تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.

توافق مصر و آمریکا برای کمک‌رسانی به غزه

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و جو بایدن، همتای آمریکایی او توافق کردند تا به‌طور موقت ارسال مقادیری کمک‌های بشردوستانه و سوخت برای تحویل به آژانس امدادرسان سازمان ملل متحد از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» انجام شود.

کد خبر: ۱۶۵۹۷۲
۰۸:۵۸ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳

توافق مصر و آمریکا برای کمک‌رسانی به غزه

دیدارنیوز: دفتر ریاست جمهوری مصر، روز جمعه چهارم خرداد اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور و جو بایدن، همتای آمریکایی او توافق کردند تا به‌طور موقت ارسال مقادیری کمک‌های بشردوستانه و سوخت برای تحویل به آژانس امدادرسان سازمان ملل متحد از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» انجام شود.

به نقل از العربیه، بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری مصر ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» موقتی خواهد بود و تا تعریف «یک مکانیسم قانونی برای راه‌اندازی مجدد بخش فلسطینی گذرگاه مرزی رفح»، ادامه خواهد یافت.

توافق مصر و آمریکا در تماسی تلفنی فی‌مابین روسای جمهوری دو کشور حاصل شد که طی آن دو طرف در مورد تحولات نوار غزه گفتگو کردند و بر ضرورت تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای پیشبرد و به موفقیت رساندن روند مذاکراتی و دستیابی به نتیجه برای پایان دادن به تراژدی که مردم فلسطین تجربه می‌کنند، تأکید کردند.

مخالفت با کوچاندن اجباری

دفتر ریاست جمهوری در ادامه بیانیه خود افزود که رهبران مصر و آمریکا مجدداً بر مخالفت خود با همه اقداماتی که برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد ابراز کردند.

همچنین اعلام شد که رهبران دو کشور بر لزوم جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و تحقق راه حل تشکیل دو کشوری مطابق با قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی تأکید کردند.

بایدن در بیانیه‌ای که جمعه توسط کاخ سفید منتشر شد، از تعهد السیسی برای اجازه دادن به جریان موقت کمک‌های بشردوستانه ارائه شده توسط سازمان ملل از مصر و از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» به منظور توزیع آن در سراسر غزه استقبال کرد.

هماهنگی آمریکا و مصر

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین «تعهد کامل خود را برای حمایت از تلاش‌ها برای بازگشایی گذرگاه رفح با ترتیباتی که هم برای مصر و هم برای اسرائیل قابل قبول باشد» ابراز کرد.

در بیانیه کاخ سفید همچنین اشاره شده است که هفته آینده یک تیم بلندپایه آمریکایی به قاهره اعزام خواهد شد تا درباره این مساله گفتگو‌های بیشتری انجام دهد.

به گفته کاخ سفید، روسای جمهوری دو کشور آمریکا و مصر در مورد «ابتکارات جدید برای تضمین آزادی گروگان‌ها همراه با آتش‌بس فوری و پایدار در غزه» گفتگو کردند و بر «تعهد خود برای همکاری برای ایجاد شرایط برای دستیابی به صلح دائم و پایدار در منطقه خاورمیانه» تاکید کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی