تیتر امروز

زیباکلام: تعدادی نماینده‌های ۵ درصدی مشکل مملکت را در حجاب می‌بینند/ جنگ ۱۲ روزه، جنگ نبود!/ اعلمی: به وکیل مدافع اسرائیل بدل شده‌اید!/ آقای زیباکلام! با رسایی که مناظره نمی‌کنید!
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیباکلام: تعدادی نماینده‌های ۵ درصدی مشکل مملکت را در حجاب می‌بینند/ جنگ ۱۲ روزه، جنگ نبود!/ اعلمی: به وکیل مدافع اسرائیل بدل شده‌اید!/ آقای زیباکلام! با رسایی که مناظره نمی‌کنید!

شماری از کلان‌موضوعات و مسائل مهم سپهر امروز سیاست در ایران و البته، برخی مناقشات بر اولویت‌سنجی در بحث منافع ملی کشور، بهانه‌ای شد تا به سراغ صادق زیباکلام و اکبر اعلمی، دو تن از فعالین سیاسی...
علیرضا قسیمی: رضا قطبی؛ نخستین معمار رادیو و تلویزیون ملی ایران بود/ قطبی باور داشت سازمان رسانه‌ای باید محل حضور و حتی اعتراض مخالفان باشد
گفت و گوی دیدار در برنامه «پشت صحنه» با مهندس ارشد رادیو و تلویزیون ( قسمت دوم)

علیرضا قسیمی: رضا قطبی؛ نخستین معمار رادیو و تلویزیون ملی ایران بود/ قطبی باور داشت سازمان رسانه‌ای باید محل حضور و حتی اعتراض مخالفان باشد

در قسمت دوم گفت و گوی برنامه «پشت صحنه» علیرضا قسیمی توضیح داد که رضا قطبی نامش به عنوان نخستین معمار رسانه های صوتی و تصویری ایران ثبت شده است.
کامبیز نوروزی: چرا باید نمایندگان خط بدون فیلتر داشته باشند مردم نه؟/ «خط سفید» یک تبعیض نارواست/ دادن اینترنت بدون فیلتر برای روزنامه نگاران قابل پذیرش است
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره چالش جدید «خط سفید»

کامبیز نوروزی: چرا باید نمایندگان خط بدون فیلتر داشته باشند مردم نه؟/ «خط سفید» یک تبعیض نارواست/ دادن اینترنت بدون فیلتر برای روزنامه نگاران قابل پذیرش است

انتشار خبر موضوع داشتن سیم کارت‌های بدون فیلتر که با عنوان «خط سفید» این روز‌ها نقل هر مجلسی است بهانه‌ای شد تا گفت و گوی کوتاهی با کامبیز نوروزی، حقوقدان داشته باشیم که می‌بینید و می‌خوانید.
نماینده مجلس توضیح داد

ماجرای طرح «بنزین به نفر» چیست؟

علی شهرکی، نماینده سیستان و بلوچستان و عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره طرح «بنزین به نفر» گفت: این طرح یکی از اقدامات ضروری برای بهبود وضعیت سوخت در کشور است. در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که به دلیل قاچاق سوخت با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم، طرح تخصیص بنزین به نفر و تغییر شیوه تخصیص می‌تواند تأثیرات مثبتی در کاهش قاچاق و مدیریت بهتر مصرف سوخت داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۶۴۴۷
۱۱:۲۴ - ۱۲ آذر ۱۴۰۳

ماجرای طرح «بنزین به نفر» چیست؟

دیدارنیوز: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اجرای طرح بنزین به نفر به میزان یک لیتر در روز و تغییر شیوه تخصیص بنزین را اقدامی مؤثر برای کاهش قاچاق سوخت و مدیریت بهتر مصرف بنزین در کشور دانست

علی شهرکی، نماینده سیستان و بلوچستان و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با مهر در خصوص طرح بنزین به نفر و تغییر شیوه تخصیص بنزین گفت: «این طرح یکی از اقدامات ضروری برای بهبود وضعیت سوخت در کشور است. در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که به دلیل قاچاق سوخت با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم، طرح تخصیص بنزین به نفر و تغییر شیوه تخصیص می‌تواند تأثیرات مثبتی در کاهش قاچاق و مدیریت بهتر مصرف سوخت داشته باشد.»

وی ادامه داد: «در استان سیستان و بلوچستان که مدت‌هاست این طرح اجرا شده، مردم به یک تعادل در مصرف بنزین رسیده‌اند. برخی از مردم مصرف بنزین خود را با کارت سوخت تنظیم کرده‌اند و این اقدام باعث شده که از قاچاق بنزین جلوگیری شود. همچنین با توجه به اینکه در این استان‌ها کارت‌های آزاد سوخت وجود ندارد، مردم از سوخت‌های قاچاق که در بازار غیررسمی به فروش می‌رسد استفاده نمی‌کنند.»

عضو کمیسیون انرژی مجلس، به مزایای این طرح در سایر استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: «اگر این طرح در سراسر کشور به ویژه در استان‌های دیگر نیز اجرا شود، می‌تواند به کاهش واردات سوخت و کاهش فشار بر درآمد‌های ارزی کشور کمک کند. این طرح باعث می‌شود که دولت مجبور نباشد برای تأمین بنزین وارداتی اقدام کند، بلکه با تغییر شیوه تخصیص، مصرف سوخت به نحو مطلوب‌تری مدیریت شود.»

وی با اشاره به تجربه موفق استان‌های مرزی در این زمینه افزود: «در استان‌های مرزی به دلیل وجود قاچاق سوخت، این طرح چند سال است که در حال اجراست و مردم به نوعی خودشان تعادل در مصرف بنزین را پیدا کرده‌اند. این روش باعث می‌شود که مردم از سوخت‌های قاچاق استفاده نکنند و در عوض مصرف خود را تنظیم کنند.»

شهرکی در پایان تأکید کرد: «ما به شدت از دولت می‌خواهیم که طرح بنزین به نفر و اعطای یک لیتر بنزین به هر نفر در هر روز را در سطح کشور اجرایی کند و تخصیص بنزین به نفر را در دستور کار قرار دهد تا مشکلات مربوط به قاچاق سوخت و عدم مدیریت صحیح مصرف بنزین به تدریج کاهش یابد.»

این عضو کمیسیون انرژی گفت: در حال حاضر بودجه‌ی کلانی صرف واردات بنزین می‌شود در حالی که می‌توان با اجرای این نوع طرح‌ها و اصلاح برخی دیگر از مؤلف‌ها مثل کیفیت خودرو‌ها مصرف بنزین را در کشور کاهش داد و بودجه‌ای که در این حوزه صرف می‌شود را صرف توسعه زیر ساخت‌ها و سایر مسائل ضروری کشور کرد.

ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۱۰ آذر
امروز دوشنبه ۱۰ آذر
امروز دوشنبه ۱۰ آذر
امروز دوشنبه ۱۰ آذر