تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

محمود عباس: ترامپ از طرح‌های ضد فلسطینی صرف‌نظر کند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه اقدامات خلاف قانون رئیس جمهور آمریکا را نمی‌پذیرد، از او خواست از این اقدامات خود صرف نظر کند. او همچنین تاکید کرد، ما دشمن هیچ کس از جمله آمریکا نیستیم.

کد خبر: ۱۷۱۹۲
۰۹:۴۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی که در ضیافت شام کلیسایی در شهر بیت لحم داشت، اظهار کرد: آنچه در سال گذشته میلادی رخ داد این بود که دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) اقداماتی کاملا بر خلاف قوانین بین‌المللی انجام داد، او شهر یکپارچه قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت شناخت در حالی که این امر در قوانین بین‌المللی وجود ندارد، همچنین سفارت کشورش را به قدس انتقال داد، در ادامه درهای کشورش را روی همه پناهجویان ، آنروا را مجازات کرد و علاوه بر اینها به صورت علنی به شهرک‌سازی‌ها" مشروعیت" بخشید، ما به او گفتیم که نمی‌توانیم این مساله را بپذیریم.

عباس همچنین گفت: ما از ترامپ می‌خواهیم از این تصمیم خود صرف نظر کرده و دستکم قوانین بین‌المللی را اجرا کند، قطعنامه‌ای در دوره ریاست او و نه در کاخ سفید بلکه پس از آنکه او به ریاست آمریکا درآمد، از سوی شورای امنیت با شماره ۲۳۳۴ صادر شد اما با وجود اینکه در دوره ترامپ صادر شد، او با اجرای آن مخالفت کرد، این چیزی است که ما از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: ما دشمن هیچ کسی و دشمن آمریکا نیستیم، ما دوستی آمریکا و روابط خوبی با این کشور را می‌خواهیم، اما آمریکا نیز باید با عدالت با ما برخورد کند، ما بیشتر از این را نمی‌خواهیم، فقط اینکه نسبت به ما عادل باشد و تمامی قطعنامه‌هایی که سازمان ملل تصویب کرد از جمله ۷۲۰ قطعنامه مجمع عمومی، ۸۶ قطعنامه شورای امنیت و هر قطعنامه‌ای که ما آن را می‌پذیریم را اجرا کند، اما متاسفانه آمریکا از تمامی این قطعنامه‌ها چشم‌پوشی کرده و با آنها مخالفت می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما هرگز مایوس و ناامید نخواهیم شد و هرگز خشونت در پیش نخواهیم گرفت، ما همانند هر کشور محترمی در جهان با خشونت و تروریسم مقابله می‌کنیم، ما با کشورهای جهان ۸۳ پروتکل امنیتی امضا کرده‌ایم، به این معنی که ما در کنار این کشورها با تروریسم مبارزه می‌کنیم و اولین این کشورها هم آمریکا است.

این مقام فلسطینی افزود: تروریسم نه دین می‌شناسد نه قومیت و نه اساسی دارد، تروریسم دشمن بشریت است و ما هرگز نخواهیم پذیرفت که ضد بشریت باشیم.

عباس همچنین در این ضیافت شام گفت: ما رابطه صمیمانه‌ای که با پاپ فرانسیس (رهبر کاتولیک‌های جهان) داریم را فراموش نمی‌کنیم، ما با این مرد بزرگ و مرد صلح خوشحال بودیم، واتیکان از اولین کشورهای اروپایی بود که بدون اینکه ما از آنها بخواهیم یا کسی را تحت فشار بگذاریم، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، این چیزی بود که ما می‌خواستیم اما متاسفانه نتوانستیم به‌ آن برسیم بر خلاف آن سال گذشته رئیس جمهور آمریکا اقداماتی کاملا بر خلاف قوانین بین‌المللی انجام داد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی