تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تقلای سیف الاسلام قذافی برای جلب حمایت پوتین

شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد، پسر دیکتاتور سابق لیبی تلاش دارد برای تحقق اهداف سیاسی خود حمایت رئیس جمهور روسیه را به دست آورد.

کد خبر: ۱۷۱۵۱
۱۳:۵۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - شبکه خبری مذکور آمریکا به نقل از منبع آگاهی در مسکو تصریح کرد، یکی از نمایندگان سیف الاسلام قذافی، پسر دیکتاتور سابق لیبی اوایل ماه دسامبر با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و پیام سیف الاسلام به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به او تحویل داد.

به گفته این منبع، سیف الاسلام در این پیام خود دیدگاهش از وضعیت لیبی را تشریح و از کاخ کرملین درخواست حمایت سیاسی کرده است.

بلومبرگ اعلام کرد، بلافاصله پس از آزادی سیف‌الاسلام از زندان، ارتباطی از طریق ویدئو کنفرانس میان او و نمایندگان مقامات روسیه برقرار شد.

 منبع مذکور افزود، معلوم نیست سیف الاسلام به هنگام این ارتباط ویدیویی با طرف روسی کجا است.

این منبع بر وجود بلندپروازی‌های سیف‌الاسلام برای رهبری در لیبی تاکید کرد و گفت که او به دنبال کمک‌های مالی و میانجی‌گری روسیه برای ایجاد ائتلاف‌هایی باگروه‌های لیبیایی است.

طبق برنامه سازمان ملل برای متحد کردن لیبی، احتمالا انتخابات این کشور در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی هم جاه‌طلبی‌های ریاستی دارد و تا این دوره اخیر شخصیت نزدیک به کرملین محسوب می‌شد زیرا بارها به روسیه رفته است.

همچنین مسکو روابط خوبی با فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی