تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
به نقل از پانا:

در آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان ۳ دانش آموز جان باختند+ اخبار تکمیلی

یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان صبح امروز در خیابان مصطفی خمینی زاهدان دچار آتش‌سوزی شد.

کد خبر: ۱۶۷۸۶
۱۷:۲۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مرکز آموزشی اسوه حسنه ناحیه 2 زاهدان 59 دانش آموز داشته است و بعد از وقوع آتش‌سوزی 55 نفر آن‌ها از سوی تیم‌های امداد و نجات از مدرسه خارج شدند. چهار دختر دبستانی که دچار سوختگی شدید شدند در بیمارستان امام علی(ع) زاهدان بستری هستند.

حال دو کودک از این چهار کودک وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. به گفته علی مرادی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان یکی از این دانش‌آموزان از مقطع پیش‌دبستانی و سه نفر دیگر از مقطع دبستان هستند و مدرسه در بافت سنتی زاهدان بوده است.

او  گفت: «درصد سوختگی هنوز مشخص نیست و پزشکان آن را تعیین خواهند کرد. دو نفر از این دانش‌آموزان در بخش عادی و دو نفر دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.»

کانال روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش «نگاه» درباره دلیل وقوع آتش‌سوزی اعلام کرد: «بر اثر برخورد یک دانش‌آموز با چراغ گرمازا در زاهدان، این وسیله گرمایشی واژگون و موجب آتش‌سوزی در محیط کلاس شد که با اقدام سریع مسئولان و اولیای مدرسه این آتش‌سوزی مهار شد.»

روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان اعلام کرده است: «با توجه به معاینه‌های اولیه دو کودک دچار سوختگی بالای 90 درصد و دو کودک سوختگی تنفسی و جسمی بالای 70 درصد شده‌اند.»
 
آتش‌سوزی در یک واحد آموزش ابتدایی: دو دانش‌آموز فوت کردند+ اخبار تکمیلی

کانال روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش «نگاه» اعلام کرد که متاسفانه یکی از دانش آموزان مصدوم در حادثه آتش سوزی زاهدان فوت کرد.

در این حادثه که صبح امروز رخ داد، مدیر و معلمان مدرسه حریق را مهار و با اطلاع رسانی به مراکز مربوطه 4 دانش‌آموز مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند. همچنین از ابتدای شکل‌گیری سانحه چند تن از معاونان آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان با حضور در محل حادثه پیگیر کنترل و مداوای دانش آموزان شدند.

هم‌چنین بعدازظهر امروز، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گزارش کرد که یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده به دلیل شدت سوختگی فوت کرده است.

خبرهای بعدی حاکی از این است که دو نفر از دانش‌آموزان دیگر آسیب‌دیده در این حادثه نیز فوت کردند.
 
اخبار تکمیلی
 
دادستانی، دستور بازداشت مدیر و مربی آموزشی مدرسه حادثه دیده را صادر کرد

دو دانش‌آموز دختر که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه دچار سوختگی بیش از ۹۰ درصد شدند، جان خود را از دست دادند. پیش‌دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه اسوه حسنه ساعت 9 صبح امروز دچار آتش‌سوزی شد. 

به گزارش آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، مونا خسروپرست و صبا عربی دو دانش آموز آسیب دیده در این حادثه جان خود را از دست دادند.
 
آتش‌سوزی در یک واحد آموزش ابتدایی: دو دانش‌آموز فوت کردند+ اخبار تکمیلی

پزشکان توانستند "مریم نوکندی" دانش‌آموزی که پیش از این تصور می‌شد فوت کرده را احیا کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در پی وقوع این حادثه دلخراش عصر امروز مجتبی زینی وند معاون وزیر به عنوان نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش به منظور بررسی ابعاد مختلف این حادثه راهی زاهدان شد.

استعفای مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان

گفتنی است مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان در پی حادثه پیش دبستانی و دبستان دخترانه اسوه حسنه و به منظور ابراز همدردی با خانواده های داغدیده و مصدوم از سمت خویش استعفا کرد.

در متن استعفای ملک محمد سنجرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش استان آمده است: باسلام و احترام ضمن عرض تسلیت با عنایت به حادثه دلخراش آتش سوزی پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی دخترانه اسوه حسنه در حوزه مسوولیت اینجانب که علیرغم تمامی حساسیت های ویژه ، مکاتبات متعدد، پیگیری ها و نظارت مستمر منجر به این رخداد ناگوار و رنجش و تالم روحی و روانی خانواده های داغدار این مدرسه گردید، فارغ از اینکه مقصر این حادثه کیست بنده بعنوان متولی اصلی امر آموزش و پرورش این ناحیه قصد هیچ گونه توجیهی ندارم و احساس می کنم فرزند و نوه ام را در این حادثه تلخ از دست داده ام فلذا به نشانه احساس مسوولیت اجتماعی و ابراز همدردی استعفای خودم را از مسوولیت آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان تقدیم می دارم.

امیدوارم هیچگاه شاهد چنین اتفاقات ناخوش آیندی در مجموعه آموزش و پرورش نباشیم.
 
آتش‌سوزی در یک واحد آموزش ابتدایی: دو دانش‌آموز فوت کردند+ اخبار تکمیلی

دستور بازداشت مدیر و مربی آموزشی مدرسه حادثه دیده صادر شد

از سوی دیگر حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در ارتباط با آتش‎سوزی یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستانی در زاهدان اظهار کرد: در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و در این زمینه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد.
 
رئیس سازمان مدارس غیردولتی: فضای مدرسه اسوه حسنه جدید بوده و تاییدیه نوسازی نداشته است
  
مجتبی زینی‌وند گفت:‌ «همه مردم از این حادثه متالم و محزون شدند. به محض اطلاع از این حادثه وزیر ماموریت به بنده دادند تا به نمایندگی از ایشان از روند درمان دانش‌آموزان مصدوم بازدید به عمل بیاید تا اگر مشکل و موردی بود پیگیری کنیم. شب گذشته به محض ورود به زاهدان همراه استاندار و سایر همکاران از بیمارستان بازدید و با خانواده‌ها و دانش‌آموزان دیدار کردیم و از نزدیک به خانواده‌های آنان پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش و سایر همکاران را ابلاغ کردیم.»

او ادامه داد:‌ «متاسفانه امروز صبح هم نفر سوم از 4 مصدوم حادثه آتش‌سوزی فوت شد. هم اکنون با همه همکاران مربوطه جلسه‌ای درحال برگزاری است تا ابعاد مختلف این اتفاق بررسی شود.»

زینی‌وند گفت: «حدود یک ماه قبل این مدرسه به فضای جدید نقل مکان کرده است اما هنوز تاییدیه نوسازی و استحکام بنا را نگرفته بودند و برای گرفتن مجوز فقط مکاتبه کرده بودند. این مدرسه از سال 92 پیش‌دبستانی بوده و امسال هم توانستند ضمیمه کلاس اول بگیرند ولی هنوز این فضای جدید تاییدیه نوسازی نداشته است.»

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در امور رسیدگی به حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان گفت: «در این اتفاق متاسفانه چراغ واژگون می‌شود و حادثه رخ می‌دهد که متاسفانه 4 نفر از دانش‌آموزان در اتاق می‌مانند که تاکنون با وجود تلاش تمام کادر پزشکی بیمارستان 3 نفر از آنان فوت شده است اما در مورد نفر چهارم پزشکان می‌گویند تا 72 ساعت امکان نظر دادن وجود ندارد.»

او در پایان گفت: «همه ما امیدواریم که ان‌شالله با عنایت خداوند و تلاش پزشکان حال این دانش‌آموز بهبود یابد.»

زینی‌وند همچنین افزود: «همه دانش‌آموزان این مدرسه در مدارس دیگر ساماندهی می‌شوند تا وقفه‌ای در فرآیند آموزش آن‌ها پیش نیاید.

دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای بررسی رخداد تلخ زاهدان

سیدمحمد بطحایی در پیامی توییتری با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در شهر زاهدان، نوشت: متاسفانه علیرغم برگزاری دوره های آموزشی و بخشنامه های موکد برای مراقبت از سلامت دانش آموزان و رعایت نکات ایمنی،امروز بر اثر سهل انگاری و تخلف یک مرکز غیردولتی،دوفرزند عزیزمان جان خود را از دست دادند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با پیگیری جدی و سریع موضوع، با هرگونه قصور و یا تقصیر برابر قانون برخورد خواهم کرد.

متن ابلاغ و دستور ویژه سیدمحمد بطحایی برای بررسی و ارایه گزارش حادثه تاسف بار آتش سوزی مدرسه غیردولتی زاهدان، بدین شرح است:
 
در آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان ۳ دانش آموز جان باختند+ اخبار تکمیلی

گفتنی است در پی حادثه صبح امروز آتش سوزی در این مدرسه دخترانه، سه نفر از دانش‌آموزان مصدوم در حادثه فوت کردند.
 
سومین دانش‌آموز حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان درگذشت

سیدمحمدکاظم مومنی گفت: «با وجود اقدامات درمانی پزشکان بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) زاهدان این دانش‌آموز به دلیل گستردگی سوختگی بالای 90 درصد متاسفانه بامداد امروز جان خود را از دست داد.»

او ادامه داد: «روز گذشته براثر آتش‌سوزی دبستان غیر انتفاعی اسوه حسنه زاهدان چهار دانش‌آموز دچار آتش‌سوزی شده به بخش سوختگی این بیمارستان منتقل شدند که 2 نفر از آنان روز گذشته با توجه به شدت سوختگی جان خود را از دست دادند.»

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) زاهدان گفت: «چهارمین دانش‌آموز نیز با درجه سوختگی بالا در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری است و تلاش پزشکان برای نجات جان او با قوت ادامه دارد.»

صبح روز گذشته، سه‌شنبه یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان غیر انتفاعی در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان طعمه حریق شد که در آن چهار دانش‌آموز دچار سوختگی بالای 90 درصد شدند که تاکنون سه نفر از مجروحان این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.
 
پیام تسلیت وزیرآموزش و پرورش درپی مرگ 3 دانش‌آموز مدرسه راهدان
 
به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام سید محمد بطحایی به شرح زیر است:

«خبر درگذشت دانش آموزان عزیزم در سانحه آتش‌سوزی دبستان اسوه حسنه شهر زاهدان موجب اندوه و تأسف فراوان اینجانب و جامعه فرهنگیان شد ،با نهایت تألم و تأثر این واقعه جانکاه را به حضور خانواده‌های داغ دیده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و ضمن ابراز همدلی و همدردی خود با همکارانم  برای بازماندگان این مصیبت بزرگ از خداوند مهربان شکیبایی و صبر جمیل خواستارم».
 
مدرسه حادثه دیده زاهدان پلمپ و مدیر مدرسه بازداشت شد
 
«علی مرادی» از مرگ سومین دانش آموز زاهدانیخبر داد و گفت: متاسفانه امروز (28 دی ماه 1397) ساعت 4 صبح سومین دانش‌آموز  بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داد.
 
مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان افزود: «یکتا میرشکار»، «مونا خسروپرست»، «صبا عربی» سه دانش‌آموز جان باخته در این حادثه هستند.
 
وی تاکید کرد: وضعیت جسمانی «مریم نوکندی» دانش‌آموز دیگر آسیب دیده در حادثه آتش سوزی مدرسه «اسوه حسنه» رضایت بخش نیست.
 
مردادی درباره ی علت حادثه بیان کرد: مدیر مدرسه از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس استفاده کرده است.
 
وی تصریح کرد: استفاده از چراغ‌های نفتی  و بخاری‌های چکه‌ای ممنوع است اما در مدرسه استفاده شده است.
 
وی از پلمپ شدن دبستان غیردولتی اسوه حسنه خبر داد و گفت: دانش‌آموزان می توانند در هر مدرسه‌ای که خانواده‌ها تمایل داشتند ثبت‌نام کنند.
 
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با دستور دادستان مدیر مدرسه بازداشت شده است.
 
مدرسه «اسوه حسنه» در زاهدان روز گذشته (27 دی ماه) به دلیل استفاده از تجهیزات غیراستاندارد طمعه حریق قرار گرفت و 55 دانش آموز نجات یافتند، سه دانش آموز فوت و وضعیت یک دانش آموز نامساعد است.
 
تشییع جنازه 3 دانش آموز کشته شده مدرسه زاهدان 
 
در این مراسم ‌که از مقابل مسجد جامع زاهدان برگزار شد، برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استانی و ‌اقشار مختلف مردم ‌حضور داشتند.

گفتنی است روز گذشته یک واحد آموزشی در زاهدان‌ دچار آتش سوزی شد و طی این حادثه 4 دانش آموز با سوختگی 70 درصد مواجه شده که دو نفر از آنها روز سه شنبه و امروز نفر سوم جان باختند و نفر 4 نیز در کما به سر می‌برد.
 
در آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان ۳ دانش آموز جان باختند+ اخبار تکمیلی
 
در آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان ۳ دانش آموز جان باختند+ اخبار تکمیلی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی