تیتر امروز

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت

دکتر علی نوری استاد دانشگاه و جامعه شناس یکی دیگر از مهمان‌های برنامه «تیتر» بود؛ او در این گفت‌و‌گو به موضوعات مهمی مانند تبعیض، شکاف اجتماعی و ... اشاره کرد. او معتقد است: نسل جوان برای اهدافی...
مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟
ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟

ایمان و اردات قلبی نسبت به دخت پیامبر گرامی اسلام و همسر مکرمه امام علی و مادر امام حسن و حسین بی نهایت است و برابر دستور قرآن و امر رسول خدا در محبت به او و اهل بیتش اگر کمی بخل بورزیم خاسر...

نرخ‌های جدید بلیت هواپیما بزودی اعلام می‌شود

مقصود اسعدی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی در روز‌های آینده نرخ‌های جدید بلیت را روی سایت‌هایشان بارگذاری خواهند کرد.

کد خبر: ۱۶۷۸۲۰
۱۳:۰۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۳

نرخ‌های جدید بلیت هواپیما بزودی اعلام می‌شود

دیدارنیوز: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در روز‌های آینده نرخ‌های جدید بلیت را روی سایت‌هایشان بارگذاری خواهند کرد، گفت: نرخ‌های فعلی بلیت هواپیما که در بازار است با توجه به اینکه توسط عوامل بازار سیاه تعیین می‌شود، مورد تایید ما نیست و معتقدیم آزادسازی باعث می‌شود نرخ‌های جدید از نرخی که در بازار سیاه است، کمتر شود.

مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با ایسنا، در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار کرد: رای دیوان عدالت در خصوص آزادسازی نرخ‌گذاری بلیت هوایپما تاکیدی بر اجرای ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه است که در برنامه ششم توسعه نیز بر اجرای آن تاکید شده است.

وی افزود: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ اجرایی شد و اثرات مثبتی برای زندگی مردم داشت؛ به طوری که سال ۱۳۹۴ معادل ۱۷ میلیون مسافر داخلی داشتیم که این عدد در سال ۱۳۹۷ به ۲۴ میلیون نفر رسید؛ این یعنی آزادسازی نرخ باعث افزایش جابجایی مسافران شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور با بیان اینکه بعد از ورود دولت به این بخش و قیمت‌گذاری دستوری، شاهد کاهش تعداد مسافران بودیم و سال گذشته حدود ۱۸ میلیون مسافر داخلی جابجا شد، اظهار کرد: زمانی که آزادسازی اتفاق افتاد اقشار مختلفی از مردم توانستند از حمل ونقل هوایی استفاده کنند، اما مسئولان به خیال خود با دستوری کردن قیمت می‌توانند قیمت‌ها را ثابت نگه دارند و این باعث شد هم مردم متضرر شوند و هم شرکت‌های هواپیمایی نتوانند نقدینگی لازم را به دست بیاورند و خدمات خود را افزایش دهند. از طرفی ناوگان کشور کاهش پیدا کرد و برخی از هواپیما‌ها هم زمین‌گیر شدند.

به گفته وی، هواپیما‌هایی در کشور موجود است که اگر نقدینگی وجود داشت شرکت‌ها می‌توانستند دوباره آن‌ها را وارد شبکه کنند.

اسعدی سامانی تصریح کرد: در نهایت شرکت‌ها به دلیل مشکلات موجود به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و دیوان نیز رسیدگی کرد و رای را به نفع شرکت‌های هواپیمایی صادر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آزادسازی نرخ بلیت هواپیما منجر به افرایش چندبرابری قیمت آن نخواهد شد؟ گفت: شرکت‌های هواپیمایی در نرخ‌گذاری نیز بر اساس عوامل موثر در قیمت تمام شده که شامل هزینه‌های تعمیرات، چک‌های دوره‌ای، هزینه‌های پرواز، سوخت، بیمه، خدمات زمینی و. قیمت را تعیین می‌کنند. سقفی نیز مشخص خواهد شد که فراتر از آن در بازار نرود و انجمن نیز بر شرکت‌ها نظارت خواهد کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه آنچه در قیمت فعلی بلیت لحاظ شده قیمت سوخت بر اساس ۶٠٠ تومان است، گفت: شرکت‌ها حتی یک ریال سود هم از بابت این سوخت بهره‌مند نمی‌شوند و این در واقع یارانه دولت به مردم است. اینکه برخی از مسئولان مطرح می‌کنند که شرکت‌ها سود چند هزار میلیاردی بابت سوخت هواپیما دارند، اینگونه نیست.

وی عنوان کرد: انجمن نظرات خود را به دولت اعلام کرده که تاثیر تغییر قیمت سوخت بر قیمت تمام شده هر ساعت صندلی چقدر است و چناچه دولت هر تصمیمی بگیرد شرکت‌ها از آن تبعیت می‌کنند.

اسعدی سامانی در ادامه گفت: قیمت بلیت هواپیما پس از آزادسازی چندین برابر نخواهد شد. آن چیزی که به سازمان هواپیمایی در سال گذشته اعلام کردیم نرخ ۵۱ دلار برای هر ساعت صندلی بود، ولی شورای عالی هواپیمایی با ۴۱ دلار با نرخ مرکز مبادله هر دلار ۴۵ هزار تومان به جمع‌بندی رسید. در حالیکه این ارز هم به درستی و به صورت کامل به شرکت‌ها تعلق نمی‌گیرد و آن‌ها مجبورند هزینه‌های خود را از طریق دیگر تامین کنند.

وی با بیان اینکه نرخ‌هایی که در بازار است با توجه به اینکه توسط عوامل بازار سیاه تعیین می‌شود مورد تایید ما نیست، اظهار کرد: نرخ‌های جدیدی که شرکت‌ها اعلام می‌کنند، پایین‌تر از نرخ‌های موجود در بازار است. معتقدیم آزادسازی باعث می‌شود حتی نرخ‌ها از نرخی که در بازار سیاه است کمتر شود. شرکت‌ها باتوجه به اینکه برنامه‌ریزی پرواز دارند باید صندلی‌های خود را عرضه کنند و اگر عرضه صورت نگیرد، ضرر خواهند کرد تلاش می‌کنند در بازار قیمت‌های خود را به نوعی تعیین کنند که بتوانند تمام صندلی‌ها خود را تکمیل و نرخ‌های خود را تعدیل کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پایان گفت: شرکت‌ها در روز‌های آینده نرخ‌های خود را روی سایت‌هایشان بارگذاری خواهند کرد و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر