تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ پاسخ پزشکیان به توهین یک مداح/ «دیوانه مردم هستم، نه قدرت»!
انتخابات ریاست جمهوری و روز مناظره‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ پاسخ پزشکیان به توهین یک مداح/ «دیوانه مردم هستم، نه قدرت»!

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.
انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

پزشکیان وارد گود شد؛ «هدفم افزایش مشارکت است»

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس دوازدهم، رسما برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیرماه سال جاری اعلام کاندیداتوری کرد.

کد خبر: ۱۶۶۰۵۴
۱۱:۰۴ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

«پزشکیان» وارد گود شد

دیدارنیوز: مسعود پزشکیان منتخب تبریز در انتخابات مجلس دوازدهم، رسما برای حضور در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

هر چه به دهم خرداد ماه که موعد ثبت‌نام نامزد‌ها در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است، نزدیک می‌شویم، اخبار مرتبط به ابراز تمایل چهره‌های سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره نیز داغ‌تر می‌شود.

پس از مطرح شدن نام برخی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا عارف و عبدالناصر همتی برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو، این بار نوبت مسعود پزشکیان بود که حضور خود در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری را رسما اعلام کند.

وی در گفت‌وگویی درباره انگیزه خود برای نامزدی در انتخابات آتی گفته است: قصدم از شرکت در انتخابات افزایش مشارکت مردمی و آوردن برخی افراد پای صندوق‌های رای در شرایطی است که این تصور در سطح داخلی و بین المللی در مورد ایران وجود دارد که مردم با صندوق‌ها قهر هستند.

به گفته پزشکیان، با حضور سلایق و افراد مختلف در شرایط دشوار کنونی می‌توان مشارکت در انتخابات آتی را افزایش داد آن هم در وضعیت دشوار کنونی که بدلیل فاجعه فقدان رییس جمهور به اجبار باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

پزشکیان همچنین عنوان کرده است که "حضور افراد و سلایق مختلف باعث باز شدن میدان رقابت و تغییر این نگاه می‌شود که در ایران تنها یک جریان حاکم است و به دنیا نشان می‌دهیم که با حضور مردم در میدان، رای آن‌ها تعیین کننده خواهد بود".

پزشکیان تصریح کرده است: آنچه که شخصاً دنبال آن هستم افزایش مشارکت است، اما اگر بتوانیم با شخصیت‌های مختلف اصولگرا و اصلاح طلب مشورت کنیم و این جو تقابل در کشور را به تعامل تبدیل کنیم، ارزشمند خواهد بود، چون زمانی موفق خواهیم بود که باهمدیگر مشارک و تعامل کنیم و میدان انتخابان میدان رقابت است و نه تعامل و آنچه تعیین کننده است سیاست‌های کلی نظام است که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی