تیتر امروز

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»
در مناظره دیدار اقتصادی مطرح شد:

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»

در مناظره جدید دیدار اقتصادی، مجید شفیع‌پور، مدرس دانشگاه تهران و منتقد ورود LPG به سبد سوخت، و احمدرضا غلامی، نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاز مایع ایران به عنوان موافق و حمید یزدانیان به...
ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود
گفت و گوی دیدار با یک کارشناس حوزه آب:

ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود

شرایط بحرانی آب در کشور دیدارنیوز را برآن داشت تا در سلسله گفت و گوهایی این موضوع مهم را به بحث و بررسی بنشینیم و راهکارهای متخصصان و کارشناسان را مطرح کنیم.
مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند
گفت‌وگوی دیدار در سومین ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند

در سومین برنامه از سری برنامه «میدان پاستور» مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه مهمان ما بود. او معتقد است: متخصصان و صاحب نظران هر حرفی می‌زنند تندرو‌ها واکنش نشان می‌دهند، به دلیل اینکه...
رحیم زارع می‌گوید تعیین افزایش ۱۰۰ درصدی واردات خودرو از سوی مجمع به ضرر مردم است

مجلس را حذف و مجمع تشخیص را به عنوان سنا تعیین کنید!

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۴ با انتقاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام بابت تعیین تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات خودرو گفت: مجمع باید تصمیمی بگیرد که به نفع مردم باشد و این تصمیم به ضرر مردم است. ما تلاش کردیم حتی تعرفه روی ۴۰ درصد بیاید، ولی ۶۰ درصد رأی آورد، حال افرادی که به تعرفه ۱۰۰ درصدی رأی دادند محاسبه کنند فردا این رانت داخلی برای چه کسی دارد؟ مجلس تقریبا بی خاصیت شده است، به نظر من بود و نبود مجلس خیلی در این مملکت کار خاصی ندارد. ما باید شورا‌ها را تقویت کنیم که تبدیل به پارلمان محلی شود، مجلس را هم حذف کنیم، مجمع تشخیص حالت سنا پیدا کند و سیاست گذاری انجام دهد.

کد خبر: ۱۷۹۸۵۵
۰۹:۰۶ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۳

مجلس را حذف و مجمع تشخیص را به عنوان سنا تعیین کنید!

دیدارنیوز: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۴ گفت: مجمع تشخیص مصلحت باید تصمیمی بگیرد که به نفع مردم باشد، این تصمیم تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات خودرو به ضرر مردم است.

رحیم زارع در گفتگو با ایلنا، درباره افزایش تعرفه واردات خودرو از ۶۰ درصدی که در مجلس تصویب شد به ۱۰۰ درصد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مجمع باید تصمیمی بگیرد که به نفع مردم باشد و این تصمیم به ضرر مردم است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: ما در مجلس تلاش کردیم تعرفه را از ۱۰۰ درصد به ۶۰درصد برسد، کاهش ۴۰ درصدی تعرفه حتما روی قیمت خودرو در آینده اثر می‌گذاشت من تعجب می‌کنم از این تصمیم گیری‌هایی که به ضرر مردم است.

وی یادآور شد: ۴ میلیارد دلار تقریبا برای واردات موبایل می‌رود، ۸ میلیارد دلار برای واردات قطعه‌سازان و کسانی یک رانتی برای تولید خودرو دارند. تازه این ارز واردات خودرو از محل حاصل از صادرات نفت نبود، از صادرات غیرنفتی بود که این به ضرر مردم شد.

زارع بیان کرد: ما تلاش کردیم حتی تعرفه روی ۴۰ درصد بیاید، ولی ۶۰ درصد رأی آورد، حال افرادی که به تعرفه ۱۰۰ درصدی رأی دادند محاسبه کنند فردا این رانت داخلی برای چه کسی دارد؟ رانت واردات برای چه کسی دارد؟ این موارد گردن این‌ها است و واقعا این تصمیم به ضرر مردم بود.

وی ادامه داد: مجلس تقریبا بی خاصیت شده است، به نظر من بود و نبود مجلس خیلی در این مملکت کار خاصی ندارد. ما باید شورا‌ها را تقویت کنیم که تبدیل به پارلمان محلی شود، مجلس را هم حذف کنیم، مجمع تشخیص حالت سنا پیدا کند و سیاست گذاری انجام دهد.

این نماینده مجلس افزود: قانون اساسی بیاید مجلس را حذف کند. به نظرم این همه هزینه و دوندگی برای انتخاباتش که هر ۴ سال یک سال برگزار می‌شود بی‌فایده است. آن را حذف کنند هزینه کشور هم کمتر می‌شود. ساختار را بدهند به شورا، شورا را تقویت کنند، مجلس را حذف کنند، مجمع را هم بگذارند سنا کنند، من موافقم.

گفتنی است که مجلس تصویب کرده بود که میزان ارز تخصیصی برای واردات خودرو در سال آینده ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو باشد. این موضوع مورد ایراد هیات عالی نظارت قرار گرفت و به مجمع تشخیص ارجاع شد که در نهایت مجمع به همان لایحه دولت رای داد یعنی میزان ارز تخصیصی برای واردات خودرو در سال آینده ۲ میلیارد خواهد بود.

مجلس در مصوبه خود تعرفه واردات خودرو را به ۶۰ درصد کاهش داده بود که با رای مجمع دوباره به همان لایحه دولت یعنی تعرفه صدردصدی در سال آینده برگشت.

ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد