تیتر امروز

آیا اسرائیل برای حمله بعدی آماده می‌شود؟/ پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت تکرار حمله/ چراغ سبز سنای آمریکا به ترامپ برای حمله دوباره
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا اسرائیل برای حمله بعدی آماده می‌شود؟/ پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت تکرار حمله/ چراغ سبز سنای آمریکا به ترامپ برای حمله دوباره

این صد و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
روحی‌صفت: به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود/ این آتش‌بس پایداری ندارد/ روایت متقی در تلویزیون درباره احتمال از سرگیری حملات اسرائیل تا حدی درست است
یک دیپلمات با سابقه وزارت امورخارجه در گفتگو با دیدارنیوز مطرح کرد

روحی‌صفت: به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود/ این آتش‌بس پایداری ندارد/ روایت متقی در تلویزیون درباره احتمال از سرگیری حملات اسرائیل تا حدی درست است

به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود. این آتش‌بس به هیچ عنوان، پایداری نداشته و ما در میانه راه قرار داریم. رژیم صهیونیستی، قطعا تلاش خواهد کرد که ضربات دیگری به...
حسین المدنی: خطر ترومای بین نسلی جدی است/ تاثیر روانی جنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند/برای کودکان و نوجوانان فضای شاد مهیا کنید
گفت و گوی دیدار با روانشناس و استاد دانشگاه:

حسین المدنی: خطر ترومای بین نسلی جدی است/ تاثیر روانی جنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند/برای کودکان و نوجوانان فضای شاد مهیا کنید

توجه به جنبه‌های سلامت روان مردم پس از جنگ ایران و اسراییل همچنان بهانه گفت و گوی دیدار با متخصصان و روانشناسان است. گفت‌و‌گو با دکتر سید حسین المدنی، روانشناس و استاد دانشگاه را بخوانید.
معلم‌محوری نقص سیستم آموزشی ماست

فیاضی: با ترویج عدالت آموزشی، می‌توانیم جوانان را در کشور نگه داریم

عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور می‌گوید: اگر عدالت آموزشی را در جامعه ترویج کنیم به طور طبیعی می‌توانیم ادعا کنیم توانسته‌ایم جوانان را در کشور نگه داریم.

کد خبر: ۱۷۸۰۸۶
۰۸:۵۳ - ۱۵ دی ۱۴۰۳

فیاضی: با ترویج عدالت آموزشی، می‌توانیم جوانان را در کشور نگه داریم

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اشکال و نقصی که وجود دارد این است که ما الان معلم محورانه آموزش پرورش را اداره می‌کنیم، این که از معلم محوری، به سمت دانش آموز محوری حرکت کنیم و به سمت آموزش تیمی برویم طبیعی است.

عبدالوحید فیاضی در گفتگو با ایلنا، درباره این‌که رئیس‌جمهور گفته است، جریان آموزشی باید از معلم‌محوری به سمت آموزش ساختارمند و کار گروهی هدایت شود؛ بر این اساس ضرورت دارد که ارائه و آموزش دروس با به کارگیری فناوری‌های نوین ساختارمند شود، گفت: تحول یک بحث است، تغییر از معلم‌محوری به دانش‌آموز محوری بخشی از تحول است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اشکالی که الان وجود دارد و نقص است این است که ما الان معلم محورانه آموزش پرورش را اداره می‌کنیم، ادامه داد: اینکه از معلم‌محوری، به سمت محتوا محوری و دانش‌آموز محوری حرکت کنیم و به سمت آموزش تیمی برویم طبیعی است.

وی تاکید کرد: یک بحث دیگر عبور از پارادایم تمرکزگرایی و حرکت به سمت مدرسه‌محوری است، یعنی یکی از گزاره‌های جدیدی که در حال حاضر در آموزش و پرورش نیازمند ظهور و بروز است مدرسه محوری است که این امر خودش از مبنای تحول در عرصه تعلیم و تربیت می‌تواند به حساب بیاید و اعم از رویکرد دانش‌آموز محوری است.

فیاضی خاطرنشان کرد: وقتی در جامعه مدرسه‌محوری باشد؛ یعنی همه عناصری که در مدرسه حضور دارند چه برای معلم و چه دانش‌آموزان مدرسه محوریت دارد؛ سازمان‌ها، نهاد‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مدرسه را به عنوان یک مرجع مهم برای تحول به حساب می‌آورند و این می‌شود مدرسه محوری.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش، دستگاه‌های تعلیم و تربیت و دستگاه‌های فرادستی همه با نگاه به نیاز‌ها و اقتضائات واحد آموزشی برنامه ریزی که مدرسه باشد و در شهر‌ها و روستا‌های کشور که پراکنده است سیاست گذاری، بودجه گذاری برنامه ریزی می‌کنند.

وی درباره این‌که رئیس جمهور تاکید کرده است "اگر از امکانات آموزشی به درستی استفاده شود و عدالت آموزشی در تمام سطوح کشور برقرار باشد، دیگر دانش آموزانمان از همان سال‌های مدرسه به فکر مهاجرت نخواهند بود" حال این عدالت باید چگونه باشد تا طبق خبر‌ها شاهد مهاجرت سالانه حدود ۵۰ هزار دانش آموز بعد از کنکور نباشیم، گفت: بحث عدالت آموزشی قبل از کنکور است، عدالت آموزشی پاسخ مناسبی به این موضوع و سوال است. اگر چنانچه عدالت آموزشی را در جامعه ترویج کنیم به طور طبیعی می‌توانیم ادعا کنیم توانسته‌ایم جوانان را در کشور نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: بحث دیگر تحصیلات آموزش عالی است که در این زمینه کشور ضعیف نیست و پاسخگو است، منتها بعد که فضای شغلی و نیاز‌های اساسی جوانان و اشتغال بعد از تحصیل مطرح می‌شود آن وقت رویکرد عبور و مهاجرت پیش می‌آید که باید راهکار رفع آن را در وزارت‌خانه‌های دیگر جستجو کنیم.

ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۱۱ تير
امروز چهارشنبه ۱۱ تير
امروز چهارشنبه ۱۱ تير
امروز چهارشنبه ۱۱ تير