تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

پلوسی: اگر ترامپ علیه حکومت است با مشکل مواجهیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: اگر دونالد ترامپ علیه حکومت است ما با مشکل مواجه هستیم.

کد خبر: ۱۸۱۰۲
۱۰:۵۲ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - اظهارات نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌اس ساندی مورنینگ در حالی مطرح می‌شود که دولت فدرال برای سومین هفته پیاپی همچنان گرفتار تعطیلی است.

پلوسی گفت: اگر رئیس‌جمهوری آمریکا علیه حکومت است و اهمیتی نمی‌دهد که آیا نیازهای مردم رفع می‌شود یا کارکنان دولت حقوق می‌گیرند یا اینکه ما یک گفت‌وگوی مشروع داریم، بنابراین ما یک مشکل داریم و باید آن را با مردم آمریکا در میان بگذاریم.

ترامپ و قانونگذاران جمهوری‌خواه بر سر درخواست پنج میلیارد دلاری رئیس‌جمهوری آمریکا در تامین هزینه ساخت دیواری در مرز با مکزیک اختلاف دارند. نشانه‌های اندکی از پیشرفت طرفین برای حصول توافق و خروج از تعطیلی دیده می‌شود. ترامپ هم تاکید دارد لایحه‌ای را که شامل تامین هزینه ساخت این دیوار نشود، امضا نمی‌کند. دموکرات‌ها هم این هزینه را قبول نمی‌کنند.  

رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته در جریان دیدار با گروهی از قانونگذاران تهدید کرد در صورت لزوم دولت‌ را ماه‌ها و حتی سال‌ها تعطیل نگه می‌دارد. نانسی پلوسی در این مصاحبه گفت، هدف از این جلسه بازگشایی دولت بود اما ترامپ تمایلی به این کار نشان نداد. او افزود: برداشتی که از رئیس‌جمهوری داشتیم این بود که او نه تنها مایل به تداوم تعطیلی و ساخت دیوار بود بلکه دلش می‌خواهد تا کنگره را هم منحل کند تا تنها صدایی که شنیده می‌شود، صدای خودش باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی