تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
ادیانی:

واگذاری ۱۰ درصد خدمات آموزشی به بخش غیردولتی برده‌داری نوین است

News Image Lead

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: با توصیه‌های عمه‌های جناحی و عموهای حزبی، دایی‌های ستادی و خاله‌های قبیله‌ای و با تکرار پدرخوانده جریانی نمی‌توان ممکلت را اداره کرد. یکی از آفات کشور غلبه رابطه سالاری بر شایسته سالاری است.

کد خبر: ۱۷۷۲۰
۱۶:۲۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) ضمن تبریک سال نو میلادی با تقسیم بندی دو نوع مدیریت به مدیرت جهادی و مدیریت لیبرالی اظهار کرد: مدیریت جهادی بر پایه ایثار، مجاهدت و دانش بوده و مدیریت لیبرالی بر پایه مبنای لیبرایسم، تکیه بر غرب باوری و کاپیتالیسم است.

وی افزود: مدیریت جهادی و انقلابی با عملکرد انقلابی، ارائه کارنامه درخشان و محیرعقول موجب زینت نظام و سرافرازی جمهوری اسلامی گردیده است. فتح قله‌های رفیع دانش، دستیابی به فناوری نوین، و خلق ابتکار و نوآوری‌های خارق العاده در حوزه‌های نانوفناوری، زیست فناوری، ساخت ماهواره‌ها، صنعت هسته‌ای ، ناو موشک انداز، موشک‌های بالستیک و ده‌ها موارد دیگر موارد پرافتخاری است که معلول دستگاه مدیریت جهادی است.

ادیانی ادامه داد: مدیران طیف لیبرالی دانسته یا نادانسته سینه چاک‌های تئوری‌های توسعه تولید شده در کانون‌های فکری و اندیشه ورزان غربی به شمار می آیند.  مدیریت لیبرالی حاکم با شاخصه‌های مفتون غرب بودن، کدخدای غربی، اباهی‌گری، خفیف شمردن داشته‌های ملی، دلداگی به نهادهای تمدن غرب، زمینه‌های ناکارآمدی و حتی عدم کارایی برخی دستگاه‌ها را فراهم نموده است. رشد بیکاری، نضج بانک ربوی و شبه ربوی، انفعال در سیاست خارجه، سقوط اخلاق و بروز و ظهور مواردی چون سردرگمی راهبردهای اقتصادی معلول ذهن علیل غرب گرای مدیران لیبرال مسلک خواه در لباس روحانیت و خواه در کسوت دانشگاهی محسوب می گردد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص مشکلات آموزش و پروش و فرهنگیان هشدار داد: غلبه نگاه هزینه‌ساز بودن آموزش و پرورش بر نگاه تئوری سرمایه ساز بودن این نهاد یکی از خطرات و تهدیدات است. مدیران ارشد کشورهای دیگر معلمان ودانش آموزان را سرمایه پرور  می‌انگارند نه هزینه پرور.

وی با اشاره به بیانات رئیس جمهوری درمورد آموزش و پروش در هنگام تقدیم بودجه ۹۸ اظهار کرد: آقای روحانی گفتند که "ده درصد از ارائه خدمات آموزشی و پرورشی باید برون سپاری شود" اولا این سخن در تغایر آشکار با برنامه ششم توسعه و قانون اساسی است؛ ثانیا برابر برنامه ششم جذب و انتخاب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و خوارزمی سبقه قانونی دارد. ثالثا وظیفه دولت بنا بر قوانین موضوعه اجرای کامل نظام رتبه بندی معلمان واجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری در حق این عزیزان مظلوم است.

ادیانی واگذاری ده درصد خدمات آموزشی به بخش غیردولتی را برابر با برده‌داری نوین  خواند و افزود: این واگذاری یعنی جذب معلمان با پرداخت حداقل حقوق و زیر پا نهادن حقوق شهروندی در این گونه مدارس.

نماینده مردم قائمشهر "تفوق رابطه سالاری بر شایسته سالاری" را یکی از آفت‌های فعلی عنوان کرد و تصریح کرد: از نشانه‌های حکمرانی خوب توجه به شاخص‌های شایسته سالاری است. در زمان صدرات امیر کبیر بنا به توصیه عمه ناصرالدین شاه حاکم قم انتخاب شد. امیرکبیر در نامه ای به ناصرالدین شاه نوشت: علی حضرات بداند که اداره امور ممکلت با توصیه عمه و خاله امکان پذیر نمی شود. یکی از آفاتی که جامعه امروز ایران را تهدید می کند همان انتخاب افراد غیرمسوول با شاخص‌های غیر مطلوب و براساس رابطه سالاری است. نمی‌توان توصیه‌های عمه‌های جناحی و عموهای حزبی‌، دایی‌های ستادی و خاله‌های قبیله‌ای و با تکرار پدرخوانده جریانی مملکت را اداره کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی