تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.
وزیر خارجه ایرلند اعلام کرد

اسرائیل نمی‌تواند حکم دیوان بین‌المللی را نادیده بگیرد

مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند در بیانیه‌ای اظهار داشت: اسرائیل نمی‌تواند دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری را نادیده بگیرد. این تصمیمات از نظر قانونی لازم الاجرا هستند و باید رعایت شوند.

کد خبر: ۱۶۶۰۰۰
۱۲:۱۹ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳

اسرائیل نباید حکم دیوان بین‌المللی را نادیده بگیرد

دیدارنیوز: وزیر خارجه ایرلند گفت اسرائیل نباید درخواست‌های جامعه بین‌المللی را رد کند و دستور الزام آور دیوان بین‌المللی دادگستری نادیده بگیرد.

مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند در بیانیه‌ای عنوان کرد: «اسرائیل تصمیم گرفته است که این درخواست‌ها را نادیده بگیرد، اما نمی‌تواند دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری را نادیده بگیرد. این تصمیمات از نظر قانونی لازم الاجرا هستند و باید رعایت شوند.»

به نقل از آناتولی، مارتین از همه طرف‌ها خواست تا تلاش‌های خود را برای برقراری آتش‌بس، آزادی زندانیان و اجازه ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غزه تشدید کنند.

وزیر خارجه ایرلند می‌افزاید: زمان برداشتن گام‌های ملموس و غیرقابل برگشت برای اجرای راه حل ۲ دولتی فرا رسیده است. وی همچنین یادآورشد این مساله در دستور کار جلساتی که وی با همتایان اروپایی و عرب خود در روز‌های آینده خواهد داشت، قرار خواهد گرفت.

دیوان بین‌المللی دادگستری به رژیم صهیونیستی دستور داد فورا حملات خود به رفح را متوقف کند، کمک‌های بشردوستانه را مسدود نکند و به مقامات سازمان ملل برای بررسی جنایات، اجازه ورود به غزه را بدهد.

در ماه مارس، رهبران اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند.

ایرلند مدت‌ها است که اعلام کرده است در صورت مشارکت در روند صلح «خاورمیانه»، اصولا با به رسمیت‌شناختن رسمی کشور فلسطین مخالفتی ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی