تیتر امروز

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.
عصر ابراهیم تمام شد
افاضات اضافه

عصر ابراهیم تمام شد

در هفته‌ای که گذشت یک حادثه کشور را تحت تاثیر قرار داد و عوام‌الملک از حالا تا اطلاع ثانوی می‌خواهد خاطرات روزانه‌اش را در دفترچه‌ای بنویسد که قرار است تا بعد از مرگش مخفی بماند.
مجلس یادبود برای شهید رئیسی/ پیکر شهید موسوی در حرم عبدالعظیم آرام گرفت +ویدیو
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای سانحه ورزقان برگزار شد

مجلس یادبود برای شهید رئیسی/ پیکر شهید موسوی در حرم عبدالعظیم آرام گرفت +ویدیو

پس از سانحه تلخ و شوکه‌کننده سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران که امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و همراهان در آن حضور داشتند، پیکر...

ترامپ: نفت را من ارزان کردم

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با کارتل خواندن اوپک، کاهش قیمت نفت را به نبوغ خود نسبت داد.

کد خبر: ۱۷۹۵۴
۱۲:۱۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دونالد ترامپ پس از دیدار با رهبران کنگره که با هدف تلاش برای رسیدن به توافق و پایان دادن به تعطیلی قسمتهایی از دولت فدرال برگزار شد، در رزگاردن به خبرنگاران گفت:‌چهار ماه پیش نفت به ۸۳ دلار در هر بشکه رسیده بود و به سوی ۱۰۰ دلار حرکت می‌کرد و ممکن بود تا ۱۲۵ دلار صعود کند.

وی مجددا اظهارات اخیرش مبنی بر این که تلاشهای وی باعث پایین آمدن قیمت نفت شده است را تکرار کرد و گفت: پس از تماسهای تلفنی که با کشورهای اوپک و غیراوپک داشتم، قیمت نفت شروع به کاهش کرد. وی گفت: کاهش قیمت نفت اتفاقی نبود و با به خرج دادن نبوغ، روی داد.

ترامپ پیش از این در ماهای ژوییه و سپتامبر در پیامهای توییتی، اوپک را به بالا بردن قیمت نفت متهم کرده بود. قانون پیشنهادی معروف به "نوپک" در سالهای اخیر از سوی کنگره و سنای آمریکا مطرح شده که به وزارت دادگستری این کشور امکان می‌دهد علیه کشورهای عضو اوپک بابت کنترل قیمت نفت اقامه شکایت کند. معاون دادستان آمریکا ماه گذشته به اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود دولت سرگرم بررسی این قانون است که قانون ضدانحصارطلبی ۱۲۹ ساله شرمان را اصلاح خواهد کرد.

منابع آگاه در ژوییه به بلومبرگ گفتند: اوپک سرگرم مشورت با وکلا برای آماده کردن یک استراتژی به منظور دفاع در برابر این قانون است.

باب مک‌نالی، مشاور انرژی سابق جورج دبلیو بوش و رییس شرکت مشاوره "راپیدان انرژی" در این باره گفت: ادعای اخیر ترامپ که وی اوپک را متقاعد کرده است اجازه دهد قیمت نفت کاهش پیدا کند، منعکس کننده تغییر سیاست کاخ سفید است. وی تا نوامبر علاقه‌مند بود مانع افزایش قیمت نفت شود و پس از آن هدفش به کاهش قابل توجه قیمت نفت تغییر کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی