تیتر امروز

علی شمس اردکانی؛ از پاریس تا پشت بام مدرسه رفاه
قسمت سوم از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز

علی شمس اردکانی؛ از پاریس تا پشت بام مدرسه رفاه

در سومین قسمت از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز با شخصیت‌های تاریخی، «علی شمس اردکانی» به ما گفت که بعد از ورود امام به تهران چه اتفاقاتی افتاد و نقش او در برخی از رویدادهای آن مقطع...
امام علی (ع) نسبت و مشروعیت حکمرانی و خلافتش را انتصاب معرفی کرد یا انتخاب مردم؟/ در موضوع حکمرانی،حکومت مشروعیتش باید از مردم و اقبال مردم باشد
در دومین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

امام علی (ع) نسبت و مشروعیت حکمرانی و خلافتش را انتصاب معرفی کرد یا انتخاب مردم؟/ در موضوع حکمرانی،حکومت مشروعیتش باید از مردم و اقبال مردم باشد

در دومین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره حکومت در اسلام از منظر وظیفه‌ی اصلی و فرعی دین و اینکه آیا اسلام دین بما هو است و یا دین وظیفه‌ای برای تشکیل...
جنگ غزه ادامه دارد

اسرائیل می‌خواهد سازمان ملل و قاهره را مسوول نرسیدن کمک‌ها معرفی کند

اسامه عبدالخالق، نماینده مصر در شورای امنیت سازمان ملل، می‌گوید که اسرائیل قصد دارد واقعیت‌ها را «دستکاری» و مصر و سازمان ملل را مسئول نرسیدن کمک‌ها به غزه معرفی کند.

کد خبر: ۱۶۵۸۵۰
۱۷:۴۸ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳

مصر: اسرائیل می‌خواهد سازمان ملل و قاهره را مسوول نرسیدن کمک‌ها معرفی کند

دیدارنیوز: رسانه‌های مصری به نقل از اسامه عبدالخالق، نماینده این کشور در شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کردند که اسرائیل قصد دارد واقعیت‌ها را «دستکاری» و مصر و سازمان ملل را مسئول نرسیدن کمک‌ها به غزه معرفی کند.

به گزارش تلویزیون «القاهره نیوز» و «اکسترا نیوز»، عبدالخالق با توصیف حوادث روز گذشته در رفح به عنوان «جنایت بشردوستانه»، جامعه جهانی را مسئول وقوع آن دانست.

به نقل از العربیه، عبدالخالق در جلسه شورای امنیت پیرامون وضعیت فلسطین افزود که کنترل اسرائیل بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح، از سرگیری فعالیت‌های بشردوستانه را غیرممکن کرده است.

نماینده دائم مصر تاکید کرد که ادامه عملیات نظامی اسرائیل در رفح، «غیرقابل قبول» است و وضعیت رفح به سر حد قحطی رسیده است.

از سوی دیگر، فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» روز سه‌شنبه ۱ خرداد از ارسال بیش از ۵۶۹ متریک تن کمک‌های بشردوستانه تا این لحظه از طریق اسکله موقت دریایی در نوار غزه خبر داد.

در بیانیه «سنتکام» در «فیس‌بوک» آمده است که هدف از این کمک‌ها، «افزایش عملیات توزیع توسط شرکا در عرصه بشردوستانه است».

در این بیانیه به کمک‌های ارائه شده از سوی آمریکا، بریتانیا، امارات، اتحادیه اروپا و بسیاری از شرکای دیگر اشاره شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی