تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سبزیجات پهن برگ از بیماری کبدچرب پیشگیری می کنند؛

کبد چرب و سبزیجات پهن برگ

مطالعات محققان نشان می دهد مصرف سهم زیادی از سبزیجات پهن برگ در روز موجب کاهش ریسک ابتلا به بیماری کبدچرب می شود.

کد خبر: ۱۶۹۶۲
۱۰:۴۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوزـ  بیماری کبدچرب بیماری شایع کبدی است و مهم‌ترین علت آن، اضافه وزن و مصرف زیاد الکل است. سبزیجات پهن برگ حاوی نیترات معدنی است که می‌تواند به پیشگیری از تجمع چربی در کبد کمک کند.

«ماتیاس کارلستروم»، از موسسه کارولینسکا سوئد، در این باره می‌گوید: «زمانیکه ما به غذای موش‌های دارای رژیم غذایی پرچرب و پرقند غربی، نیترات رژیمی اضافه کردیم، شاهد میزان بسیار کمتر چربی در کبد بودیم.» یافته‌ها نشان داد که مصرف بیشتر میوه و سبزیجات دارای تاثیر سودمندی بر عملکرد قلب Heart و عروق و بر دیابت Diabetes است.

همچنین میوه و سبزیجات منجر به کاهش فشارخون بالا و بهبود انسولین و هموستاز گلوکز در موش‌های مبتلا به دیابت نوع ۲ شد. به گفته محققان، نتایج این تحقیق می‌تواند منجر به توسعه شیوه‌های جدید دارویی و تغذیه‌ای در درمان کبد چرب شود.

منبع: رکنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی