تیتر امروز

اولین مناظره انتخاباتی: خنده معنادار قالیباف به جمله پورمحمدی در مورد صادرکردن حکم شهرداری +ویدیو
انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه ۱۴۰۳ (بروز رسانی می‌شود)

اولین مناظره انتخاباتی: خنده معنادار قالیباف به جمله پورمحمدی در مورد صادرکردن حکم شهرداری +ویدیو

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه بود، او در این گفت‌وگو که پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها انجام شد، شرایط کنونی جامعه را در مواجه...
تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند
از چشم جهان (۱۵۵)

تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند

حمید بهرامی، تحلیل‌گر مستقل در حوزه روابط بین‌الملل در مطلبی در رسانه میدل ایست مانیتور، به تبعات جنگ غزه و گرایش مردم ایران به سلاح هسته‌ای اشاره کرده که با ترجمه حمید رضا بابایی در دیدارنیوز...
نرخ دلار در ایران

بازار ارز در انتظار انتخابات!

بررسی معاملات بازار ارز حکایت از کاهش محدود تقاضا دارد. معامله‌گران شرایط بازار را رکودی و انتظاری می‌دانند و معتقدند بازار‌ها تا انتخابات ریاست جمهوری به حالت تعلیق درآمده‌اند.

کد خبر: ۱۶۶۰۱۴
۱۷:۱۲ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳

دلار در اغمای اقتصادی فرو رفت؟

دیدارنیوز: قیمت دلار در شروع معاملات نخستین روز هفته با نوسان افزایشی محدودی بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات کاهش محدودی را تجربه کرد و در روند رنج قرار گرفت. کارشناسان اقتصادی معتقدند در شرایط اغمای اقتصادی قرار داریم و در چنین موقعیتی تقاضا به صفر می‌رسد و تصمیم‌گیری‌های مالی به تعویق می‌افتد.

قیمت دلار در اولین روز هفته با افزایش محدودی بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات با کاهش ۳۰۰ تومانی به منطقه قیمتی هفته گذشته برگشت. اسکناس آمریکایی روز شنبه در نیمه کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد.

بازار ارز در انتظار انتخابات نشسته است

بررسی معاملات بازار ارز حکایت از کاهش محدود تقاضا دارد. معامله‌گران شرایط بازار را رکودی و انتظاری می‌دانند و معتقدند بازار‌ها تا انتخابات ریاست جمهوری به حالت تعلیق درآمده‌اند. فعالان بازار ارز ترند لاین صعودی را از دست رفته می‌دانند و معتقدند کف قیمت اسکناس دلار کانال چهارم از کریدور پنجم است.

تحلیلگران اقتصادی شرایط فعلی را به اغمای اقتصادی تعبیر می‌کنند و می‌گویند در این حالت تقاضا به صفر می‌رسد و تصمیم‌گیری‌های مالی به تعویق می‌افتد؛ در نتیجه این رفتار، حجم معاملات در بازار‌ها به کمترین حالت ممکن می‌رسد و عملا کل اقتصاد در حالت رکودی و نسبتا تعطیل قرار می‌گیرد.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند بازار ارز همچنان با سیاست نهاد تصمیم‌گیر کنترل می‌شود و رشد تورم و نقدینگی در بلندمدت بر قیمت دلار تاثیر می‌گذارد. این در حالی است که به گفته تحلیلگران بازار‌ها در صورتی که اخبار خاصی روانه بازار نشود، دیگر از پرش‌های قیمتی خبری نیست. آن‌ها روندی آهسته و پیوسته در پله‌های هفت و هشت کریدور پنجم را برای قیمت دلار پیش‌بینی می‌کنند.

درهم یک پله عقب‌نشینی کرد

گفتنی است قیمت درهم روز شنبه ۵ خرداد با رقم ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومانی معامله شد و نسبت به روز پنجشنبه ۱۰۰ تومان کاهش داشت. تتر با افزایش ۱۰۰ تومانی با رقم ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس کاهش ۴۵۰ تومانی داشت و در کف کانال ۷۳ هزار تومانی معامله شد و یورو نیز روی رقم ۶۲ هزار و ۵۸۰ تومانی ایستاد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار همانند هفته گذشته تغییر قیمت نداشت. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان عرضه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی