تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

نامه رییس مدیریت بحران به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مورد حوادث طبیعی

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ارسال نامه‌ای به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مورد مباحث مدیریت بحران خبر داد.

کد خبر: ۱۷۳۰۱
۱۳:۱۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - اسماعیل نجار در این باره گفت: امروز پنجم دی ماه، سالروز حادثه غم بار زلزله بم به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در تقویم سالانه کشور نام گذاری شده و همه ساله برنامه‌های متنوعی برای آموزش و تقویت آمادگی مردم برای روبه‌رویی با حوادث احتمالی در کل کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر ائمه جمعه درمیان مردم تصریح کرد: با توجه به نفوذ کلام روحانیت در میان مردم در نامه‌ای به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه پیشنهاد شد تا ترتیبی اتخاذ شود که ائمه محترم جمعه در سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه درباره اهمیت رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز، دوری از خطرات، اهمیت به فراگیری آموزش پیرامون مخاطرات طبیعی نظیر سیل ، زلزله ، طوفان ، خشکسالی و...  در بیانات خود استفاده کنند.

نجار در مورد عناوین پیشنهادی برای ارایه از سوی ائمه جمعه به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: 10 موضوع پیشنهادی برای طرح در نماز جمعه در این نامه مطرح شده است.

موارد پیشنهادی برای طرح در نماز جمعه که از سوی رییس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح شده در ادامه آمده است:

1- بر اساس تصمیمات متخذه در خصوص رعایت اصول ایمنی و تحکیم بنا در احداث هر نوع ساختمان عمومی و دولتی، پیمانکاران طرف قرارداد باید تا مدت معینی که در متن قرارداد قید خواهد شد در قبال حوادث احتمالی از جمله خسارات ناشی از سیل و زلزله ضمانت شرعی و قانونی داشته باشند تا با متخلفین و عاملین خسارات برخورد شود.

2- در ارتباط با زلزله که وقوع آن قابل جلوگیری و زمان آن قابل پیش بینی نیست با رعایت اصول ایمنی و مقاوم سازی ساختمانها می‌توان تا حدود زیادی خسارات ناشی از زلزله را کاهش داد.

3- استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب، رعایت استحکام و اجرای دقیق ضوابط فنی، خطر فروریختن ساختمان‌ها را در برابر لرزش‌ها و آبگرفتگی تا حد زیادی برطرف می‌کند.

4- ساخت و ساز هرگونه بنا درحریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و سواحل دریاها، قرار دادن جان و مال مردم در معرض سیلابها است.

5- استفاده بی رویه از درختان جنگلی ، مراتع و درختچه‌های بیابانی حرکت سریع سیلاب ها را تسهیل نموده و در مناطق کویری باعث حرکت شن‌های روان می شود.

6- جنگل‌ها، رودخانه‌ها و کلیه منابع طبیعی که دست بشر در ایجاد آنها دخالتی ندارد جزء انفال و ثروتهای ملی هستند که استفاده غیر قانونی از آنها درست نیست.

7- غفلت و بی توجهی در روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع موجب آتش سوزی وسیع و خسارات جبران ناپذیر می شود لذا اقدامات احتیاطی در صیانت از منابع ثروت ملی وظیفه دینی و انسانی ماست.

8- مساله آلودگی هوا و آلاینده محیط زیست امری مهم است که با سلامتی خانواده‌ها و افراد جامعه ارتباط دارد، همدلی و همزبانی دولت و ملت برای سالم سازی و ایمنی محیط زیست ضروری است.

9- همیاری مردم در پیش آمدها و خودیاری در امر مقابله با سوانح و حوادث طبیعی و همکاری با نیروهای امدادی اقدامی خداپسندانه است که دولت را در اجرای وظایف خود و ارائه خدمات بهتر یاری می‌دهد.

10- چون وضعیت زمین، ساخت و اقلیم سرزمین ما وقوع لرزه خیزی، سیل خیزی، خشکسالی و سایر حوادث طبیعی را تسریع می‌کند توجه بیشتر دستگاههای مسئول به امر آموزش عمومی حائز اهمیت است و باعث کاهش خسارات می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی