تیتر امروز

اولین مناظره انتخاباتی: تذکر مجری برنامه به برخی نامزد‌ها/ خیلی کلی و بیرون از چارچوب صحبت کردید
انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه ۱۴۰۳ (بروز رسانی می‌شود)

اولین مناظره انتخاباتی: تذکر مجری برنامه به برخی نامزد‌ها/ خیلی کلی و بیرون از چارچوب صحبت کردید

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه بود، او در این گفت‌وگو که پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها انجام شد، شرایط کنونی جامعه را در مواجه...
تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند
از چشم جهان (۱۵۵)

تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند

حمید بهرامی، تحلیل‌گر مستقل در حوزه روابط بین‌الملل در مطلبی در رسانه میدل ایست مانیتور، به تبعات جنگ غزه و گرایش مردم ایران به سلاح هسته‌ای اشاره کرده که با ترجمه حمید رضا بابایی در دیدارنیوز...
بروجردی می‌گوید مجلس با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی می‌کوشد

اولویت مجلس دوازدهم چیست؟

علاء‌الدین بروجردی، رئیس سنی مجلس دوازدهم گفت: مهمترین رسالت مجلس دوازدهم تلاش در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که مورد تأکید و عنایت ویژه مقام معظم رهبری است.

کد خبر: ۱۶۶۱۱۲
۱۰:۱۹ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

اولویت مجلس دوازدهم چیست؟

دیدارنیوز: رئیس سنی مجلس دوازدهم گفت: بدون تردید مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی خواهد کوشید تا با رفع موانع پیش روی اقتصاد ملی یاری‌گر قوه مجریه در حل این مشکلات از طریق بهره‌گیری توانمندی‌های ملی و ظرفیت‌های مردمی باشد به ویژه آن که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردمی است که ما نمایندگان آن‌ها در خانه ملت هستیم.

به نقل از رسانه خانه ملت، علاء‌الدین بروجردی در نشست افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در نطق خود گفت: با نثار جان به مقدم مبارک امام زمان (عج) و با درود به روان پاک بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و عرض احترام به خانواده معظم شهدا، جانبازان، مفقودین و آزادگان و عرض ادب محضر گرانقدر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با کسب اجازه از منتخبین ملت شریف و بزرگ ایران در آغاز مقدم مهمانان عالیقدر رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سرپرست محترم ریاست جمهوری، ریاست محترم قوه قضائیه، رئیس و اعضای شورای نگهبان، فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، اعضای هیأت دولت، علمای اعلام، روسای مجلس در ادوار گذشته، یادگار امام راحل رضوان الله تعالی علیه، دبیر شورای امنیت ملی، سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی و بین‌المللی در تهران و دیگر مهمانان محترم را گرامی می‌داریم و به نمایندگی از همکاران عزیز و گرانقدر، منتخبین دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یکایک شما عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس سنی مجلس دوازدهم ادامه داد: مجلس دوازدهم در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که ملت بزرگ ایران در غم شهادت رئیس جمهور پرتلاش، فداکار و امین به همراه وزیر امور خارجه مجاهد و فعال و امام جمعه محبوب و معتبر تبریز و استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و دیگر همراهان نشستند. هرگز برایمان مصور نبود که این اجلاس بدون حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید برگزار شود، اما آنچه که در این شرایط دشوار موجب تسلی خاطر است وجود مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است که در همان ساعات نخست این ضایعه غمبار به مردم ایران اطمینان دادند که یقینا هیچ خللی در امور کشور وارد نخواهد شد.

وی افزود: مجلس دوازدهم در مسیر حرکت به سوی قله بلند پیشرفت و موفقیت کشور در حالی که منطقه ما شاهد تحولات بسیار حساس و سرنوشت‌سازی است وظیفه خطیری بر دوش دارد، اینجانب که صرفاً به دلیل سنی در این جایگاه قرار گرفته‌ام متواضعانه به چند نکته اشاره می‌کنم.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس دوازدهم عنوان کرد: منتخبین ملت بزرگ ایران نماد و تجلی وحدت ملی هستند، حرکت در مسیر پیشبرد کشور به سوی رفاه، آسایش، امنیت، تعالی و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری جز از طریق ایجاد همبستگی ملی میسر نخواهد بود. پرواضح است که این اصل هیچ تعارضی با تضارب آرا و اختلاف نظر‌های کارشناسی ندارد.

بروجردی گفت: کشور عزیز ما ایران دارای ثروت‌های عظیم خدادادی است و در این میان بزرگترین داشته‌ها نیرو‌های کارآمد انسانی هستند که در طول تاریخ همواره مورد ستایش جهانیان بوده است تا جایی که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در تلاشگر بودن ایرانیان در دست یافتن به علم و دانش اشاره فرمودند که اگر دانش در کرات دیگر نیز باشد افرادی از ایران زمین بدان دست خواهند یافت. مجلس شورای اسلامی در مسیر تعالی، رشد و پیشرفت بیش از هر چیز به ارتقاء سطح دانش و فناوری در کشور توجه داشته و خواهد داشت. ما باید شرایطی را برای متخصصین و دانشمندان برجسته ایجاد کنیم که ماندگاری آن‌ها در داخل کشور هرچه بیشتر باشد.

بدون تردید مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی خواهد کوشید

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: در آستانه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قرار داریم که پایان آن سال آینده است. کشور ما اینک در عرصه اقتدار ملی فراتر از سند چشم‌انداز قرار دارد، ولی در برخی از عرصه‌ها به ویژه عرصه اقتصادی دچار کاستی و نارسایی است، بدون تردید مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی خواهد کوشید تا با رفع موانع پیش روی اقتصاد ملی یاری‌گر قوه مجریه در حل این مشکلات از طریق بهره‌گیری توانمندی‌های ملی و ظرفیت‌های مردمی باشد به ویژه آن که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردمی است که ما نمایندگان آن‌ها در خانه ملت هستیم.

رئیس سنی مجلس دوازدهم ادامه داد: مهمترین رسالت مجلس دوازدهم تلاش در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که مورد تأکید و عنایت ویژه مقام معظم رهبری است. اینک ما در مقطع بسیار حساس و تاریخی در بعد تمدن‌سازی هستیم، بدیهی است دشمنان انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران این امر مهم را برنمی‌تابند و با تمام قوا به مقابله با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند، اما ملت بزرگ ایران با بهره‌گیری از رهنمود‌های رهبر فرزانه خویش همان‌گونه که آمریکا را در عرصه دانش هسته‌ای شکست دادند و ما امروز بر همه ابعاد این دانش پیچیده مسلط هستیم در دیگر عرصه‌ها با همت مسئولان جهادی همچنان استوار در این مسیر حرکت خواهند داد.

وی گفت: برخود لازم می‌دانم که از همه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و مسئولین امنیتی و انتظامی که جان بر کف در جهت امنیت پایدار کشور تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی بنمایم. وظیفه حتمی مجلس شورای اسلامی و دولت محترم این است که در این شرایط حساس با تخصیص بودجه لازم حمایت خود را از نیرو‌های مسلح و نهاد‌های امنیتی و انتظامی به عمل آورد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس دوازدهم ادامه داد: عدالت یک اصل مهم اسلامی و خواست فطری همه انسان‌ها است. این اصل باید در همه کشور جاری و ساری باشد. مردم دشواری‌های اقتصادی را در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تحمل می‌کنند، ولی به شرط اینکه عدالت در همه کشور حاکم باشد بنابراین وظیفه ما در مجلس شورای اسلامی وضع قوانین عدالت‌محور و تقسیم امکانات متناسب با شرایط و توجه ویژه به طبقات محروم و مستضعف جامعه و ایجاد اشتغال با هدف بالا بردن سطح معیشتی مردم در سراسر کشور است. وضع چنین قوانینی زمانی هدف را محقق می‌کند که دولت مجری خوبی برای اجرای این قوانین باشد.

بروجردی افزود: مبارزه با فساد به یک اصل جدی در جهت پیشبرد کشور و برقراری عدالت است، ولی در این زمینه باید از شعارزدگی عبور کرد و مبارزه را به سمت مبارزه با ریشه‌های فساد سوق داد. برای همین است مبارزه فساد نیازمند یک روش علمی و همه‌جانبه است، برای جلوگیری از فساد افزون بر مجازات‌های متناسب باید از روش‌های پیشگیرانه استفاده کرد. هنر ارگان‌های نظارتی در این زمینه پیشگیری از وقوع فساد و نه اعلام آن پس از وقوع است که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: اساس سیاست خارجی کشور سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است. اولین اولویت در سیاست خارجی توجه به کشور‌های همسایه و کشور‌های اسلامی است که شهدای بزرگوار آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در این عرصه خوش درخشیدند. تقویت روابط با کشور‌های جهان بر مبنای احترام متقابل و حفظ مواضع ملت شریف ایران دستورالعمل حاکم بر سیاست خارجی است. در تأمین نیاز‌های کشور باید همسایگان در اولویت قرار داشته باشند. مبارزه با نظام سلطه که ایالت متحده آمریکا نماد آن در جهان کنونی است، اصل اساسی سیاست خارجی کشور است.

رئیس سنی مجلس دوازدهم گفت: جنبش‌های دانشجویی و خیزش‌های مردمی اخیر در آمریکا و اروپا و اقصی نقاط جهان در دفاع از مردم مظلوم غزه نشان داد که ملت‌ها به چه میزان به یکدیگر نزدیک هستند، اما با کمال تأسف شاهد هستیم دولت‌های غربی در سیاست‌های استکباری خود به حمایت از نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی ادامه می‌دهند، آنچه که امروز در غزه و کرانه باختری می‌گذرد نماد حقیقی سیاست‌های غرب است که با کمال تأسف برخلاف همه ادعا‌های خود نشان دادند حقوق انسان برای آن‌ها هیچ ارزشی ندارد و تنها به منافع نامشروع خود می‌اندیشند، ملت شجاع فلسطین در صف نخست دفاع از امت اسلامی قرار دارند و نبردی نابرابر را قهرمانانه ادامه می‌دهند. با عنایات الهی و بدون تردید پیروز این میدان مردم ستمدیده و سلحشور فلسطین خواهند بود.

وی عنوان کرد: عملیات عظیم و تاریخ‌ساز وعده صادق که با تدبیر، هوشمندی و نگاه الهی فرمانده معظم کل قوا و شجاعت رئیس شهید شورای امنیت ملی صورت گرفت در پی این عملیات جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه به میزان قابل توجهی ارتقاء یافت و کشور‌های منطقه متوجه شدند که تنها کشوری که توان مقابله عملی با سیاست‌های ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را دارد جمهوری اسلامی ایران است. این عملیات پاسخی قاطع به تعرض رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق بود.

بروجردی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان جنگ‌طلبی نیست بلکه برقراری امنیت پایدار و همکاری با کشور‌های منطقه است، اگرچه در برابر هرگونه تجاوز و زورگویی با قاطعیت اقدام خواهند نمود.

رئیس سنی مجلس دوازدهم خاطر نشان کرد: در پایان توجه همکاران و دولتمردان را به مسئولیت مشترک خود طی یک ماه آینده جلب می‌کنم، لازم است با بهره‌گیری از انسجام فعلی ارزشمندی که به برکت خون پاک شهدای خدمت ایجاد شده است، این همبستگی ملی را حفظ نماییم؛ لذا شایسته است نامزد‌های محترم ریاست جمهوری به این امر در رقابت‌های انتخاباتی اهتمام ویژه داشته باشند و در مناظره‌های تلویزیونی آن را تقویت نمایند. همچنین ملت بزرگ ما با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی در ۸ تیر ماه قدردان روح پاک شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید باشند و حماسه عظیم دیگری را در انظار جهانیان بیافرینند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
امروز دوشنبه ۲۸ خرداد
امروز دوشنبه ۲۸ خرداد
امروز دوشنبه ۲۸ خرداد
امروز دوشنبه ۲۸ خرداد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی