تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
غلامعلی حداد عادل:

پیروزی ترامپ در آمریکا به نفع ما بود / بازنشسته نشده ام و قانون بازنشستگی شامل من نمی‌شود

News Image Lead

موسساتی مانند فرهنگستان زبان فارسی، بنیاد سعدی، بنیاد ایران شناسی و شورا‌هایی که من در آن‌ها فعالیت می‌کنم شغل محسوب نمی‌شوند، قانون بازنشستگی می‌گوید هر دستگاهی که از دولت بودجه می‌گیرد مسئولانش نباید در سن بازنشستگی باشند، من هنوز بازنشسته نشده ام و قانون بازنشستگی کنونی شامل حال من نمی‌شود، البته مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح این قانون تذکر دادند و باید اصلاح شود.

کد خبر: ۱۷۰۷۴
۱۶:۱۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - اسفندیار عبدالهی: رئیس بنیاد سعدی در جمع خبرنگاران گفت: پیروزی ترامپ به نفع ما و در جهت کمک به ما بود. می‌توانیم به جوانان بگوییم این همان تمدن غربی بود که سنگش را به سینه می‌زدید، پیروزی ترامپ این فرصت را در اختیار ما گذاشت که به عاشقان سیاست غرب و آمریکا بگوییم از دل این تمدن امثال ترامپ بیرون می‌زند و فرصتی به ما داد که بگوییم ما حق داشتیم و حق داریم که مخالف آمریکا باشیم.
 
به گزارش دیدارنیوز، حداد عادل در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین افزود: در دهه سی سیاست مداران ایران نهایت اعتماد را به آمریکا داشتند، با وجودی که آمریکا عامل اصلی کودتای ۲۸ مرداد و سقوط مصدق بود، وقتی کندی ترور شد یکی از اعضای  خوشنام و شاخص جبهه ملی طی نامه‌ای به سفارت آمریکا کشته شدن کندی را تسلیت گفت.

مدیرعامل بنیاد دایرة المعارف اسلامی با اشاره به شرایط بد بین‌المللی آمریکا خاطرنشان کرد: در حال حاضر رابطه آمریکا با چین و روسیه خوب نیست و ما می‌توانیم از این فرصت بهترین استفاده را ببریم، هندی‌ها هم در چابهار سرمایه گذاری کرده‌اند و اگر برای حفظ و صیانت از سرمایه خودشان هم شده مجبور به همکاری با ما هستند، ما در آسیا شرایط خوبی داریم و باید بهره ببریم.

حداد عادل با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افزود: تا دور هم جمع می‌شویم می‌گویند فعالیت انتخاباتی را شروع کردند، چه ایرادی دارد که از هم اکنون خود را برای انتخابات آماده کنیم؟ اینکه چند هفته قبل از هر انتخابات هر کس برای خودش فهرست بدهد خوب نیست، لذا ما باید بینش سیاسی خود را افزایش داده و از نظر تشکیلاتی خود را قوی کنیم.


نباید بازی برده را بر اثر تفرقه ببازیم

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران گفت: ما چاره‌ای جز وحدت نداریم و باید به اطلاع همه برسانم همه دوستان ما برای انتخابات آینده اتفاق نظر دارند و در آینده فهرست‌های مختلفی نخواهیم داشت. نباید بازی برده را بر اثر تفرقه ببازیم.


وی اضافه کرد: در انتخابات مجلس و شورای شهر گذشته در مشهد همه شرایط برای پیروزی ما فراهم بود، ولی به دلیل فهرست‌های متعدد بازی برده را واگذار کردیم، همه می‌گفتند برای خدا و تکلیف وارد میدان شده‌ایم، ولی کسی پیدا نشد به خاطر خدا و برای تکلیف کنار بکشد.


عضو موسسه آموزش و مجمع جهانی اهل بیت در خصوص اعتماد به آمریکا اظهار داشت: در دهه ۳۰ سیاستمداران ایرانی نهایت اعتماد و خوش‌بینی را به آمریکا داشتند و می‌گفتند نمی‌توانیم به شوروی اعتماد کنیم و انگلستان هم استعمارگر است پس تنها دولت آزادی خواهی که می‌تواند به ما کمک کند دولت آمریکاست.


وی ادامه داد: با اینکه آمریکا عامل سقوط دولت مصدق در ۲۸ مرداد بود، ولی یکی از رهبران خوشنام جبهه ملی در ۱۳۳۹ و بعد از ترور کندی طی نامه‌ای به سفارت آمریکا کشته شدن او را تسلیت گفت؛ خوشبختانه در حال حاضر کسی جرأت طرفداری از آمریکا ندارد.

 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد‌آور شد: ما باید از اختلاف بین چین و روسیه با آمریکا بهره ببریم. ما با روسیه در سوریه همسو شدیم و این همکاری به نفع ما شد، باید این کار را ادامه دهیم، اگر روس‌ها در آنجا پایگاه نظامی و هواپیما و تجهیزات دارند ما هم در سوریه مستشار داریم لذا ما می‌دانیم که دشمن در حال انجام چه کاری است و دشمنی دشمن را درک می‌کنیم.
 
فضای مجازی، حکومت پهلوی را زیبا و پر برکت و جمهوری اسلامی را زشت و فاسد ترسیم و تلقین می‌کند  
 
رییس شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی افزود: دشمنان از طریق فضای مجازی قصد دارند کشور ما را به هم بریزند. در حوادث دی ماه سال ۹۶ تلگرام و آمدنیوز بودند که مشخص می‌کردند چه ساعتی و در چه نقطه‌ای از کشور، تجمع صورت بگیرد. این آزادی اطلاع‌رسانی و فضای مجازی در پیوست با تحریم‌های آمریکاست و برنامه دشمن است.


حداد عادل ادامه داد: ما باید فضای مجازی را کنترل کنیم چرا که در فضای مجازی به عقاید ما شبهه وارد می‌کنند. حتی نسبت به خدا، پیغمبر، اسلام، قرآن، شیعه و مرجعیت شک و تردید ایجاد می‌کنند لذا فضای مجازی تحت مدیریت دشمن است.


عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آن‌ها در فضای مجازی در خصوص روابط جنسی هم در حال برنامه سازی هستند، از طرفی در کشور به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی ازدواج دشوار است و از آن سو در فضای مجازی هنجار شکنی و تبلیغ روابط جنسی، ازدواج سفید و این جور مسائل مطرح می‌شود، این‌ها برنامه دشمن است.


 وی اضافه کرد: اینکه در فضای مجازی می‌گویند همه مسئولین نظام دزد و فاسد هستند یکی از برنامه‌های دشمن است، فضای مجازی قبل از انقلاب را زیبا و بهشت نشان می‌دهد و بعد از انقلاب را زشت و پر از فاسد جلوه می‌دهد.


دولت جدیدی که سر کار می‌آید انگار انقلاب شده است و تمام نیرو‌های دولت قبلی را اخراج می‌کنند


 رییس مدارس غیر انتفاعی فرهنگ گفت: باید از نیرو‌های قوی در کشور استفاده کنیم هر دولتی که بعد از انقلاب سر کار آمده است کشور را از نیرو‌های باتجربه تهی و نیرو‌های بی تجربه را به کار گمارده است، دولت جدیدی که سر کار می‌آید انگار انقلاب شده است تمام نیرو‌های دولت قبلی را اخراج می‌کنند و این باعث خسارت است. مشکل آمریکا این دولت و آن دولت نیست.


وی افزود: آمریکا از ما انتظار دارد مانند عربستان سعودی باشیم به این صورت که نفت ما در اختیارشان باشد و هر چه می‌گویند اطاعت کنیم و ما هم تبدیل به یک گاو شیرده بشویم، آمریکا به یک گاو شیرده قانع نمی‌شود، آن‌ها به یک گاوداری در منطقه نیاز دارند.


 تلاش می‌کنیم که "جمنا، جبهه پیروان و موتلفه" یک لیست واحد بدهند


 عضو بنیاد ایران‌شناسی ادامه داد: ما باید فعالیت سیاسی خود را افزایش دهیم، از همین جامعه اسلامی مهندسین می‌پرسم، آیا میزان جذب کادر و نیروی مهندس جوان تشکیلات شما تناسبی با رشد فارغ التحصیلان کشور دارد؟ وقتی که ما کادرسازی و فعالیت سیاسی نداشته باشیم برنامه‌ای هم برای مقابله با دشمن و رقیبان نخواهیم داشت، چرا ما از این همه جوان بسیجی و انقلابی در کادر‌های  تشکیلاتی خود استفاده نمی‌کنیم؟


نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا دور هم جمع می‌شویم می‌گویند برای انتخابات دور هم جمع شده‌اند، فعالیت انتخاباتی یکی از فعالیت‌های سیاسی ما است، اگر ۴ سال هیچ فعالیتی نکنیم و فقط یکی دوهفته قبل از هر انتخابات با تابلو‌ها و فهرست‌های مختلف وارد میدان شویم، خواهیم باخت.


وی با اشاره به اختلافات و جبهه گیری‌های قبلی اصولگرایان گفت: ما سعی می‌کنیم به وحدت  برسیم، گام‌های خوبی هم برداشته شده است و خوش بین هستم. تجربه خوبی در انتخابات مجالس هشتم و نهم داریم  که باید از آن تجارب در انتخابات آینده استفاده کنیم لذا تلاش می‌کنیم که "جمنا، جبهه پیروان و موتلفه" یک لیست واحد بدهند.


عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خصوص تفاوت نگاه به آمریکا در داخل کشور تاکید کرد: یک جریان سیاسی (اصلاح‌طلبان) در کشور معتقد است باید به سمت سبک زندگی غربی برویم، یک جریان هم سبک زندگی انقلابی و اسلامی را می‌خواهد. رویکرد سیاسی دو جریان ذکر شده در نوع نگاهشان به آمریکا مشخص می‌شود.


وی اضافه کرد: ما یک‌بار با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم و به برجام رسیدیم، نتیجه آن خروج آمریکا از برجام بود. دوباره  نیرو‌های عاشق آمریکا تلاش دارند که از یک سوراخ دوبار گزیده شویم و در خصوص مسائل مالی و تحریم‌ها قصد دارند که با آمریکا مذاکره کنند، آن‌ها می‌گویند مشکل اقتصادی ما راه‌حل سیاسی دارد و آن راه حل سیاسی را در مذاکره با آمریکا و دادن و گرفتن امتیازاتی می‌دانند.


 مشاور عالی رهبری ادامه داد: به عاشقان رابطه با آمریکا می‌گویم، هر چه آن‌ها در برجام از شما خواستند به آن‌ها دادید و آنچه آن‌ها قرار بود بدهند را ندادند، چرا دوباره اصرار دارید مذاکره کنیم؟ این دفعه هم اگر مذاکره کنیم بهانه‌های جدیدی مانند قدرت موشکی، خروج از منطقه و نقض حقوق بشر را مطرح می‌کنند.

 
وی در تشریح فرهنگ مقاومت گفت: ما به اندازه‌ای در مورد تحریم‌ها قدرت انعطاف و تحرک داریم که تحریم‌ها را بی اثر کند، ولی شرط دارد و شرطش این است اگر نسخه مقاومت را تجویز می‌کنیم خودمان هم مثل مردم از اسراف بپرهیزیم، امام با دست خالی با یک میز کوچک، یک موکت و یک خط تلفن انقلاب کرد.


رییس پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از فتنه ۸۸ (اعتراضات سال ۸۸) آمریکایی‌ها یک شعبده‌بازی تبلیغاتی انجام دادند و پرونده ایران را از آژانس هسته‌ای به شورای امنیت بردند و تحریم‌ها آغاز شد، ولی چون  به نتیجه مطلوب خود نرسیدند حوادث دی ماه ۹۶ را برنامه ریزی کردند.
 
 چرا به منسوبین و فرزندان خود که از رانت پدر و فامیل خود استفاده می‌کنند نمی‌پردازید؟  
 
حداد عادل در پاسخ به پرسشی در رابطه با مشاغل متعدد و بازنشسته نشدن وی، گفت: موسساتی مانند فرهنگستان زبان فارسی، بنیاد سعدی، بنیاد ایران شناسی و شورا‌هایی که من در آن‌ها فعالیت می‌کنم شغل محسوب نمی‌شوند، قانون بازنشستگی می‌گوید هر دستگاهی که از دولت بودجه می‌گیرد مسئولانش نباید در سن بازنشستگی باشند، من هنوز بازنشسته نشده‌ام و قانون بازنشستگی فعلی شامل حال من نمی‌شود، البته مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح این قانون تذکر دادند و باید اصلاح شود.


 وی ادامه داد: قصد من خدمت است، در فضای مجازی می‌گویند من ۲۷ شغل و آقای ولایتی ۳۷ شغل داریم، چرا همین‌که آقای ولایتی  مسئولیت دانشگاه آزاد را گرفت متوجه مشاغل او شدند؟ این یک برنامه‌ریزی است که افکار عمومی را مشوش کنند، دلیل اصلی این که شغل‌های آقای ولایتی را بر می‌شمارند مسئولیت او در دانشگاه آزاد است، هرچند من و آقای ولایتی در جا‌هایی با هم اختلاف سلیقه داریم، ولی چرا تا قبل از مسئولیت دانشگاه آزاد مطرح نمی‌شد؟

 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد‌آور شد:، چون در انتخابات برای رزومه کاری مشاغلی را ذکر کردم، می‌گویند فلانی چندین شغل دارد و تبدیل به پرونده علیه ما می‌شود، من اگر چند جا هم مسئولیت دارم فقط از دانشگاه تهران حقوق می‌گیرم.


حداد عادل در پایان این نشست خطاب به گروه‌های سیاسی رقیب گفت: پسر باجناق بنده رئیس شبکه ۳ سیما می‌باشد، ولی من هیچ دخالتی در انتصاب او نداشتم. آقای «علی فروغی» سال‌ها رئیس بسیج صدا وسیما بوده و حتما لیاقتش را داشته که مسئول این کار شده است، برنامه دشمن در فضای مجازی این است که همه ما را بدنام کنند. کسانی که دنبال مچ‌گیری هستند چرا به منسوبین و فرزندان خود که از رانت پدر و فامیل خود استفاده می‌کنند نمی‌پردازند؟  
   
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی