تیتر امروز

اسماعیل کهرم: مدیریت آب را از دست سیاسیون بگیرید/ زاینده رود را ما کشتیم/ من ۱۰ سال پیش گفتم تا سال ۱۴۰۴ آب تهران تمام می‌شود، کسی توجه نکرد/ با فروش میوه به کشورهای عربی حتی پول آب مصرف شده برنگشت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک کارشناس برجسته محیط زیست

اسماعیل کهرم: مدیریت آب را از دست سیاسیون بگیرید/ زاینده رود را ما کشتیم/ من ۱۰ سال پیش گفتم تا سال ۱۴۰۴ آب تهران تمام می‌شود، کسی توجه نکرد/ با فروش میوه به کشورهای عربی حتی پول آب مصرف شده برنگشت

«تیتر» در یکی دیگر از سلسله برنامه های خود میزبان دکتر اسماعیل کهرم بوم شناس و فعال محیط زیست بود؛ او در این گفت و گو تاکید داشت که برای گذار از وضعیت بحران کنونی باید مدیریت را از دست سیاسیون...
در شرایط برابر، با آمریکا مذاکره می‌کنیم/ ۴ وزیر پزشکیان در نوبت استیضاح/ ترامپ: ایران تمایل دارد توافق کند
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

در شرایط برابر، با آمریکا مذاکره می‌کنیم/ ۴ وزیر پزشکیان در نوبت استیضاح/ ترامپ: ایران تمایل دارد توافق کند

این صد و سی و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
اتفاق عجیب و دیوانه‌وار ..

۴۶۰۰۰ بار مزاحمت از یک خط تلفن برای اورژانس!/ «این فرد مشکل روانی دارد»

بابک یکتاپرست، سخنگوی اورژانس کشور از مزاحمت عجیب و ۴۶ هزار باره یک نفر طی ۶ ماه برای اورژانس ۱۱۵ خبر داد و گفت: در مشهد، برای یک مزاحم تلفنی، حکم یک‌سال کار اجباری خدماتی در پایگاه‌های اورژانس صادر شده است.

کد خبر: ۱۷۶۷۷۴
۱۳:۲۵ - ۱۸ آذر ۱۴۰۳

۴۶۰۰۰ بار مزاحمت از یک خط تلفن برای اورژانس!/ «این فرد مشکل روانی دارد»

دیدارنیوز: سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به مزاحمت ۴۶ هزار باره یک نفر طی ۶ ماه برای اورژانس ۱۱۵ گفت: گاهی شاهد تماس‌های کاذب و اعلام دروغین مشکلات به اورژانس هستیم که موجب اختلال در خدمات‌رسانی می‌شود.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ و علت عدم برخورد قاطع با این اقدامات اظهار کرد: گاهی شاهد هستیم که برخی افراد به دروغ علائم سکته قلبی را به اورژانس اعلام می‌کنند تا نیرو‌های اورژانس به محل اعزام شوند. وقتی نیرو‌ها به محل می‌رسند، متوجه می‌شوند که گزارش اشتباه بوده و فرد تنها از آن‌ها می‌خواهد داروی خاصی را تزریق کنند یا خدمات درمانی غیرضروری دریافت کنند. متاسفانه، ما هیچ سازوکار بازدارنده‌ای برای مقابله با مزاحمت‌ها و گزارش‌های اشتباه نداریم.

در ادامه، بابک یکتاپرست، سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: دو سال است که مسئله مزاحمت‌های تلفنی را پیگیری می‌کنیم. در حال حاضر، ۱۰ درصد تماس‌های اورژانس مزاحمت تلفنی است و این میزان معادل دو میلیون تماس در سال است که یا جنبه شوخی دارد، یا توسط گروهی از کودکان صورت می‌گیرد، یا در مواردی، مزاحمت‌های تلفنی توسط بزرگ‌تر‌ها انجام می‌شود و شامل هتاکی با الفاظ نامناسب است. همچنین، تماس‌های کاذب نیز وجود دارد؛ یعنی گاهی افراد تماس می‌گیرند و علائم سکته مغزی را گزارش می‌کنند و نیرو‌های ما با رسیدن به محل متوجه می‌شوند که این گزارش‌ها دروغ بوده است.

وی افزود: پیگیری‌های انجام شده به‌طور مقطعی و در برخی موارد مؤثر بوده است؛ برای مثال در استان تهران ۱۶ خط تلفن مسدود شده، اما این اقدام پاسخگو نبوده، زیرا افراد می‌توانند از خطوط دیگر تماس بگیرند. در مشهد، برای یک مزاحم تلفنی، حکم یک‌سال کار اجباری خدماتی در پایگاه‌های اورژانس صادر شده است.

در پاسخ به سوالی درباره عدم برخورد قاطع اورژانس با این مزاحمان، یکتاپرست بیان کرد: اولین مشکل تعدد پرونده‌ها است. قوه قضائیه می‌گوید برای هر مورد باید پرونده جداگانه‌ای تشکیل شود و پیگیری شود. در تهران، ۴۰۰۰ پرونده مزاحمت تلفنی داریم و وقت رسیدگی به این تعداد پرونده جداگانه را نداریم. به عنوان نمونه، در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، تنها از یک خط تلفن ۴۶ هزار تماس گرفته شده که نشان می‌دهد این فرد مشکلات روانی دارد.

ارسال نظرات
امروز شنبه ۰۱ آذر
امروز شنبه ۰۱ آذر
امروز شنبه ۰۱ آذر
امروز شنبه ۰۱ آذر