تیتر امروز

اولین مناظره انتخاباتی: تذکر مجری برنامه به برخی نامزد‌ها/ خیلی کلی و بیرون از چارچوب صحبت کردید
انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه ۱۴۰۳ (بروز رسانی می‌شود)

اولین مناظره انتخاباتی: تذکر مجری برنامه به برخی نامزد‌ها/ خیلی کلی و بیرون از چارچوب صحبت کردید

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه بود، او در این گفت‌وگو که پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها انجام شد، شرایط کنونی جامعه را در مواجه...
تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند
از چشم جهان (۱۵۵)

تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند

حمید بهرامی، تحلیل‌گر مستقل در حوزه روابط بین‌الملل در مطلبی در رسانه میدل ایست مانیتور، به تبعات جنگ غزه و گرایش مردم ایران به سلاح هسته‌ای اشاره کرده که با ترجمه حمید رضا بابایی در دیدارنیوز...

هشدار پلیس؛ سالمندان هنگام کارهای بانکی مراقب باشند

سرهنگ محمد شریفی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو از سالمندان در هنگام انجام کار‌های بانکی و به خصوص کار با دستگاه‌های خودپرداز هشدار داد.

کد خبر: ۱۶۶۱۳۱
۱۳:۱۶ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

هشدار پلیس به سالمندان برای استفاده از عابربانک

دیدارنیوز: رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو از سالمندان در هنگام انجام کار‌های بانکی و به خصوص کار با دستگاه‌های خودپرداز هشدار داد.

سرهنگ محمد شریفی با اشاره به سوء استفاده‌های صورت گرفته در زمان حضور افراد در پای دستگاه‌های عابر بانک، گفت: مرور خبرهایی چون دستگیری عوامل سرقت حساب‌های بانکی سالمندان، شگرد یک سارق برای کلاهبرداری از افراد بی سواد در کنار دستگاه خودپرداز، کلاهبرداری از افراد سالمند، دستگیری عوامل سرقت حساب‌های بانکی سالمندان و ... نشان می‌دهد که افراد شیاد در این روش سعی می‌کنند با بهانه‌های مختلفی، چون کمک کردن یا کار راه انداختن به افراد کهنسال آن‌ها را فریب داده و با شگرد‌های خاص مجرمانه حساب آنان را تخلیه کنند.

وی افزود: برخی افراد فرصت طلب منتظر کوچکترین غفلت از افراد و به ویژه افراد سالمندی در حین انجام کار‌های بانکی یا برداشت وجه هستند. دیده شده افرادی به بهانه کمک به سالمندانی که طرز استفاده از کارت بانکی را به خوبی نمی‌دانند اطلاعات و رمز‌های آن‌ها را سرقت می‌کنند و در فرصت مناسب بلافاصله اقدام به خالی کردن حساب بانکی آن‌ها کرده با وجه موجود را به کارت دیگر انتقال می‌دهند.

شریفی با بیان این که اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی (رمز اول، رمز دوم، تاریخ انقضا، CVV۲ و...) محرمانه است، به شهروندان توصیه کرد: مجرمان با شیوه و شگرد‌های مختلف اقدام به سرقت می‌کنند که لازم است هموطنان به ویژه افراد مسن و کم سواد و همچنین افرادی که در استفاده از خودپرداز‌ها ناتوان هستند جانب احتیاط را رعایت و سعی کنند در مواقع لزوم فقط به کمک آشنایان و اقوام خود اعتماد کنند. همچنین در صورت اعتماد هنگام استفاده از کارتخوان از فرد بخواهید اجازه دهد تا شخصا رمز را وارد کنید؛ زیرا اطلاعات شخصی شما متعلق به شماست و باید در حفظ آن کوشا باشید.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی