تیتر امروز

دلایل وجود سوء تغذیه در برخی از استان های کشور و اقدام وزارت بهداشت از زبان عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران
گفت و گوی دیدار در برنامه "مهمان من" با ربابه شیخ الاسلام

دلایل وجود سوء تغذیه در برخی از استان های کشور و اقدام وزارت بهداشت از زبان عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران

مهمان من در یکی دیگر از سلسله برنامه های خود این بار گفت و گویی را با ربابه شیخ الاسلام، عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران انجام داده که می بینید و می خوانید.
آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد

این سی‌ و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو با یک داستان‌نویس (۱۸)

سناپور: در دوران خاتمی و روحانی فضای فرهنگی بهتری وجود داشت/ می‌توان به رئیس‌جمهور «توسعه‌گرا» امید بست

کشیده شدن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم سبب شد که دیدارنیوز سلسله گفت و گوهای کوتاه خود با کارشناسان و صاحب نظران را ادامه دهد. اما هجدهمین مهمان حسین سناپور بود. این نویسنده و داستان‌نویس از محدودیت‌ها و موانع در سه سال اخیر و فضای بهتر و بازتر در دوران خاتمی و روحانی می‌گوید.

کد خبر: ۱۶۸۰۹۰
۰۰:۱۲ - ۱۴ تير ۱۴۰۳

سناپور

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: چند روز مانده به دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دیدارنیوز تصمیم گرفت سلسله گفت و گوهای کوتاه خود با صاحب نظران و کارشناسان را ادامه دهد و تا به امروز هفده گفت و گو با افراد صاحب اندیشه داشته است.

اما هجدهمین برنامه مهمان یک داستان‌نویس و روایت‌های جالب او در سال‌های اخیر و موانع بود. حسین سناپور از فضای کاری در سه سال دولت سیزدهم و گرانی شدید کتاب و سانسور در دوران میرسلیم می‌گوید. 

ویدیوی این گفت‌وگو را می‌توانید اینجا و آپارات ببینید.

 

سناپور در این گفتگوی شنیدنی، به دوران محمد خاتمی اشاره می‌کند و می‌گوید فضا در آن دوران تا حد زیادی عوض شد و سانسور از بین نرفت، اما کمی سعه صدر بیشتری در وزارت ارشاد آن زمان وجود داشت و فضای بهتری برای نشر پیدا شد.

این داستان‌نویس، دوران دولت محمود احمدی‌نژاد را یک سرازیری عنوان می‌کند و از مشکلات نشر کتاب در آن دوران گفت و «بسته‌شدن فضا» را یادآوری کرد.

سناپور در گفتگو با دیدارنیوز، با اشاره به مشکلات اقتصادی، معتقد است که فرهنگ ما به ترجمه تبدیل شده و نوشتن و تحقیق به شدت ضعیف و در تنگنا قرار گرفته است و کمتر کسی می‌تواند برای تحقیق و نوشتن وقت بگذارد.

او همچنین به سوالی درباره مطالبه‌اش به عنوان یک نویسنده از رئیس‌جمهور آینده پاسخ داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی