تیتر امروز

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.
انتخابات ۸ تیر؛ ادای احترام پزشکیان به شهدا/ پورمحمدی: درباره بزرگی کوروش تردید ندارم
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها

انتخابات ۸ تیر؛ ادای احترام پزشکیان به شهدا/ پورمحمدی: درباره بزرگی کوروش تردید ندارم

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از جنوب غزه گریخته‌اند

تهاجم تانک‌های اسرائیلی به عمق رفح/ فشار جهانی برای توقف ماشین جنگی ادامه دارد

باوجود فشارهای شدید بین‌المللی به اسرائیل و تهدید بنیامین نتانیاهو به بازداشت، تهاجم اسرائیل به رفح و مناطق فلسطینی همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۱۶۵۹۰۱
۱۷:۵۶ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳

تهاجم تانک‌های اسرائیلی به عمق رفح

دیدارنیوز: تانک‌های اسرائیلی روز چهارشنبه در ادامه عملیات زمینی در جنوب غزه تا نزدیکی منطقه‌ای بسیار پر تردد در قلب ارودگاه رفح پیش‌روی کردند.

به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل پیش از این پیشروی نظامی، شب گذشته دست به یکی از شدیدترین بمباران‌ها و حملات هوایی به بخش‌های جنوبی غزه از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته زده بود.

حمله اسرائیل به رفح در بخش جنوبی باریکه غزه همچنین باعث فرار و آوارگی صد‌ها هزار نفر از محل پناه نیمی از جمعیت ۲ میلیون و سیصد هزار نفری ساکن در این بخش از اراضی فلسطینی شده است.

ارتش اسرائیل به موازات این حملات، مسیر‌های اصلی دسترسی به منظور ارائه کمک‌های انسانی به غیرنظامیان فلسطینی در غزه را مسدود کرده و بدین ترتیب به تشدید نگرانی‌ها در جامعه بین‌المللی نسبت به افزایش تلفات و گسترش قحطی دامن زده است.

اسرائیل می‌گوید برای از بین بردن آخرین گردان‌های شبه‌نظامیان حماس و ریشه‌کن کردن این تشکیلات، برغم مخالفت متحدان غربی، چاره‌ای جز حمله به شهر رفح ندارد.

از این رو، نظامیان اسرائیلی از ابتدای ماه جاری به آرامی پیش‌روی به سمت حومه شرقی رفح در جنوب غزه را آغاز کردند.

ساکنان و شبه‌نظامیان پناه‌گرفته در جنوب نوار غزه می‌گویند که تانک‌های اسرائیلی روز چهارشنبه از نوار مرزی با مصر با سمت غرب پیشروی کرده و اکنون در نزدیکی محله‌ای واقع در مرکز رفح مستقر شده اند.

شاخه مسلح حماس در این میان مدعی شد که با راکت‌های ضد تانک، دو خودرو زرهی حامل نیرو‌های اسرائیلی را در دروازه‌ای واقع در امتداد حصار مرزی هدف قرار داده است.

ساکنان فلسطینی می‌گویند پهپاد‌های تهاجمی اسرائیلی به سمت حومه «یبنا» شلیک کردند و در طول شب نیز تیراندازی به سوی قایق‌های ماهیگیری در ساحل رفح باعث آتش گرفتن برخی از آن‌ها شد.

یکی از ساکنان رفح به رویترز گفت: «حملات اسرائیل به این منطقه با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین، هلیکوپترها، هواپیما‌های جنگی و تانک‌ها هر شب ادامه دارد و متوقف نشده است.»

ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد که تعدادی از جنگجویان حماس را طی چندین عملیات هدفمند در خان یونس واقع در شمال رفح کشته است.

نظامیان اسرائیلی به موازات حملات در جنوب و بویژه مناطق شمالی و شرقی رفح، بر شدت عملیات خود علیه شبه‌نظلمیان حماس در جبالیا، بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در مرز شمالی نوار غزه نیز افزوده‌اند.

نظامیان اسرائیلی در حالی برای انجام عملیات به بخش‌های شمالی نوار غزه بازگشته‌اند که ماه‌ها پیش، از متلاشی شدن هسته اصلی تشکیلات شبه نظامیان فلسطینی در این منطقه خبر داده بودند.

بنا به تخمین آنروا، آژانس امدادرسان سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در غزه، بیش از ۸۰۰ هزار نفر تا روز دوشنبه گذشته در پی آغاز حملات اسرائیل به رفح در اوایل ماه مه از رفح گریخته‌اند.

این حملات در حالی همچنان با شدت و به شکلی مستمر از سوی ارتش اسرائیل دنبال می‌شود که جامعه بین‌المللی خواستار توقف فوری هر گونه عملیات نظامی در رفح است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
امروز يکشنبه ۲۷ خرداد
امروز يکشنبه ۲۷ خرداد
امروز يکشنبه ۲۷ خرداد
امروز يکشنبه ۲۷ خرداد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی