تیتر امروز

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.
عصر ابراهیم تمام شد
افاضات اضافه

عصر ابراهیم تمام شد

در هفته‌ای که گذشت یک حادثه کشور را تحت تاثیر قرار داد و عوام‌الملک از حالا تا اطلاع ثانوی می‌خواهد خاطرات روزانه‌اش را در دفترچه‌ای بنویسد که قرار است تا بعد از مرگش مخفی بماند.
مجلس یادبود برای شهید رئیسی/ پیکر شهید موسوی در حرم عبدالعظیم آرام گرفت +ویدیو
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای سانحه ورزقان برگزار شد

مجلس یادبود برای شهید رئیسی/ پیکر شهید موسوی در حرم عبدالعظیم آرام گرفت +ویدیو

پس از سانحه تلخ و شوکه‌کننده سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران که امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و همراهان در آن حضور داشتند، پیکر...

سعد حریری: به اجرای کامل توافقات درباره مسائل مرزی با اسرائیل پایبندیم

نخست وزیر لبنان تاکید کرد که کشورش به اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و احترام به خط آبی(منطقه عاری از سلاح در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی) پایبند است.

کد خبر: ۱۶۷۶۰
۱۲:۴۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سعد حریری، نخست وزیر لبنان در جریان دیدار با ژنرال استفان دل کول، فرمانده نیروهای یونیفل تاکید کرد: ارتش لبنان که خود را موظف به دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان می‌داند، با نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) همکاری می‌کند و برای حل و فصل هرگونه مشکلی که در اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ از طرف لبنان باشد، تلاش می‌کند.

او گفت: سازمان ملل نیز باید به تمامی مسئولیت‌های خود در مقابله با نقض‌های روزانه‌ای که توسط اسرائیل در حریم هوایی و آب‌های منطقه‌ای لبنان صورت می‌گیرد، عمل کند.

حریری در ادامه افزود: شدت گرفتن مواضع اسرائیل در قبال لبنان به نفع آرامشی که از بیش از ۱۲ سال قبل ادامه داشته، نیست و جامعه جهانی باید این تنش را آرام کند تا به توافق خط آبی احترام گذاشته شود و قطعنامه ۱۷۰۱ کاملا اجرا شود.

از سوی دیگر، روزنامه فرامنطقه‌ای شرق‌الاوسط، نوشت که روسیه در پیامی به مسئولان لبنان ارسال تاکید کرده که "به بازی گرفتن" قطعنامه ۱۷۰۱ و توافقات درباره مرزهای لبنان و اراضی اشغالی ممنوع است. روسیه این پیام را پس از نشست کمیته امنیتی و نظامی روسیه و اسرائیل به مسئولان لبنان ارسال کرد که در جریان آن تل‌آویو جزئیات مربوط به تونل‌هایی که اخیرا ادعا کرده در مرز با لبنان کشف کرده را ارائه داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی