تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
اشتباهاتی که در صرفه جویی های مالی میکنیم و به ضرر ما می شود؛

۷ عادت اشتباه در صرفه‌جویی‌های مالی

برخی عادت‌ها که از نظر ما باعث صرفه جویی مالی می‌شوند ممکن است در واقع تاثیر عکس داشته و در دراز مدت هزینه زیادی را بر ما تحمیل کنند.

کد خبر: ۱۶۸۳۵
۱۳:۰۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوزـ  اگر قصد شما از پس انداز کردن پول، افزایش دارایی یا خریدهای بزرگ مثل خرید خانه یا آینده مالی بهتر است، صرفه جویی ایده خوبی است. پرداخت پول کمتر برای کالا یا خدمات، حذف هزینه‌های غیرضروری، و بازنگری بودجه به شما در جمع‌آوری ثروتی که می‌خواهید برای آینده خود سرمایه‌گذاری کنید، کمک می‌کند.

بهرحال برخی عادت‌های ” صرفه جویی در پول” ممکن است به ضرر شما باشند و در دراز مدت هزینه  بیشتری را به شما تحمیل کنند. گرچه این عادت‌ها به گونه‌ای به نظر می‌رسند که موجب صرفه جویی در پول شما می‌شوند، اما در نهایت متوجه می‌شوید که اگر این عادت‌ها را دنبال نمی‌کردید، بیشتر به صرفتان بود:

 

 

۱- رانندگی با ماشین قدیمی و فرسوده

 

احتمالاً خریدن یک ماشین جدید برای شما خرج برمی‌دارد، بنابراین ترجیح می‌دهید تا جایی که امکان دارد از همان اتومبیل قدیمی خود کار بکشید. در واقعیت، رانندگی با یک ماشین قدیمی می‌تواند هزینه بسیار بالایی برای شما به همراه داشته باشد، هزینه‌هایی که باید صرف تعمیرات، ارتقاء امنیتی،  بیمه و غیره کنید و این جدای از تاثیر منفی این ماشین‌ها  بر محیط زیست است. بنابراین اگر چند میلیونی را خرج خریدن یک ماشین مناسب‌تر و با کیفیت‌تر کنید، به طور حتم به نفع شما خواهد بود.

 

۲- خریدن کالا  از حراجی‌ها

 

وقتی کالایی در حراج است، بیشتر وسوسه می‌شوید که آن را خریداری کنید، اگر این تخفیف ۳۰ درصد هم باشد، پس شما پول زیادی را صرفه جویی کرده‌اید. اما واقعیت این است که بسیاری از فروشگاه‌‌ها از تخفیف‌های “جعلی” برای حراجی‌های خود استفاده می‌کنند. آن‌ها وانمود می‌کنند که تخفیف‌های بزرگی را برای کالاهایشان در نظر گرفته‌اند، اما قیمت تخفیف خورده در واقع همان قیمت خرده فروشی است، و همان سود را برای فروشگاه دارد. این تخفیف‌ها فقط خیلی جذاب به نظر می‌رسند و شما تصور می‌کنید که به نفع شما هستند و در پول خود صرفه‌جویی می‌کنید.

 

۳- خریدن لباس‌های ارزان قیمت

 

 لباس‌ها ممکن است گرانقیمت باشند ولی به قول معروف هرچقدر پول بدهی، آش می‌خوری. قیمت بالای بسیاری از برند‌های معروف به واسطه سبک طراحی و زیبایی شناسی آنهاست، اما دلیل گرانی اکثر لباس‌هایی که قیمت متوسط تا بالایی دارند به دلیل کیفیت مواد به کار رفته و فرایند تولید آن‌هاست. خریدن لباس‌های ارزانقیمت در خرده فروشی‌های محلی که با تخفیف هم عرضه می‌شوند، شاید در کوتاه مدت به صرف شما باشند؛ اما این لباس‌ها در مقایسه با لباس‌هایی که با قیمت بالاتری خریداری می‌شوند، خیلی زود خراب، بی‌رنگ و رو و کهنه می‌شوند.

 

۴- نگهداری پول در حساب پس‌انداز

 

از نظر بسیاری از مشتریان، نگهداری پول‌ در حساب پس‌انداز‌ بانکی، بهترین روش برای پس‌انداز کردن است. بهرحال، نرخ سود حساب پس انداز بسیار پایین‌تر از نرخ تورم است. پس بهتر است از آن پول برای سرمایه‌گذاری در کار یا خرید سهام یا اوراق قرضه استفاده کنید یا به سراغ حساب‌هایی بروید که سود بیشتری دارند.

 

 

۵-  افزایش خرید محصولات به خاطر ارسال رایگان

 

احتمالاً شما هم هنگام خریدهای اینترنتی با این موقعیت مواجه شده‌اید که تا سقف یک قیمت مشخص، ارسال کالاها به صورت رایگان انجام می‌شود. اگر مثلاً سقف خرید با ارسال رایگان ۵۰ هزار تومان است و شما یک خرید ۳۰ هزار تومانی از سایت داشته‌اید، هیچ توجیه اقتصادی ندارد که به خاطر مثلاً ۸ هزار تومان هزینه ارسال به دنبال یک کالای ۲۰ هزار تومانی دیگر باشید تا بتوانید ارسال رایگان را دریافت کنید. پس گاهی به صرفه‌تر است که هزینه ارسال را پرداخت نمایید یا این که منتظر بمانید تا خرید ضروری دیگری برایتان پیش بیاید و بعد آن را به سبد خرید بیافزایید و از ارسال رایگان بهره‌مند شوید، این تصمیم بهتری است.

 

۶- اجتناب از چکاپ‌های پزشکی

 

شاید شما هم جزو کسانی هستید که با وجود داشتن بیمه از چکاپ‌های سالیانه یا رفتن به دندانپزشک برای بررسی سلامت دندان‌هایتان اجتناب می‌کنید تا متحمل هزینه نشوید. بهرحال، این چکاپ‌های منظم هدف مهمی را  دنبال می‌کنند؛ در واقع هدف این چکاپ‌ها آن است که شما در صورت ابتلا به بیماری‌خاص یا قرار گرفتن در شرایط نامناسب به سرعت مطلع شوید و نه تنها شانس بیشتری برای درمان داشته باشید، بلکه هزینه درمان هم تا حد ممکن پایین بیاید. این تصمیمی است که فقط به امور مالی شما مربوط نمی‌شود بلکه پای سلامت شما در میان است.

 

۷- سرمایه‌گذاری در تمدید گارانتی

 

شاید از نظر شما تمدید گارانتی یک معامله خوب و مناسب است، با پرداخت کسری از قیمت اولیه کالا، می‌توانید از وسیله یا محصول خود در برابر صدمه، آسیب و خرابی در مدت معینی محافظت کنید. اما باید بگوییم که تمدید گارانتی، اصلاً ارزش پول پرداخت کردن ندارد. به همین دلیل است که فروشندگان با اصرار شما را مجبور می‌کنند تا آن‌ها را خریداری کنید. فقط به این دلیل که تصمیمی اقتصادی و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد، به آن اتکا نکنید، چون همین تصمیم‌های به ظاهر صرفه‌جویانه می‌توانند در نهایت هزینه‌های هنگفت یا خسارت‌های زیادی را به شما تحمیل کنند. بسیاری از این تصمیمات مالی پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که بهترین تصمیم‌گیرنده در امور مالی است، اما کسب تجربه‌ می‌تواند در نهایت منجر به تصمیم‌گیری‌های بهتر شود.

منبع: shabakeh-mag.com

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی