تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.

میرزایی‌نیکو: دولت روحانی از وزرایش حمایت نمی‌کند

یک نماینده مجلس تأکید کرد: اگر آقای روحانی هیات دولت را سامان‌دهی کند و تصمیم‌گیری‌ها و امرونهی‌ها از کانال رئیس‌جمهور مطرح شود، به نظر می‌رسد روند استعفای وزرا ادامه‌دار نباشد.

کد خبر: ۱۸۱۷۶
۱۲:۱۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به استعفای وزرای راه و بهداشت، گفت: استعفاهای وزرا می‌تواند دو حالت داشته باشد. یک دلیل این است که وزیر مربوطه به‌جایی می‌رسد که دیگر کارایی ندارد. بنابراین نمی‌تواند کار را پیش ببرد و شرایط هم سخت است و آن وزیر مرد بحران نیست که بخواهد مشکلات را حل کند.
 
او ادامه داد: اما یک دلیل دیگر استعفاها این است که وزرا بگویند به خاطر اینکه از من رانت می‌خواستند و در اینجا باند مافیا بود و من اهل این موارد نیستم، استعفا می‌دهم. اما این حالت دوم غلط است و در این حالت آقای وزیری که ۶ سال است کار می‌کرد اگر این مسائل بود باید فریاد می‌زد و جلوی آن می‌ایستاد. اگر هم توانسته جلوی این باند مافیا و رانت بایستد پس چرا کناره‌گیری می‌کند.
 
این نماینده مجلس تأکید کرد: اگر وزیری خسته شده این‌یک بحث دیگر است. اما اگر اشکالاتی در حوزه‌اش وجود دارد باید این مشکلات را رفع کند و اگر آنجا را خالی کند که اوضاع بسیار بدتر می‌شود.
 
میرزایی نیکو گفت: نکته دیگر اینکه دولت روحانی، دولتی است که از وزرا حمایت نمی‌کند و به همین دلیل وزرا می‌گویند چرا با این دولت ادامه دهیم و شاید تعدادی از وزرا فکر کنند که نمی‌توان با آقای روحانی کارکرد.
 
او اظهار کرد: در حال حاضر زمان جاخالی کردن، استعفا دادن از دولت و اینکه قهر کنیم و با تهدید کاری را جلو ببریم و مشکلی را حل کنیم، نیست. بخش عمده‌ای از جریان اصلاح‌طلب و نواندیش به دنبال تشکیل این دولت بوده است و این موارد به اهداف ضرر می‌زند. بنابراین باید تلاش کنیم تا روند استعفای وزرا ادامه‌دار نباشد.
 
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص نقش دخالت در امور وزرا در استعفای آن‌ها، ادامه داد: زمانی که چند ساختار در کشور داریم طبیعی است که این اختلاف‌ها و دخالت‌ها وجود داشته باشد. اما دولت باید تکلیف خود را مشخص و امرونهی به وزرا را از یک کانال انجام دهد. این‌گونه نباشد که یک‌بخشی از این امرونهی را دفتر رئیس‌جمهور، بخشی را مشاور و ... انجام دهند.
 
میرزایی نیکو گفت: ممکن است که در دولت هر فردی حرف‌های خودش را بزند؛ اما امرونهی، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی باید یکپارچه گرفته شود و تنها رئیس‌جمهور سکان‌دار آن باشد. شاید درجایی این مورد دچار ضعف باشد.
 
او تأکید کرد: اگر آقای روحانی هیات دولت را سامان‌دهی کند و تصمیم‌گیری‌ها و امرونهی‌ها از کانال رئیس‌جمهور مطرح شود، به نظر می‌رسد روند استعفای وزرا ادامه‌دار نباشد.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: شرایط سخت است و فشارها به حدی وارد می‌شود که وزرا تحمل این بار سنگین را ندارند. ظرفیت وزرا به نحوی است که نمی‌توانند از عهده دوران سخت بربیایند و فکر می‌کنند که چرا هم باید جواب خدا را بدهند هم مردم را؛ بنابراین استعفا می‌دهند.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی