تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

فاطمه سعیدی: طرح کودک همسری رأی خوبی از مجلس می‌گیرد

یک نماینده مجلس تاکید کرد: طرح کودک همسری هنوز در دستور کار قرار نگرفته و باید تلاش شود که در دستور کار قرار بگیرد. با نگاهی که مجلس به موضوع کودک همسری دارد این طرح رأی خوبی خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۶۵۷۲
۱۰:۲۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - فاطمه سعیدی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به ارسال پیامک به نمایندگان علیه طرح کودک همسری، گفت: مجلس به این پیامک‌ها عادت کرده و تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. زمانی که لایحه یا طرحی باب سلیقه یک عده‌ای نیست آن‌ها شروع به پیامک دادن می‌کنند.
 
اوادامه داد: طرح کودک همسری هنوز در دستور کار قرار نگرفته و باید تلاش شود که در دستور کار قرار بگیرد. این طرح در الویت ما است اما باید هیات رئیسه و مجلس در خصوص آن تصمیم بگیرد که در الویت قرار بگیرد. من یقین دارم با نگاهی که مجلس به موضوع کودک همسری دارد این طرح رأی خوبی خواهد گرفت.
 
این نماینده مجلس در خصوص چرایی مخالفت‌ها با طرح کودک همسری، تاکید کرد: نمی‌دانم که مخالفان از جای خاصی هستند یا خیر. من فکر می‌کنم برخی بنا بر دیدگاه خود مخالف تصویب طرح کودک همسری هستند. همان‌گونه که دیدگاه ما این است که با ازدواج در سن پایین مخالف هستیم برخی معتقدند سن پایین مناسب ازدواج است.
 
سعیدی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که کودکان را به دوران کودکی‌شان بازگردانیم تا کودکی کنند تا اینکه بخواهند همسری یا مادری کنند. این موضوع هم در سلامت روان و جسم مادر و فرزند تأثیرگذار است و باید جزو الویت‌های ما باشد.
 
این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم آموزش به خانواده‌هایی که در سن کم‌فرزندانشان را وادار به ازدواج می‌کنند، گفت: در سطح تحصیل‌کرده جامعه شاهد ازدواج کودکان نیستیم چون آموزش‌دیده‌اند و واقف شده‌اند و می‌دانند که سن ازدواج چه سنی است. افراد تحصیل‌کرده می‌دانند که ازدواج زودهنگام چه عواقبی دارد و به فکر یک ازدواج موفق هستند. ما به دنبال جامعه سالم هستیم بنابراین باید به دنبال پدر و مادر سالم ازنظر جسمی و روانی باشیم و این موضوع در سن کودکی اتفاق نخواهد افتاد.
 
سعیدی ادامه داد: بنابراین اگر قانون منع کودک همسری را با آموزش به خانواده‌ها شروع کنیم بسیار مناسب‌تر خواهد بود. یعنی به‌ موازات اینکه ما به دنبال تدوین قانون برای ممانعت از ازدواج کودکان هستیم باید آموزش به اولیا را هم دنبال کنیم و در این راستا باید آموزش‌وپرورش اقداماتی را انجام دهد.
 
او تاکید کرد: آموزش‌وپرورش باید زمینه تحصیل کودکان را فراهم کند و کودکان بازمانده از تحصیل نشوند چون در این شرایط خانواده‌ها به فکر سروسامان دادن فرزندانشان می‌افتند. آموزش‌وپرورش باید زیرساخت‌هایی را برای آموزش اولیا به وجود بیاورد و زمینه تحصیل کودکان را ایجاد کند که کودک بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی