تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" نگاهی به تقابل‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش و موسسات کنکور داشته است؛

دست به دامان رهبری!

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش از تقدیم نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب درباره تبلیغات ناسالم موسسات کنکور و دستورات موثر مقام معظم رهبری در این باره خبر داد.شاید بتوان گفت که رهبر معظم انقلاب نیز با عملکرد مافیایی این موسسات آموزشی موافق نبوده و با این دستور، پیام و نظر خود را اعلام کرده اند.

کد خبر: ۱۷۴۱۸
۱۶:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۷
دیدارنیوز – سمیه قرنی: هنرمندان و افرادی که در حوزه فیلم و سینما مشغول به کار هستند می‌توانند از قصه مافیای کنکور در ایران یک مجموعه جذاب داستانی تهیه کنند. قسمت جدید ماجراهای این حوزه را می‌توان در رسانه‌ها دید. تقابل آموزش و پرورش و شخص وزیر این وزارتخانه با مافیای کنکور وارد مرحله جدیدی شد.

وزیر آموزش و پرورش از تقدیم نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب درباره تبلیغات ناسالم موسسات و دستورات موثر مقام معظم رهبری در این باره خبر داد.

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در حساب توییتری خود نوشت:

«‌برای ‎اضطراب‌زدایی از کودکان و بازگرداندن شادی و نشاط به مدارس:
۱- چندی پیش نامه‌ای را به محضر رهبری معظم انقلاب درخصوص تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسات در رسانه‌ها نوشتم که مورد لطف و نظر مساعد ایشان قرار گرفت و دستورات موثری در این خصوص صادر نمودند.
‌۲- از وزارت ارشاد و برادرم جناب دکتر صالحی خواسته‌ام تا صدور مجوز برای کتب کمک درسی را منوط به تایید کارشناسان آموزش و پرورش نماید.
‌۳- به برادر عزیزم مهندس رحمانی وزیر محترم صمت نیز اعلام کردم که از نظر وزارت آموزش و پرورش تخصیص ارز دولتی و حمایتی برای کاغذ کتب کمک درسی هیچ توجیهی ندارد و ارز مربوط، صرف تامین سایر اقلام شود.
‌۴- در نامه‌ای به برادر عزیزم دکتر علی‌عسگری با استناد به نص صریح قانون خواسته‌ام هرگونه تبلیغات در این زمینه با مجوز وزارت آموزش و پرورش انجام پذیرد».

دست به دامان رهبری!
 
دست به دامان رهبری!
 
بطحایی پیش از این اعتراف کرده بود که زورمان به حذف کنکور نرسید اما اقدامات خاصی در جهت محدودسازی ناشران و موسسات کمک آموزشی انجام داده است. او از ورود هر گونه کتاب کمک آموزشی به مدارس جلوگیری کرده و مدارس را از همکاری و برگزاری آزمون توسط موسسات خاص منع کرده است. او با این نگاه که این موسسات به دنبال کسب سود خود هستند و منطق تعلیم و تربیت بر فعالیت‌های آنها حاکم نیست به مقابله با این موسسات پرداخته است.

این تقابل، خود را در بحث مشق شب و حواشی که پیرامون آن شکل گرفت بیش از پیش نشان داد. دیدار انجمن ناشران آموزشی با مراجع تقلید، حواشی گسترده‌ای داشت. عده‌ای بر این باور هستند که این ناشران با دادن اطلاعات نادرست به مراجع، به دنبال تحت فشار قرار دادن آموزش و پرورش هستند و از طرفی دیگر، عده‌ای بر این باورند که این هجمه شکل گرفته علیه ناشران آموزشی درست نیست و نقدهای جدی به عملکرد آموزش و پرورش و شخص سیدمحمد بطحایی وجود دارد. ابوالفضل جوکار در گفتگویی که با دیدارنیوز داشت به این دیدار و حواشی مربوط به موسسات کمک آموزشی پاسخ داد و دیدگاه‌های خود را مطرح کرد.

همچنین چندی پیش، خبری مبنی بر محدود کردن ناشران آموزشی در تبلیغات صدا و سیما نیز در رسانه‌ها مطرح شد. این خبر به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره داشت که بدون تایید آموزش و پرورش، اجازه تبلیغات این موسسات وجود ندارد. بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، تبلیغ محصولات آموزشی در رسانه‌ها مشروط به گرفتن مجوز از آموزش و پرورش است. رسانه‌ها از این پس موظفند پیش از انتشار تبلیغ افراد و موسسه‌ها در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی از مجوز وزارت آموزش و پرورش مطمئن شوند. این الزام به استناد مصوبه ۴۵۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی که مصوب ۱۳۸۰ است و تاکنون اجرایی نشده بود، به رسانه‌ها ابلاغ شد.

پرده دیگری از این تقابل به پایان آذر ماه بر می‌گردد که معاونت سیما خبر از نصف شدن تبلیغات موسسات کنکور در تلویزیون داد. سیدمرتضی میرباقری معاون سیما با توجه به برخی انتقادات نسبت به آثار سوء حجم بالای برنامه‌های تبلیغات مؤسسات کنکوری دستور داده شبکه‌های مختلف تلویزیون، مدت زمان این برنامه‌ها را به نصف کاهش دهند.

قسمت آخر این ماجرا تا به این جا نیز به توئیت بطحایی بر می‌گردد. وزیر آموزش و پرورش در توئیتی به چهار اقدام خود در رابطه با مقابله با این موسسات و کاهش اضطراب و افزایش نشاط در مدارس اشاره کرد. نامه به رهبری مهم ترین بخش این توئیت محسوب می‌شود که وزیر پس از همه این ماجراها به سراغ مقام معظم رهبری رفته و از ایشان درخواست کمک کرده است. همانطور که بطحایی گفته و در صحبت‌های مسئولان سازمان صدا و سیما نیز دیدیم رهبری نیز با این حجم از تبلیغات موسسات در رسانه ملی موافق نبوده و دستوراتی در این زمینه صادر کرده‌اند.

شاید بتوان گفت که رهبر معظم انقلاب نیز با عملکرد مافیایی این موسسات آموزشی موافق نبوده و با این دستور، پیام و نظر خود را اعلام کرده اند. بهتر است هر چه سریع تر برای ساماندهی این موسسات و کاهش اثرات منفی آنها بر تعلیم و تربیت اقدامات لازم توسط آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط با تربیت دانش‌آموزان صورت بگیرد. باید منتظر ماند و دید که قسمت بعدی این ماجرا چیست و موسسات کنکور چه واکنشی به تصمیمات و اقدامات جدید این وزارتخانه نشان خواهند داد. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی