تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.

پرسپولیس - استقلال خوزستان؛ نفس به نفس در تعقیب و گریز!

پرسپولیس هفته‌هاست که سایه‌به‌سایه استقلال را تعقیب می‌کند و منتظر از دست دادن امتیاز توسط این تیم است تا جای رقیب را در صدر جدول بگیرد.

کد خبر: ۱۶۵۹۵۹
۱۱:۴۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

پرسپولیس - استقلال خوزستان؛ نفس به نفس در تعقیب و گریز!

دیدارنیوز: پرسپولیس یکی از دو مدعی قهرمانی میزبان استقلال خوزستان یکی از گزینه‌های سقوط است.

پس از آنکه در سال جدید رقابت‌های لیگ با فشردگی زیاد همراه بود، این مسابقات دچار وقفه شد و حالا فوتبال ایران آماده ۳ هفته جذاب و سرنوشت‌ساز است که تکلیف تیم قهرمان و تیم‌های سقوط‌کننده مشخص شود.

پرسپولیس در قامت مدافع عنوان قهرمانی که به دنبال تکرار عنوان خود فصل جاری است، به دیدار استقلال خوزستانی خواهد رفت که در منطقه سقوط حضور دارد. این بازی در ورزشگاه آزادی و همزمان با ۷ مسابقه دیگر این هفته روز جمعه ۴ خرداد از ساعت ۱۹:۴۵ آغاز خواهد شد.

۱. پرسپولیس ۵۹ امتیازی است و رتبه دوم این تیم در این فصل تضمین‌شده است. پرسپولیس هفته‌هاست که سایه‌به‌سایه استقلال را تعقیب می‌کند و منتظر از دست دادن امتیاز توسط این تیم است تا جای رقیب را در صدر جدول بگیرد. پرسپولیس تنها به دنبال پیروزی در این مسابقه است، ولی در شرایطی خاص با نتیجه تساوی هم می‌تواند به رده نخست صعود کند.

۲. هر چقدر که رقابت در بالای جدول سخت و نفس‌گیر است، این وضعیت به همان شدت در پایین جدول به چشم می‌خورد و ۵ تیم که یکی از آن‌ها استقلال خوزستان است، برای بقا می‌جنگند. استقلال خوزستان در حال حاضر با ۲۲ امتیاز پانزدهم است. استقلال خوزستان با پیروزی در این دیدار می‌تواند یک رده در جدول صعود کند و با شکست در این مسابقه ممکن است قعرنشین لیگ شود.

۳. پرسپولیس بهترین تیم نیم‌فصل دوم است. این تیم در ۶ بازی گذشته به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. این تیم که صاحب بهترین خط دفاع لیگ است، در ۳ بازی قبلی خانگی گل نخورده است. استقلال خوزستان ضعیف‌ترین میهمان این فصل از لیگ است و به عنوان میهمان تنها یک پیروزی داشته است. استقلال خوزستان در ۶ بازی قبلی به ۳ تساوی، ۲ باخت و یک پیروزی رسیده است. شاگردان سیروس پورموسوی در این ۶ بازی کلین‌شیت نداشتند و تنها در یک بازی گل نزدند.

۴. در این بازی مالکیت بالای توپ برای پرسپولیس پیش‌بینی می‌شود. بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه فوتبال مالکانه است و در مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس رتبه نخست را دارد و استقلال خوزستان در درصد مالکیت توپ و پاس بدترین تیم لیگ است. این تیم در دقت پاس و دریبل موفق یکی از دو تیم ضعیف لیگ است. پرسپولیس هم بهترین آمار دریبل را دارد.

۵. وقت تلف‌شده نیمه دوم این بازی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. استقلال خوزستان با زدن ۴ گل بیشترین گل زده را در وقت تلف شده دارد و از طرف دیگر با خوردن ۴ گل از دقیقه ۹۰ به بعد، رکورددار بیشترین گل خورده در وقت تلف شده نیمه دوم است.

۶. نام استقلال خوزستان و پرسپولیس در کنار هم یادآور رقابت تاریخی دو تیم در لیگ پانزدهم است که به قهرمانی استقلال خوزستان منجر شد تا آخرین قهرمان یک تیم غیر تهرانی در لیگ برتر به‌ثبت برسد. استقلال خوزستان تنها یک‌بار در آن فصل بر پرسپولیس غلبه کرد و به جز آن، پرسپولیس ۷ بار برنده شده و ۵ مرتبه از جمله آخرین تقابل دو تیم برنده نداشته است. سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان در دوران مربیگری در لیگ برتر، موفق به پیروزی برابر پرسپولیس نشده است.

۷. مهدی طارمی با ۴ گل بهترین گلزن تقابل دو تیم است. در بین بازیکنان فعلی دو تیم جواد آقایی‌پور که هر ۲ گل تیمش در بازی رفت را به‌ثمر رساند بهترین آمار را دارد. امید عالیشاه ۱۰ بار در تقابل دو تیم بازی کرده و در این زمینه رکورددار است.

۸. از ۵ بازیکن برتر لیگ، ۲ بازیکن در ترکیب پرسپولیس حضور دارند. مهدی ترابی با نمره ۷.۳۶ و دانیال اسماعیلی‌فر با نمره ۷.۳۳ چهارمین و پنجمین بازیکن برتر این فصل هستند. عیسی آل کثیر با ۸ گل بهترین گلزن پرسپولیس است که ۲ گل را در نیم‌فصل اول برای سپاهان به‌ثمر رساند. دانیال اسماعیلی‌فر با ۲۱۸۰ دقیقه بیشترین بازی را برای پرسپولیس در این فصل انجام داده است. جواد آقایی‌پور ستاره غیرمنتظره این فصل از لیگ است. این بازیکن با ۷ گل بهترین گلزن استقلال خوزستان است و با نمره ۷.۲۸ بهترین عملکرد را داشته و این بازیکن بیشترین دقایق بازی برای استقلال خوزستان را هم در فصل جاری دارد.

۹. پرسپولیس و استقلال خوزستان در حال حاضر بازیکنی که سابقه بازی برای هر دو تیم را در لیگ برتر داشته باشد را ندارند. سروش رفیعی، اما قبلاً با سیروس پورموسوی کار کرده است.

۱۰. پرسپولیس پس از چند بازی محرومی برای این مسابقه ندارد، ولی نام سعید صادقی به فهرست مصدومان این تیم اضافه شده است. عبدالکریم حسن دفاع چپ پرسپولیس که در هفته گذشته حضور مستمری در تمرینات این تیم نداشت، در این بازی احتمالاً غایب خواهد بود. استقلال خوزستان هم عثمان اندونگ را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

۱۱. کوپال ناظمی که یک‌بار تقابل دو تیم را در لیگ هفدهم سوت زده، قاضی این بازی خواهد بود. پرسپولیس در آن دیدار به برتری یک بر صفر دست یافت. پیروزی ۲ بر صفر پرسپولیس، پرتکرارترین پیش‌بینی برای این بازی توسط کاربران سایت فوتبال ۳۶۰ است. ۸۹ درصد رای به پیروزی پرسپولیس داده‌اند. ۸ درصد نتیجه تساوی را حدس زدند و ۳ درصد هم پیروزی استقلال خوزستان را پیش‌بینی کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی