تیتر امروز

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد

این سی‌ و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
فیاض زاهد:مطهری با گشت ارشاد سراغ زنان نرفت/گذاشتن پزشکیان مقابل آن پنج نفر یعنی یک از پنج بزرگتر است/منتظر حضور یک زن از مشهد برای انتخابات بعدی باشید
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک استاد دانشگاه:

فیاض زاهد:مطهری با گشت ارشاد سراغ زنان نرفت/گذاشتن پزشکیان مقابل آن پنج نفر یعنی یک از پنج بزرگتر است/منتظر حضور یک زن از مشهد برای انتخابات بعدی باشید

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود یک بار دیگر به سراغ فیاض زاهد، استاد دانشگاه و جامعه شناس رفت و با او درباره موضوع وفاق ملی و سرمایه های اجتماعی گفت و گو کرد که می خوانید.
حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله

شلیک ۲۰۰ موشک از لبنان به اسرائیل

در میان تنش‌های گسترده در خاورمیانه، حزب‌الله لبنان اعلام کرد بیش از ۲۰۰ موشک و ۲۰ پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

کد خبر: ۱۶۸۱۲۶
۱۷:۳۴ - ۱۴ تير ۱۴۰۳

شلیک ۲۰۰ موشک از لبنان به اسرائیل

دیدارنیوز: در حالی که آتش‌سوزی‌ها به دلیل درگیری‌ها، مناطق وسیعی از جنوب لبنان و شمال اسرائیل را فراگرفته است، «حزب‌الله» پنج‌شنبه ۱۴ تیر، اعلام کرد بیش از ۲۰۰ موشک و ۲۰ پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

به نقل از العربیه، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام در پاسخ به ترور محمد نعمه ناصر (الحاج ابونعمه) در جنوب لبنان انجام شده است. او سومین فرمانده ارشد حزب‌الله است که در جنوب لبنان طی ۹ ماه گذشته کشته شده است.

منابع «العربیه» نیز گزارش دادند که تنش‌ها در جنوب لبنان پس از عملیات اسرائیل، همچنان در سطح بالایی قرار دارد.

به گفته منابع محلی، هواپیما‌های جنگی اسرائیل، روز گذشته، به مناطق مختلف جنوب لبنان حمله کردند و دیوار صوتی را در بیروت و صیدا شکستند. حزب‌الله نیز در پاسخ به این حملات، پایگاه‌های نظامی اسرائیل را هدف قرار داد.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به ترور فرمانده‌اش در شهر صور، بیش از ۲۰۰ موشک به مقر‌های نظامی اسرائیل از جمله مقر «فرماندهی لشکر ۹۱» و «لشکر زرهی هفتم» شلیک کرده است. یک سرباز اسرائیلی نیز در حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در جولان سوریه کشته شد.

واکنش اسرائیل

در مقابل، ارتش اسرائیل اعلام کرد که به مواضعی در جنوب لبنان که موشک‌ها از آنجا شلیک شده بودند، حمله کرده است. به گفته ارتش اسرائیل، پدافند دفاعی این کشور موفق به رهگیری و انهدام چندین هدف و موشک شده است. همچنین، بر اثر سقوط برخی موشک‌ها و انهدام آنها، آتش‌سوزی‌هایی در برخی مناطق رخ داده که تیم‌های آتش‌نشانی اقدام به مهار آن کردند.

هشدار ایران

ایران در روز شنبه به اسرائیل درباره حمله گسترده به حزب‌الله لبنان هشدار داد و اعلام کرد در صورت چنین حمله‌ای، «محور مقاومت» شامل تهران و متحدانش به طور کامل وارد جنگ خواهند شد. یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، چهارشنبه اعلام کرد که اسرائیل نمی‌خواهد در لبنان جنگی آغاز کند، اما در صورت وقوع جنگ، لبنان را به «عصر سنگ» باز می‌گرداند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی