تیتر امروز

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند
دیدار از نشست بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی گزارش می دهد

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند

بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی» عنوان نشست و گردهمایی بود که به همت انجمن علمی حقوق اساسی ایران و گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با حضور جمعی از حقوقدانان و علاقمندان به...
ابر تورم در اقتصاد سال آینده ایران؟/ داعش در سیدنی استرالیا/ حزب‌الله: خلع سلاح، هرگز
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابر تورم در اقتصاد سال آینده ایران؟/ داعش در سیدنی استرالیا/ حزب‌الله: خلع سلاح، هرگز

این صد و سی و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم
بررسی کلان موضوعات حکمرانی فضای مجازی در ایران با حضور یک فعال سیاسی و یک پژوهشگر فضای مجازی

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم

شماری از کلان‌موضوعات و مسائل مهم پیرامون حکمرانی فضای مجازی در ایران، بهانه‌ای شد تا به سراغ حسین نقاشی و امیررضا باقرپور شیرازی، فعال سیاسی و پژوهشگر فضای مجازی رفته و در یکی دیگر از سلسه مناظرات...
گام به گام با کاروان حسینی در ماه صفر (گام اول)

حسین واقعی یا حسین بر ساخته نیاز؟ ورژن‌جدید تشیع علوی!

محصور کردن شخصیت امام حسین به به یکی دو ماه محرم و قبل آن، حسینی می سازد که با حسین واقعیِ موجود در تاریخ مطابقت ندارد.

کد خبر: ۱۶۹۸۱۷
۰۱:۰۳ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

حسین واقعی یا حسین بر ساخته نیاز؟ ورژن‌جدید تشیع علوی!

 

دیدارنیوز ـ حسین جعفری: محصور کردن شخصیت امام حسین به به یکی دو ماه محرم و قبل آن، حسینی می سازد که با حسین واقعیِ موجود در تاریخ  مطابقت ندارد....

وقتی حسین محصورِ در یکی دو ماه می شود یعنی حسینی برساخته می شود که گریستن برای او مایه نجات است (تشیع صفوی) و هم می توان او را امامی نشان داد که همیشه در حال جهاد و قیام و جنگ و ستیزه بوده (تشیع علوی) و حتی می توان امامی بر ساخت که در عین آنکه همانند تشیع صفوی فردی و شخصی نیست و می خواهد در دامان اجتماع حاضر باشد اما به هیچ وجه خاصیت تشیع علوی مد نظر شریعتی را هم ندارد که جنبه ی انتقادی و ایستادن در برابر ظلم دارد؛  بلکه همانند تشیع صفوی به نوعی مروج تبعیت مطلقه از حاکمان است. نوعی تشیع علوی پاستوریزه شده؛ تشیع علوی جدید!

کوفیان را نمی شود براحتی ملامت کرد در حالی که خود مکی مسلک ایم!

۱. تصور نکنیم که در وقایع بیرونی؛ حق چنان روشن و باطل چنان تیره است که بی تردید می توان حق را از باطل تمایز داد و در مرحله ی بعد دست به انتخاب حق زد.

۲. مهمترین ضعف ما در تشخیص حق و باطل این است که افراد را معیار حق و باطل می گیریم. بماند حتی وقتی که حق را از باطل تمیز دادیم، کُمیت بسیاری از ما در "حمایت بموقع" از حق می لنگد و ترس از حفظ جان وموقعیت و معاش و آبرو و انواع تردیدهای خانه براندازِ دیگر عارض مان می شود تا نتوانیم در بزنگاه عمل، "بموقع" عمل کنیم! 

ویدیویی در همین ارتباط آماده شده، ببیند و بشنوید

 

ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۲۷ آذر
امروز پنجشنبه ۲۷ آذر
امروز پنجشنبه ۲۷ آذر
امروز پنجشنبه ۲۷ آذر