تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
قهر و آشتی دو نماینده مردم در شورای شهر

هو‌ای بهاری شورا

News Image Lead

اما جدا از حواشی که در جلسه دیروز شورا پیش آمد؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرحی مهم را در دست بررسی داشتند و آن بررسی پرونده‌های جاری برج ـ. باغ بود.

کد خبر: ۱۷۵۸۰
۱۲:۲۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ «شورايي‌ها دعوا كنند، ابلهان باور كنند!»؛ اين جمله شايد با مسماترين توصيف از جلسه پرحاشيه ديروز شوراي شهر تهران بود. قهر و آشتي دو عضو شوراي شهر ديروز ناگهان اين دستگاه تصميم‌گير براي اداره شهر را به سر تيتر خبرهاي رسانه تبديل كرد و به سرعت نيز فيلم هايي از اين قهر و آشتي در فضاي مجازي منتشر شد. ماجرا از اين قرار بود كه در جلسه ديروز شورای اسلامی شهر تهران؛ اعضای شورا جزيیات طرح ادغام معاونت‌های شهرداری تهران که در جلسه گذشته کلیات آن را به تصویب رسانده بودند در دستور کار داشتند. اعضای شواری اسلامی شهر تهران بعد از بحث وبررسی در خصوص پیشنهاد اصلاح دو بند از این طرح نهایتا با 11 رای موافق، این پیشنهاد را به تصویب رساندند. در ادامه جلسه محمد سالاری نسبت به مطرح نشدن جزيیات یکی از بندهای طرح پیشنهادی به محسن هاشمی اعتراض کرد که هاشمی در پاسخ گفت: جزيیات این بند مطرح شده اما شما متوجه نشدید. سالاری یک بار دیگر خطاب به هاشمی گفت: شما هر جسله شورا را یک جور اداره می‌کنید واین درست نیست. که هاشمی در پاسخ گفت: آقای سالاری لطفا شانتاژبازی نکنید! به ناگاه درگیری لفظی سالاری و هاشمی موجب شد ریاست شورای شهر تهران با حالت قهر از صحن علنی خارج شود و اعضا از جمله میرلوحی و میلانی برای دلجویی از محسن هاشمی به همراه وی از صحن شورا خارج شدند. ادامه این جلسه به ریاست امینی نایب ريیس شواری شهر تهران پیگیری می شود و همچنین بعد از خروج محسن هاشمی از صحن شواری درگیری لفظی دیگری میان رسولی و سالاری اتفاق افتاد که رسولی خطاب به سالاری گفت: شما با قلدری طرحی که یک سال بر آن مطالعه شده است را از بین بردید. با اين حال دقایقی بعد از قهر محسن هاشمی از شورا، وی دوباره بازگشت و خطاب به اعضا از اتفاقی که افتاد عذرخواهی کرد و گفت: صحن شورا ترک کردم که آقای امینی که تسلط بیشتری دارند، جلسه را اداره کنند وقتی از این دستور جلسه گذشتیم بر گشتم. ريیس شورای شهر تهران هم در پايان جلسه ديروز شورا از مردم بابت قهرش از صحن شورا عذرخواهی کرد و با بیان اینکه شب گذشته خوب نخوابیدم و به همین دلیل کنترل جلسه از دستم خارج شد، ادامه داد: در این جلسه اعضای شورای شهر در خصوص ادغام معاونت‌ها و کم شدن پست قائم مقام و مشاور صحبت کردند؛ اما مقرر شد که طرح به شهرداری بازگردانده شود تا شهرداری خودش لایحه‌ای را در این زمینه ارائه کند. با اين حال اتفاق ديروز قهر و آشتي دو عضو شوراي شهر تهران موضوعي بود كه در يك سال و نيم گذشته از عمر شورا شهر چند بار ديگر نيز در بررسي مباحث كارشناسي شورا رخ داد اما هيچ كدام به حاشيه اي جدي براي شوراي شهر تهران تبديل نشد. گويي هواي شوراي شهر تهران اين روزها همچون هواي بهار است كه گاهي ابري و باراني و گاهي صاف و آفتابي است و در چنين شرايطي ، بزرگان شوراي شهر نبايد اجازه دهند در جلساتي آتي شورا، اين گونه اتفاقات به پاشنه آشيلي براي شورا تبديل شود.

تعويق يك طرح مهم

اما جدا از حواشي كه در جلسه ديروز شورا پيش آمد؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرحي مهم را در دست بررسي داشتند و آن بررسی پرونده‌های جاری برج ـ باغ بود. علی اعطا در مورد پیشنهاد مدیریت شهری نسبت به پرونده‌های جاری مصوبه برج ـ باغ که در دستور کار جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته بود، گفت: من تعجب کردم که چرا این موضوع در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است. وی با اشاره به این که افشانی، شهردار قبل در مورد پرونده های جاری مصوبه لغو شده برج ـ باغ از شورای اسلامی شهر تهران استفساریه گرفته است، گفت: اما این مساله به صورت استفساریه تنظیم نشده است، ولی در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است.

همچنین هنوز اطلاعات مورد استناد از شهرداری دریافت نکرده‌ایم و بر همین اساس درخواست می‌شود که این مساله از دستور کار شورای اسلامی شهر تهران خط بخورد. زهرا نژادبهرام نیز در اعتراض به این پیشنهاد، تصریح کرد: 9 ماه است که مصوبه برج ـ باغ لغو شده است و همه پرونده‌ها روی هواست و دراین مدت نه تنها کارها مسکوت باقی‌ مانده است ،‌ بلکه فقط پرونده روی پرونده اضافه شده و حالا بعد از ماه‌ها این مهم در دستور کار قرار گرفته است و می‌گویند آن را خط بزنید.قرار بر این بود که هر مالکی که تا تاریخ هفتم فروردین امسال عوارض را به صورت کامل پرداخت کرده است پروانه بگیرد، اما حالا گویا رویه تغییر کرده است. محسن هاشمی نیز در توضیح این مطلب، گفت: سوم مرداد امسال شهردار سابق استفساریه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران داده‌اند که در مورد پرونده‌های جاری برج ـ باغ چه اقدامی انجام شود که من آن را به دو کمیسیون ارجاع دادم و قرار بود شهرداری تا 25 آذر لیست این پرونده‌ها را بدهد، اما گویا این اتفاق رخ نداد و حالا پیشنهاد شده است که این تصمیم گیری دو هفته‌ به تعویق بیافتد.

در ادامه گلپایگانی، معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز با بیان این که از 22 منطقه درخواست کرده‌ایم که اطلاعات باغات‌شان را در اختیارمان قرار دهند، گفت: البته محدودیت‌هایی در سیستم شهرسازی در مورد احصاي کل پرونده‌ها وجود دارد و ما چند بار اطلاعات را فرستادیم، اما گویا به دست اعضا نرسیده است و من امروز نیز مجددا اطلاعات را به اعضا دادم.در نهايت بر اساس آرای اکثریت اعضا مقرر شد تصمیم گیری در مورد پرونده‌های جاری مصوبه لغو شده «برج ـ باغ» دو هفته‌ به تعویق بیفتد و اطلاعات برج ها نیز با امضای شهردار منطقه ، معاون شهرسازی منطقه و مدیر کل صدور پروانه شهرداری تهران به دست اعضای شورای اسلامی شهر تهران برسد.

 

منبع: قانون/۱۰ دی ۹۷

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی