی، عایق‌بندی نسبتا ضعیف است. این مشکلی است که از پراید به تیبا ارث رسیده است. ضعیف بودن عایق‌بندی خودرو باعث شده تا هنگام حرکت به‌خصوص در سرعت‌های بالا، سرنشینان صدای نسبتا زیادی را تحمل کنند. به این سر و صدای زیاد باید چاشنی لرزش اتاق ماشین را هم اضافه کرد.

۴. متریال بی‌کیفیت کابین تیبا ۲
در کابین تیبا ۲ از متریال کاملا خشک برای طراحی بدنه و داشبورد استفاده شده است. مواد اولیه بی‌کیفیتی که نمی‌توان انتظار بهبود آن را نیز داشت. ایده تولید خودروی اقتصادی مانع از آن می‌شود که سایپا به‌فکر استفاده از مواد اولیه با کیفیت بیشتری در این خودرو باشد. البته ناگفته نماند که متریال بی‌کیفیت کابین داخلی مشکل مشترک بسیاری از خودرو‌های تولید داخل است.

ارسال نظرات