تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
با حضور مخبر انجام شد

افتتاح راه‌آهن رشت-بندر کاسپین به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب

راه‌آهن رشت-بندر کاسپین به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی و با هدف تکمیل کریدورشمال-جنوب با حضور محمد مخبر به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۱۶۷۴۰۲
۱۲:۰۸ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳

افتتاح راه‌آهن رشت-بندر کاسپین به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب

دیدارنیوز: راه‌آهن رشت-بندر کاسپین به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی و اولویت‌دار کشور با هدف تکمیل کریدورشمال-جنوب صبح امروز پنجشنبه با حضور سرپرست ریاست جمهوری در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

به نقل از رسانه ریاست جمهوری، محمد مخبر صبح امروز پنجشنبه پس از ورود به شهر رشت، با همراهی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان و جمعی از مقامات دولتی و محلی، برای افتتاح راه‌آهن رشت-بندر کاسپین، از طریق ایستگاه راه‌آهن رشت و قطار مسافربری عازم مجتمع بندری کاسپین شد.

سرپرست ریاست جمهوری پس از ورود به مجتمع بندری کاسپین و اطلاع از جزئیات این خط ریلی، دستور حرکت قطار باری در این مجتمع و اتصال آن به خط ریلی سراسری کشور و در نهایت کریدور شمال-جنوب را صادر کرد.

خط ریلی رشت-بندر کاسپین به‌عنوان بخشی از راه‌آهن قزوین-رشت، اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندر انزلی را فراهم می‌سازد که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور‌های منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه‌آهن رشت- بندرکاسپین به طول ۳۷ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده است که ارزش روز آن بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود و ظرفیت جابجایی ۷ میلیون تن بار در سال و ۶۰۰ هزار مسافر را خواهد داشت.

این طرح ریلی آخرین بخش از کریدور ریلی دریا به دریا است که اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی در استان گیلان را برقرار و امکان مبادله بار ترکیبی از طریق ایران برای منطقه را فراهم می‌کند.

تکمیل کریدور ریلی/دریایی شمال-جنوب کشور، اتصال منطقه آزاد کاسپین به شبکه ریلی کشور، توسعه صنعت گردشگری، ایجاد حمل و نقل ترکیبی، اشتغالزایی و رونق اقتصادی از جمله اهداف این طرح بزرگ ریلی است.

این خط ریلی، هزینه حمل و نقل بین‌الملل از طریق دریای خزر به آستاراخان و در نهایت اتحادیه اروپا را ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.

ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها