تیتر امروز

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.
سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود
گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین

سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود

دیدارنیوز در یکی از گفت‌و‌گو‌های ویژه خود به سراغ سجاد عبدالله‌پور، مهندس معمار و کارآفرین که این روز‌ها در دبی زندگی می‌کند، رفته و از او درباره لایه‌های پنهان و پیدا مهاجرت و کار کردن در یک...

ضوابط تبلیغات نامزدها در صداوسیما؛ از تصاویر مشترک با امام و رهبر انقلاب استفاده نشود

ضوابط و چارچوب‌های تولید برنامه‌های تبلیغات قانونی نامزد‌های چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

کد خبر: ۱۶۶۶۸۴
۱۹:۵۹ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

ضوابط تبلیغات نامزدها در صداوسیما اعلام شد

دیدارنیوز: اطلاعیه شماره دو ستاد انتخابات رسانه ملی با اشاره به باید‌ها و نباید‌های آثار تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری منتشر شد.

ضوابط و چارچوب‌های تولید برنامه‌های تبلیغات قانونی نامزد‌های چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در صداوسیما طی اطلاعیه‌ای اعلام شد.

این ضوابط به شرح زیر است:

مقدمه: براساس ماده ۶۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری و برای فراهم کردن زمینه تبلیغی مناسب، هر یک از نامزد‌ها فرصت دارند از امکانات صدا و سیما به‌طور مساوی استفاده کنند که این برنامه‌ها در سه بخش زیر است:

الف: برنامه‌های تولیدی رادیویی و تلویزیونی که سازمان صدا و سیما متولی تمام مراحل انجام آن است.

ب: مستند‌ها و برنامه‌هایی که نامزد‌ها نسبت به تولید آن اقدام کرده و سازمان صدا و سیما پس از تأیید کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات نسبت به پخش آن اقدام می‌کند؛ لذا به منظور برخورداری یکسان نامزد‌های انتخاباتی از این فرصت، ضوابط و چارچوب‌های مصوب کمیسیون درباره تولید برنامه‌های قانونی به شرح زیر اعلام می‌شود.

الف) برخی موضوعات قابل طرح در برنامه‌های تولیدی نامزدها:

۱- بیان زندگی نامه و سوابق کاری، تحصیلی، سیاسی و تشریح سوابق کاری و علمی

تبصره: برنامه انتخاباتی نباید حاوی انتساب عناوین علمی به نامزدی که موفق به احراز آن‌ها نشده است، باشد. ملاک احراز انتساب عناوین علمی و مدارک تحصیلی نامزد گزارش و تأییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی یا شورای عالی حوزه علمیه قم است که به تأیید شورای نگهبان رسیده باشد.

۲- تبیین و تشریح برنامه‌های نامزد برای ریاست جمهوری و دولت چهاردهم در عرصه‌های مختلف حکمرانی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در امور داخلی و بین المللی.

۳- تشریح اولویت‌های کاری، موفقیت‌ها، دستاورد‌ها و افتخارات مختلف علمی، اجرایی، مدیریتی و خدمات در عرصه‌های مختلف حکمرانی

۴- معرفی مشاوران به منظور تشریح شیوه‌های اجرایی و توان مدیریتی

۵- موضوعات عام و تبیینی، همچون جایگاه و اهمیت ریاست جمهوری و نقش آن در نظام مردم‌سالاری دینی و ضرورت مشارکت و حضور گسترده مردم و نقش آنان در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و تبیین ارزش‌ها ودستاورد‌های انقلاب اسلامی

ب) برنامه‌های تولیدی و زنده نامزد‌ها نباید مشتمل بر موارد ذیل باشند:

۱- اظهارات مغایر با قانون اساسی و قانون انتخابات ریاست جمهوری و سایر قوانین کشور

۲- بیان مطالب مغایر با اصول و مصادیق سیاست‌های اعلامی و مصرح مقام معظم رهبری در حوزه‌های داخلی و خارجی

۳- برنامه‌ها یا وعده‌های انتخاباتی فراتر از چارچوب قانون اساسی و حدود مقرر در سایر قوانین موضوعه.

۴- بیان اظهارات و برنامه‌های مغایر با اتحاد و همبستگی، منافع و امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور

۵- تبلیغ رسانه‌ها و فرق و جریان‌های سیاسی و مذهبی غیرقانونی و نماد‌های آن‌ها به تشخیص مراجع ذیربط

۶- عدم رعایت معیار‌ها و ضوابط پخش سازمان صدا و سیما

۷- بیان مطالب خلاف واقع، افترا، توهین و تخریب سایر نامزد‌ها و اشخاص حقیقی یا حقوقی

۸- استفاده از تصاویر مشترک با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری

۹- تحریف و دستکاری آمار، بیان آمار خلاف واقع و جعل اطلاعات درباره مسائل کشور

۱۰- تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی از وضع کشور و تضعیف ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام اسلامی و بیان هرگونه مطلبی که موجب یأس، ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشد

۱۱- ایجاد تشکیک و تردید در سلامت و امنیت و قانونمندی انتخابات و مجریان و ناظران آن

۱۲- عدم رعایت ضوابط مقرر در ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری

ج) الزامات ضبط و پخش برنامه‌های تولیدی

۱- چنانچه نامزد‌ها در وقت مقرر برای ضبط برنامه‌های انتخاباتی خود به استودیو‌های تعیین شده در صدا و سیما مراجعه نکنند، کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات و سازمان صداوسیما مسئولیتی برای پخش برنامه‌ها نخواهد داشت.

۲- مستند‌های رادیویی و تلویزیونی نامزد‌ها باید در مهلت ۴۸ ساعت قبل از پخش به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات تحویل داده شود، در غیر این صورت سازمان صداوسیما مسئولیتی برای پخش برنامه‌ها ندارد و کمیسیون می‌تواند به تشخیص خود مجوز پخش یکی از برنامه‌های ضبط شده نامزد‌های محترم در سقف مدت مستند را به جای آن صادر کند.

۳- با توجه به اختصاص دو مستند رادیویی و دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای به هر نامزد، ساختار تولید مستند‌ها الزاماً باید مستقل از هم باشد.

۴- عدم رعایت هر یک از موارد فوق و یا وجود موارد خلاف قانون و مقررات و عدم اصلاح آن توسط نامزد، مانع از پخش آن از رسانه ملی خواهد شد.

ضوابط شکلی و محتوایی تهیه این برنامه‌ها در سایت ستاد انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی به آدرس entekhabat۱۴۰۳.iriborg.ir قابل مشاهده است.

ارسال نظرات