تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

میشل اوباما و آنجلینا جولی رقیبان جدید ترامپ

در حالی که دو چهره سرشناس حزب دموکرات آمریکا تلاش خود را برای رقابت با «ترامپ» در انتخابات ۲۰۲۰ آغاز کرده‌اند، گمانه‌زنی‌ها از احتمال حضور دست‌کم دو زن معروف در این رقابت‌ها حکایت دارد.

کد خبر: ۱۷۵۱۸
۱۲:۵۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سناتور «برنی ساندرز» و «جو بایدن» چهره‌های سرشناس حزب دموکرات از ماه گذشته تلاش خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا آغاز کرده‌اند اما در این میان صحبت از حضور «میشله اوباما» بانوی اول سابق آمریکا و «آنجلینا جولی» هنرپیشه معروف آمریکایی در این رقابت‌ها است.
 
آنجلینا جولی

«آنجلینا جولی» هنرپیشه ۴۳ ساله سرشناس هالیوود در اظهاراتی احتمال حضور در سیاست را رد نکرد و گفت: هدف من کمک به مردم است. احتمال نامزد شدنم در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد. هر جا احساس کنم به من نیاز است، حضور دارم.
 
او که فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور پناهندگان است، گفت که برای ایجاد تغییر شاید وارد دنیای سیاست شود.
 
جولی تاکنون توانسته چهار بار جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اتحادیه بازیگران سینما و یک بار جایزه اسکار را ببرد. وی در سال‌های اخیر فعالیت‌های عام‌المنفعه را دنبال می‌کند و به عنوان سفیر آمریکا در امور پناهندگان به کشورهای دچار بحران سفر می‌کند.
 
میشله اوباما

هر چند بانوی اول سابق آمریکا در گذشته اعلام کرده که تمایلی برای حضور در عرصه سیاست ندارد اما نتایج یک نظرسنجی جدید که در «واشنگتن اگزماینر» منتشر شده، نشان می‌دهد که میشله در صورت ورود به این عرصه رقابتی بسیار نزدیک با بایدن و ساندرز خواهد داشت و البته حمایت مردمی از وی بیشتر خواهد بود.
 
میشله به تازگی کتاب خاطرات خود را منتشر کرده و برخی معتقدند که این کار برای آماده‌سازی مقدمات جهت نامزد شدن در انتخابات ۲۰۲۰ است. «میشله اوباما شدن» عنوان کتاب خاطرات بانوی اول پیشین آمریکا است که به تازگی منتشر شده است. میشله اوباما این روزها سخت مشغول برنامه تور معرفی کتابش است و شهر به شهر سفر می‌کند.
 
اکثر بلیت‌های برنامه معرفی کتاب وی در شهرهای نیویورک، ‌بوستون، واشنگتن، سن‌خوزه و‌... فروخته شده و در مواردی تنها بلیت‌های اندکی با قیمت‌های ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار باقی مانده‌اند.
 
اخیرا گروهی از رای‌دهندگان دموکرات در یک نظرسنجی موسسه مک‌لافن به این سوال که در انتخابات آتی به چه کسی رای می دهید؟ جواب داده‌اند و جو بایدن و میشله اوباما با اختلافی اندک در راس این فهرست قرار دارند.
 
میشله اوباما دو سال پیش و از زمان سخنرانی‌های انتخاباتی به نفع هیلاری کلینتون، به چهره‌ای شاخص میان دموکرات‌ها تبدیل شد و همان زمان کسانی از پتانسیل او برای ریاست‌جمهوری نوشتند. او در این فرصت نشان داد که در سخنوری از همسرش هیچ کم ندارد و می‌تواند با قدرت کلماتش، بر مخاطبانش تاثیر بگذارد.
 
روزهای سخت ترامپ

این وضعیت در حالی است که ترامپ به موجب تعطیلی دولت، تحقیقات در مورد ارتباط وی با روسیه و دخالت روس ها در انتخابات ۲۰۱۶، پرداخت حق‌السکوت به زنان، جنگ یمن و حمایت بی قید و شرط از «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، به شدت تحت فشار بوده و مجلس نمایندگان آمریکا بعد از تعطیلات سال نو، پرونده‌های ویژه‌ای را علیه ترامپ باز خواهند کرد.
 
در این شرایط حتی صحبت از استیضاح ترامپ به میان آمده است و نتایج یک نظرسنجی جدید نیز از تمایل مردم آمریکا برای استیضاح ترامپ گزارش داده است.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی