تیتر امروز

امام علی (ع) نسبت و مشروعیت حکمرانی و خلافتش را انتصاب معرفی کرد یا انتخاب مردم؟/ در موضوع حکمرانی،حکومت مشروعیتش باید از مردم و اقبال مردم باشد
در دومین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

امام علی (ع) نسبت و مشروعیت حکمرانی و خلافتش را انتصاب معرفی کرد یا انتخاب مردم؟/ در موضوع حکمرانی،حکومت مشروعیتش باید از مردم و اقبال مردم باشد

در دومین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره حکومت در اسلام از منظر وظیفه‌ی اصلی و فرعی دین و اینکه آیا اسلام دین بما هو است و یا دین وظیفه‌ای برای تشکیل...
سرخ‌ها با سر طلایی «گولسیانی» قهرمان شدند؛ آبی‌ها در حسرت!/ جشن قهرمانی پرسپولیس +ویدیو
پرسپولیس ۱ - ۰ مس رفسنجان، پیکان ۰ - ۲ استقلال

سرخ‌ها با سر طلایی «گولسیانی» قهرمان شدند؛ آبی‌ها در حسرت!/ جشن قهرمانی پرسپولیس +ویدیو

تیم پرسپولیس با ۶۸ امتیاز قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست و سوم شد؛ آن هم چه قهرمانی! تیم اوسمار ویرا تا آخرین لحظات استرس شدیدی داشت و به نظر می‌رسید جام را به استقلال اهدا کرده، اما...
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد خبر داد. متاسفانه ابراهیم رئیسی و تیم همراه او در این حادثه تلخ به شهادت رسیدند.

کد خبر: ۱۶۵۶۸۴
۱۶:۴۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ مراسم بزرگداشت رئیسی در شیرودی +ویدیو

دیدارنیوز: بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان روز یکشنبه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و متاسفانه تمام سرنشینان این بالگرد به شهادت رسیدند.

به گزارش دیدارنیوز، از ظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌، خبر شوکه‌کننده حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان، تیتر اول رسانه‌های ایران و جهان شد و ساعاتی پس از آن هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد خبر داد. استاندار آذربایجان شرقی و آل هاشم امام جمعه تبریز نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند. محرابیان و بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگرد‌های دیگر حضور داشته‌اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

تازه‌‍ترین خبرها از سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و شهادت رئیسی و تیم همراهان در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

ساعت: ۲۱:۳۹/ عزاداری در شهر مشهد

به نقل از ایسنا، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان در مشهد برگزار شد.

ساعت: ۲۱:۳۵/ مادورو: آیت‌الله رئیسی نماد مقابله با یکجانبه‌گرایی بود

رییس جمهور ونزوئلا در تماس تلفنی با مخبر گفت: آیت الله رئیسی برادر بزرگ من و نماد یک انقلابی و آزادی خواه تمام عیار در عصر فعلی ما بود.

به نقل از تسنیم، نیکولاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با محمد مخبر مدیر قوه مجریه گفت: مراتب تسلیت خود را به نمایندگی از ملت ونزوئلا به رهبری معظم انقلاب اسلامی، دولت و مردم ایران ابراز می‌دارم.

وی افزود: آیت الله رئیسی برادر بزرگ من و نماد یک انقلابی و آزادی خواه تمام عیار در عصر فعلی ما بود.

رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد: روابط ایران و ونزوئلا روابطی تاریخی است و دوستی و برادری ماهمیشگی خواهد بود.

وی اظهار داشت: به مردم شریف ایران به ویژه خانواده محترم دکتر رئیسی تسلیت می‌گویم و یقین دارم آینده جمهوری اسلامی ایران مثل تمام آزادی خواهان روشن و سرشار از موفقیت است.

محمد مخبر مدیر قوه مجریه نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از همراهی و همدلی نیکولاس مادرو گفت: پیوند ایران و ونزوئلا ناگسستنی است و ما روابط مان را در عالی‌ترین سطح راهبردی ادامه خواهیم داد.

مخبر تاکید کرد: رئیس جمهور فقید (شهید) ما یک مردم دوست واقعی بود که در نهایت جانش را در مسیر خدمت به مردم ایران نثار کرد.

وی ادامه داد: راه و مسیر دو ملت مقابله با یک جانبه گرایی در جهان است و ما در این مسیر همواره در کنار شما هستیم.

ساعت: ۲۱:۲۱/ عزای عمومی در ترکیه

به نقل از ایسنا، در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه یک روز عزای عمومی در کشورش اعلام کرد.

ساعت: ۲۰:۵۳/ آمریکا شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را تسلیت گفت

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده آمریکا رسما درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر اعضای هیئت آن‌ها در سانحه سقوط بالگرد در شمال غرب این کشور را تسلیت می‌گوید.

شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه/ خاموشی برج میلاد درپی سانحه هوایی +ویدیو

ساعت: ۲۰:۳۴/ لحظه خاموشی برج میلاد، به مناسبت شهادت رییس جمهور و هیأت همراه

رسانه برج میلاد اعلام کرد: برج میلاد در پی «شهادت رئیس جمهور کشور و هیأت همراه» و اعلام عزای عمومی لحظاتی پیش خاموش شد.

این خاموشی تا ۱۲ بامداد امشب ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

ساعت: ۲۰:۱۳/ تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت آیت الله رئیسی

به نقل از تسنیم، جانی اینفانتینو در صفحه شخصی خود نوشت: از خبر درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران بسیار متأثر شدم. ما سال گذشته در نیویورک با هم ملاقات کردیم و راجع به پیشرفت فوتبال در ایران گفتگو داشتیم. در این برهه زمانی سخت به مردم ایران صمیمانه تسلیت می‌گویم.

شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه/ هند یک روز عزای عمومی اعلام کرد/ ادای احترام باشگاه پرسپولیس به شهدا

ساعت: ۱۹:۴۱/ ادای احترام سرخپوشان به شهیدان سانحه بالگرد

اعضای تیم پرسپولیس پیش از تمرین، به احترام شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و همراهان ایشان که در سانحه سقوط بالگرد جان خود را از دست دادند، یک دقیقه سکوت و سپس فاتحه قرائت کردند.

شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه/ هند یک روز عزای عمومی اعلام کرد

ساعت: ۱۹:۲۹/ هند یک روز عزای عمومی اعلام کرد

وزارت کشور هند با انتشار بیانیه‌ای روز سه‌شنبه را در سراسر این کشور به احترام ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران که در سانحه سقوط هلیکوپتر جان باخت، عزای عمومی اعلام کرد.

به گفته این وزارتخانه، فردا پرچم هند در تمام ساختمان‌های دولتی این کشور به حالت نیمه‌افراشته درخواهد آمد.

پیشتر نارندرا مودی، نخست وزیر هند، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس شهادت ابراهیم رئیسی را تسلیت گفته بود.

ساعت: ۱۸:۵۵/ ادای احترام به شهدای سانحه هوایی در کازان تاتارستان

به نقل از ایرنا، مراسم یادبود و نثار گل و ادای احترام به شهیدان سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان با حضور مسئولان جمهوری تاتارستان روسیه در مقابل ساختمان سرکنسولگری ایران در کازان برگزار شد.

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سقوط/ منصوری رئیس کمیته تشییع شد

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سقوط/ منصوری رئیس کمیته تشییع شد

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سقوط/ منصوری رئیس کمیته تشییع شد

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سقوط/ منصوری رئیس کمیته تشییع شد

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سقوط/ منصوری رئیس کمیته تشییع شد

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سقوط/ منصوری رئیس کمیته تشییع شد

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سقوط/ منصوری رئیس کمیته تشییع شد

ساعت: ۱۸:۳۳/ منصوری رئیس کمیته تشییع شد

در جلسه فوق العاده امروز (دوشنبه) هیات وزیران معاون اجرایی رئیس جمهور از سوی مخبر (مدیر قوه مجریه) رئیس کمیته تشییع شد.

در این جلسه مقرر شد جهت برگزاری مراسم تشییع آیت الله رئیسی و هیات همراه کمیته‌ای با مدیریت معاون اجرایی رئیس‌جمهور تشکیل شود.

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ یک دقیقه سکوت در سازمان ملل/ دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سقوط

ساعت: ۱۸:۲۸/ دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، معاون هماهنگ‌کننده این ستاد را مامور بررسی علل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور کرد.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، هیئت عالی رتبه‌ای را با مسئولیت سردار علی عبدالهی معاون هماهنگ کننده ستادکل نیرو‌های مسلح مامور بررسی ابعاد و علل سقوط بالگرد رئیس جمهور کرد.

یک شنبه (۳۰ اردیبهشت) آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل وی و همراهانش رخ داد، به شهادت رسید.

ساعت: ۱۸:۰۲/ یک دقیقه سکوت به احترام ابراهیم رئیسی و هیات همراه در سازمان ملل متحد

به نقل از تسنیم، امروز به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، اعضا به احترام شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و همراهان ایشان در سانحه هوایی یک دقیقه سکوت کردند.

ساعت: ۱۷:۳۳/ رئیس‌جمهور الجزایر: یک برادر و شریک را از دست دادم

رئیس جمهور الجزایر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

به نقل از ایسنا، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در پیامی به محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری نوشت: جناب معاون اول رئیس جمهور، ما از همان وهله اول به همراه شما با نگرانی لحظات دشواری که ملت برادر ایران تجربه کرد را دنبال کردیم. خداوند متعال مقدر کرد که خبر فاجعه‌بار فوت برادر عزیز ابراهیم رئیسی را با حسرت و درد عمیق و همدردی صادقانه و برادرانه به همراه رهبری سیاسی، دولت و ملت ایران دریافت کنیم.

وی گفت: در این شرایط سخت که ملت الجزایر با برادران خود در ایران همدرد است، من به شخصه برادر و شریکی را از دست دادم که برادری و همکاری در حمایت از مسائل عادلانه امت اسلامی و دفاع از آن داشتیم.

رئیس جمهور الجزایر گفت: این مصیب بزرگ را به دولت و ملت ایران تسلیت و از خداوند می‌خواهم که در عبور از این شرایط سخت و دردناک به آن‌ها کمک کند.

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ ادارات تبریز فردا تعطیل است/ تسلیت ناتو به مردم ایران

ساعت: ۱۷:۲۸/ ادارات و دستگاه‌های اجرایی تبریز فردا تعطیل است

استانداری آذربایجان شرقی گفت: کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز، فردا سه‌شنبه اول خرداد تعطیل است. فعالیت مراکز آموزشی (مدارس و دانشگاه‌ها) و مراکز خدمات‌رسان طبق روال عادی برقرار خواهد بود.

ساعت: ۱۷:۰۶/ ناتو به مردم ایران تسلیت گفت

به نقل از یورونیوز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو روز دوشنبه پس از درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، «به مردم ایران» تسلیت گفت.

فرح دخل‌الله، سخنگوی پیمان آتلانتیک شمالی این پیام را از جانب ناتو در شبکه اجتماعی ایکس به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر کرد.

در این پیام آمده است: درگذشت رئیس جمهور رئیسی، وزیر خارجه امیرعبداللهیان و سایر جان باختگان در حادثه سقوط بالگرد را به ملت ایران تسلیت می‌گوییم.

ساعت: ۱۶:۵۵/ حضور نخست وزیر پاکستان در سفارت ایران

به نقل از ایرنا، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان برای ادای احترام و امضای دفتر یادبود شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد حاضر شد.

ساعت: ۱۶:۲۴/ مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در ورزشگاه شیرودی

به نقل از تسنیم، مراسم یادمان قرآنی و بزرگداشت ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش با حضور قاریان ممتاز و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام هم‌اکنون در ورزشگاه شهید شیرودی در حال برگزاری است.

ساعت: ۱۵:۵۸/ پیام تسلیت دولت کره جنوبی

به نقل از تسنیم، دولت کره جنوبی در پی سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران و همراهان در ۱۹ مه، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده‌های داغدار و ملت ایران ابراز می‌دارد و صمیمانه آرزومند است ملت ایران در کنار یکدیگر بر اندوه و غم از دست دادن رییس جمهور خود بدنبال این سانحه غیر منتظره فائق آیند.

ساعت: ۱۵:۳۶/ فرانسه درگذشت رئیسی را به ایران تسلیت گفت

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه اعلام کرد که درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آنان را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوید.»

ساعت: ۱۳:۵۸/ عراق یک روز عزای عمومی اعلام کرد

به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و تیم همراه، دولت عراق یک روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور

آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق، شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت.

ساعت: ۱۳:۲۹/ عربستان سعودی تسلیت گفت

ملک سلمان، پادشاه و محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران و همراهانش را به محمد مخبر جانشین او، تسلیت گفتند.

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ باقری سرپرست وزارت امور خارجه شد/ واکنش شمخانی

ساعت: ۱۳:۲۳/ شمخانی: رئیسی، سخت‌کوش و دوست داشتنی بود

شمخانی، مشاور سیاسی رهبر انقلاب در پیامی ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و جمعی از خدمتگزاران نظام نوشت: رئیس‌جمهور سخت‌کوش و مجاهد و خستگی‌ناپذیر، روحانی مردمی و دوست داشتنی بود.

ساعت: ۱۲:۳۳/ تسلیت ژاپن، عزای عمومی در سوریه

تسلیت ژاپن در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

یوشیماسا هایاشی سخنگوی دولت ژاپن در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت همراه، عمیق‌ترین تسلیت خود را به دولت و مردم ایران ابراز کرد.

سوریه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

در پی شهادت ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان، دولت سوریه از ۳ روز عزای عمومی در این کشور خبر داد.

ساعت: ۱۱:۵۱/ علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه شد

به نقل از ایرنا، در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، با تصویب هیئت دولت، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد.

رئیس‌جمهور و هیات همراه به شهادت رسیدند/ علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه شد

ساعت: ۱۱:۲۵/ پیام تسلیت پوتین در پی شهادت رئیسی

به نقل از تسنیم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: «صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با فاجعه عظیمی که بر مردم ایران وارد و منجر به جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همچنین تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته حکومتی شما شد را بپذیرید.

سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود. او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود.

او به عنوان دوست واقعی روسیه، مشارکت شخصی ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهایمان داشت و تلاش زیادی برای رساندن آن‌ها به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد.»

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ ولادیمیر پوتین: رئیسی دوست واقعی روسیه بود

ساعت: ۱۰:۵۹/ پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی

سیدمحمدخاتمی، رئیس‌جمهور سابق ایران درپی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و هیات همراه پیام تسلیتی منتشر کرد.

ابراهیم رئیسی به شهادت رسید/ انتخاب رئیس‌جمهور جدید تا ۵۰ روز/ ۳ روز عزای عمومی در لبنان

ساعت: ۱۰:۴۸/ ۳ روز عزای عمومی در لبنان

به نقل از ایسنا، لبنان در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

ساعت: ۱۰:۱۳/ پیام تسلیت اتحادیه اروپا

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در پیامی در شبکه ایکس درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت.

میشل ضمن ابراز همدردی نسبت به درگذشت سایر هیات همراه و خدمه بالگرد، تصریح کرد به یاد خانواده‌های جان باختگان هستیم.

ساعت: ۰۹:۴۸/ حوادث هوایی برای دولت‌مردان

در پی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهان رئیس‌جمهور در سفر هوایی به آذربایجان شرقی، ایرنا در اینفوگرافی زیر نگاهی به حوادث هوایی برای دولت‌مردان جهان انداخته است.

فوری؛ ابراهیم رئیسی در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید/ انتخاب رئیس‌جمهور جدید حداکثر تا ۵۰ روز

ساعت: ۰۹:۴۱/ تصاویر انتقال پیکر شهدا به مناطق پایین دست

پیکر شهدا توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران نیروی زمینی ارتش به مناطق پایین دست در حال انتقال است.

ساعت: ۰۹:۳۶/ طحان نظیف: مطابق قانون اساسی معاون اول مسوولیت‌های رییس جمهور را بر عهده خواهد داشت

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: «براساس قانون اساسی در صورت موافقت رهبری، معاون اول رئیس جمهور مسئولیت‌ها و اختیارات رئیس جمهور را برعهده خواهد داشت.

شورایی متشکل از رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس و معاون اول رئیس جمهور موظف هستند ترتیبی را اتخاذ کنند تا حداکثر ظرف مدت ۵۰ روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

همانطور که رهبر معظم انقلاب دیروز فرمودند هیچ خللی به لحاظ ترتیبات قانونی در کشور وجود ندارد و امور بر مبنای قانون پیگیری خواهد شد و هیچ خللی در امور مردم و کشور صورت نمی‌پذیرد.»

ساعت: ۰۸:۵۸/ پاکستان عزای عمومی اعلام کرد

به نقل از هم‌میهن، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در صفحه ایکس خود شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.

ساعت: ۰۷:۴۹/ پرواز ابدی

رسانه‌ها پس از شنیدن خبر درگذشت ابراهیم رئیسی و تیم همراهان او به این موضوع واکنش نشان می‌دهند. روزنامه جهان صنعت جلد خود را به همین اتفاق تلخ اختصاص داده است.

فوری؛ رئیس‌جمهور در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید/ وزیر خارجه، امام جمعه و استاندار در میان شهدا

ساعت: ۰۷:۴۷/ ابراهیم رئیسی و اعضای تیم همراه او به شهادت رسیدند

تسنیم لحظاتی پیش نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی به شهادت رسید و به ملکوت اعلی پیوست.

آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند. خلبان این بالگرد و محافظ رئیس‌جمهور نیز جزو شهدای این سانحه هستند.

رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد.

ساعت: ۰۷:۰۱/ رئیس جمعیت هلال احمر: بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است

محل وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور شناسایی و بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی و تیم همراهش کشف شد.

به نقل از ایسنا، حوالی ساعت ۵:۳۰ بامداد امروز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه، تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر موفق به کشف محل وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه شدند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با تایید این خبر گفت: بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شده و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر درحال حرکت به سمت موقعیت شناسایی شده هستند.

به گفته وی ۷۳ تیم امدادی در منطقه جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده در روستای طویل به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی حضور دارند و از عصر روز گذشته با وجود شرایط نامساعد جوی و صعب العبور بودن منطقه لحظه‌ای از تلاش نایستادند.

وی همچنین اعلام کرد که اخبار تکمیلی درمورد این حادثه به زودی اعلام خواهد شد.

کولیوند همچنین حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز گفت که امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت حضور دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

محل وقوع حادثه در محدوده طویل واقع شده است.

فوری؛ بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ هلال احمر: آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

عکس از فارس

ساعت: ۰۲:۵۷/ روسیه ۴۷ نیروی امدادرسانی به ایران اعزام می‌کند

به نقل از تسنیم، وزارت شرایط فوق العاده روسیه اعلام کرد که این کشور ۴۷ تن از نیرو‌های حرفه‌ای امدادرسانی در مناطق صعب العبور را برای مشارکت در امدادرسانی به بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان اعزام کرده است.

ساعت: ۰۲:۵۴/ بارش‌ها در مناطق کوهستانی ورزقان به صورت برف

امیر سرکرده، کارشناسی سازمان هواشناسی گفت: «نقشه هواشناسی نشان می‌دهد همچنان بارش را در منطقه ورزقان داریم و ادامه‌دار است. اطلاعات ورزقان و دما در ارتفاعات که ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارند این عدد به صفر درجه خواهید رسید.

بارش‌ها در مناطق کوهستانی ورزقان به صورت برف است. بارش برف و باران تواما در منطقه ورزقان و حول و حوش این شهر را خواهیم داشت.

برای ساعات آینده همچنان بارش داریم و صبح مقداری از بارش‌ها کم می‌شود، ولی بعدازظهر دوباره بارش شدیدی را خواهیم داشت.

به دلیل مه، رطوبت هوا ۹۵ درصد است و منطقه سردسیر است.»

ساعت: ۰۲:۲۲/ جزئیات جلسه پوتین با حضور سفیر ایران در پی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در پی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور ایران، ضمن دعوت از سفیر کشورمان در مسکو به دفتر کار خود در کرملین، ابعاد این حادثه را بررسی کرد.

به نقل از ایرنا، جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با وجود تعطیلی روز یکشنبه در این کشور، ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد حوزه‌های دفاعی و امنیتی این کشور برگزار کرد که بنا به دعوت صورت گرفته، اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور داشتم.

در این جلسه که با حضور رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد، آندری بلوسف وزیر دفاع، سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی، ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح، الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری، ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهوری و یکی از مسئولان ارشد سازمان امنیت فدرال این کشور نیز حضور داشتند.

در این جلسه ابتدا پوتین خطاب به من گفت که ما از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، بسیار ناراحت شدیم و هر کاری که برای کمک لازم باشد را انجام می‌دهیم.

پوتین در این جلسه گفت که ما در این زمینه خیلی نگران و ناراحت هستیم. حتما پیام من را به رهبر معظم انقلاب منتقل کنید که هر کاری لازم باشد ما آمادگی داریم انجام دهیم.

رئیس‌جمهوری روسیه در این جلسه اعلام کرد که این کشور ۲ فروند هواپیما را برای پرواز آماده کرده است که با ۵۰ نفر از بهترین نیرو‌های ما با تجهیزات کامل و کوهنوردان آموزش دیده وارد منطقه وقوع حادثه شوند.

در این جلسه اعلام شد که این دو هواپیمای که حامل بالگرد هم هستند، آماده پرواز هستند.

ساعت: ۰۲:۱۱/ رهبر دموکرات‌ها در سنا: هیچ شواهدی مبنی بر خرابکاری در سانحه هلی‌کوپتر رئیسی در دست نیست

به نقل از یورونیوز، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا می‌گوید هیچ شواهدی مبنی بر خرابکاری در سانحه سقوط هلی‌کوپتر ابراهیم رئیسی و همراهانش در دست نیست.

شومر که این اظهارات را در یک نشست خبری بیان می‌کرد، همچنین گفت: «هوای منطقه شمال غرب ایران که هلی‌کوپتر سقوط کرده بسیار بد و مه‌آلود بود و به نظر می‌رسد این ماجرا صرفا یک تصادف بوده است. با این حال فعلا مساله در دست بررسی دقیق است.»

او در ادامه افزود: «تلاش‌ها برای شناسایی محل سانحه برای هلی‌کوپتر‌ها همچنان ادامه دارد هرچند هنوز این محل شناسایی نشده و من نیز وضعیت را رصد می‌کنم.»

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ مقام آمریکایی: هیچ شواهدی مبنی بر خرابکاری در دست نیست

ساعت: ۰۱:۴۳/ تمام تیم‌های تخصصی با تمام توان درحال جستجو

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: «تمام تیم‌های تخصصی با تمام توان و قدرت در حال جستجو هستند. تقریبا محل‌های زیادی را جستجو کرده‌اند.

با توجه به برآورد‌ها و مستنداتی که به دست آوردیم سعی کردیم محلی که بیشترین احتمال را دارد بالگرد دچار حادثه شده باشد در حال جستجوی آنجا هستیم و در ته دره کار جستجو را انجام می‌دهیم.

شرایط کوهستانی سخت، مه و باران است و انشاءالله در این جستجو نتیجه بگیریم.

با تمام تجهیزاتی و تیم‌های تخصص داریم در حال ادامه جستجو هستیم و بارش و مه مانع کار ما نمی‌شود.»

ساعت: ۰۱:۱۳/ واکنش علی ربیعی به سانحه بالگرد رئیسی

علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم، در صفحه ایکس خود نوشت: سانحه هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور و همراهان ایشان موجب نگرانی همه دلسوزان کشور است. به سهم خودم برای رئیس‌جمهور و سایر اعضای دولت و همراهان آرزوی صحت و سلامت دارم.

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ پهپاد جستجوگر ترکیه وارد آسمان ایران شد +عکس

به گزارش دیدارنیوز، پس از سانحه برای بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، واکنش‌های زیادی به این حادثه صورت گرفته و موجی از دعا و آرزوی سلامتی در ایران و کشورهای جهان برای رئیسی و تیم همراهان او منتشر شده است.

ساعت: ۰۱:۰۳/ پهپاد ترکیه در آسمان ایران

پهپاد آکینجی ترکیه برای کمک به عملیات جستجو و نجات بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور وارد فضای کشور شد.

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ پهپاد جستجوگر ترکیه وارد آسمان ایران شد +عکس

ساعت: ۰۰:۵۳/ پیش‌بینی بارش برف در منطقه سانحه بالگرد

خبرنگار تسنیم از منطقه سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور گزارش داد که باران در ارتفاعات آذربایجان شرقی به ویژه منطقه قره‌داغ در حال تبدیل شدن به برف است.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی توده سنگینی از ابر‌ها در حال حرکت به سمت ایران هستند و پیش‌بینی می‌شود که گذر این ابر‌ها در ارتفاعات آذربایجان همراه با بارش برف باشد.

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ پیش‌بینی بارش برف در منطقه

ساعت: ۰۰:۳۹/ جستجو‌های شبانه برای یافتن بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ادامه دارد

اعزام تجهیزات و تیم‌های عملیاتی به منطقه سانحه بالگرد رئیس جمهور ادامه دارد.

ساعت: ۰۰:۳۴/ اعزام ۲ هواپیما، بالگرد و ۵۰ نیروی امداد از روسیه

به نقل از تسنیم، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در گفتگو با معاون‌اول رئیس‌جمهور گفت: با دستور پوتین تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگرد‌های ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

ساعت: ۰۰:۲۲/ آخرین خبر از جستجو برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور

خبرنگار حاضر در منطقه حادثه بالگرد رئیس جمهور گفت: محدوده‌ای که حدس زده می‌شود بالگرد در آنجا سقوط کرده به شعاع کمتر از دو کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

ساعت: ۰۰:۱۸/ نگرانی مصر برای سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای درخصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران ابراز نگرانی کرد.

به نقل از ایرنا، وزارت خارجه مصر در این بیانیه نوشت: قاهره نگرانی خود را درباره بروز حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران ابراز و بر همبستگی خود با تهران تاکید می‌کند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

خبرهای مربوط به یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه

ساعت: ۲۳:۵۸/ یک مقام ایرانی به الجزیره گفت: امیدواریم اخبار خوبی به دست بیاوریم

یک مقام ایرانی که نامش فاش نشده است، به شبکه الجزیره گفته است که تیم‌های تخصصی پس از دریافت سیگنال هلیکوپتر در حال تلاش برای رسیدن سریع به محل حادثه هستند.

این مقام گفت: «ما نمی‌توانیم اطلاعات مربوط به رئیس‌جمهور و کسانی که همراه او بودند را تأیید کنیم و جست‌وجو‌ها به شدت ادامه دارد».

وی افزود: ما قانون اساسی داریم که کشور را اداره می‌کند و نیازی به نگرانی در مورد سناریویی که ممکن است رخ دهد وجود ندارد.

ساعت: ۲۳:۴۱/ واکنش محمد خاتمی به حادثه بالگرد رئیسی

به نقل از جماران، سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین ایران گفت: با نگرانی در این شرایط خاص کشور، اخبار نگران کننده در مورد سقوط بالگرد رئیس جمهور محترم را پیگیری و برای سلامتی ایشان و همراهان دعا می‌کنم.

ساعت: ۲۳:۲۹/ آمادگی روسیه برای کمک/ اعزام پهپاد آکینجی و بالگرد کوگار ترکیه/ استفاده سپاه از منور‌های مه‌شکن

اعزام پهپاد آکینجی و بالگرد کوگار ترکیه به ایران

به نقل از تسنیم، وزارت دفاع ترکیه از ارسال پهپاد آکینجی در کنار بالگرد کوگار مجهز به تجهیزات دید در شب به درخواست ایران خبر داد.

روسیه: آماده اعزام فوری امدادرسانان به ایران هستیم

کاردار موقت سفارت روسیه در تهران به تسنیم گفت: ما این آمادگی را به وزارت خارجه ایران اعلام کرده‌ایم و منتظر تصمیم طرف ایرانی هستیم.

استفاده سپاه از منور‌های مه‌شکن برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جستجو، با توجه به شرایط جوی منطقه و مه شدید، از منور‌های مه‌شکن برای یافتن رئیس جمهور و همراهان وی استفاده کرده است.

ساعت: ۲۳:۲۱/ مراسم دعا و توسل در تهران

به نقل از مهر، شامگاه یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با شب میلاد حضرت امام رضا (علیه‌السلام) و در پی بروز حادثه برای هلیکوپتر رئیس جمهور، مراسم دعا و توسل در میدان حضرت ولیعصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) تهران برگزار شد.

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ فرمانده کل سپاه به محل حادثه رفت/ پیام رئیس عدلیه

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ فرمانده کل سپاه به محل حادثه رفت/ پیام رئیس عدلیه

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ فرمانده کل سپاه به محل حادثه رفت/ پیام رئیس عدلیه

 

ساعت: ۲۳:۰۴/ پیام رئیس قوه قضائیه در پی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

رئیس عدلیه درپی وقوع سانحه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیامی منتشر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در پیامی کوتاه که درپی وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور منتشر شد، اعلام کرد: «در شب میلاد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) امام رئوف، برای خادم‌الرضا علیه‌السلام، رئیس‌جمهور خدوم و انقلابی جناب آقای رئیسی و هیئت همراه، صحت و سلامتی از خداوند متعال مسئلت دارم و دست به دعا برداشته و چشم انتظار اخبار مسرت‌بخش هستیم.»

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ فرمانده کل سپاه به محل حادثه رفت

ساعت: ۲۳:۰۱/ فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیسی رفت

به نقل از تسنیم، فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.

هم اکنون نشست ستاد بحران با حضور جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه، معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان در ستاد مس سونگون در حال برگزاری است.

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ فرمانده کل سپاه به محل حادثه رفت

ساعت: ۲۲:۵۰/ محل احتمالی حادثه کجاست؟

عرفانی، معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیحاتی در این باره ارایه کرد که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید.

ساعت: ۲۲:۴۱/ محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

به نقل از تسنیم، فرمانده سپاه آذربایجان شرقی گفت: دقایقی قبل سیگنالی از بالگرد و تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد.

هم‌اکنون با تمام نیرو‌های نظامی در حال عزیمت به منطقه مدنظر هستیم و امیدوارم خبر‌های خوبی به مردم بدهیم.

۳۰ درصد نیرو‌های نظامی در منطقه حضور دارند و بیش از این دیگر گنجایش حضور نیرو نیست.»

ساعت: ۲۲:۲۵/ نگرانی «گوترش» از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

به نقل از تسنیم، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان با نگرانی اخبار مربوط به سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

ساعت: ۲۲:۱۸/ درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه

به نقل از تسنیم، سازمان مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد: «ایران از طریق وزارت خارجه درخواست بالگرد جستجو و نجات دید در شب از کشورمان داشت که اعزام شد.

۳۲ پرسنل جستجو و نجات کوهنورد و ۶ وسیله نقلیه از مدیریت استانی وان و ارزروم AFAD ما برای رسیدن به منطقه حرکت کردند.

علاوه بر این، پرسنل جستجو و نجات کوهنوردان ما متشکل از ۱۵ نفر از آنکارا، دیاربکر و قونیه در حالت آماده باش هستند. تحولات را دنبال می‌کنیم.»

ساعت: ۲۲:۰۸/ احمد وحیدی: هنوز به نقطه مدنظر سانحه نرسیده‌ایم

به نقل از تسنیم، وزیر کشور گفت: «بعد از حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور همه نیرو‌ها بسیج شده‌اند، همه گروه‌ها اعم از سپاه، ارتش، فراجا، هلال‌احمر، نیرو‌های مردمی و تمام روستاییان به صورت خودجوش و با علاقه به دنبال پیدا کردن محل وقوع حادثه بالگرد رئیس‌جمهور هستند.

با توجه به اینکه منطقه دارای شیب تند و جنگلی است و از سوی دیگر شاهد بارش باران شدید هستیم، دامنه دید بسیار محدود است و به همین دلیل، نیرو‌های امدادی متاسفانه هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌اند، اما نیرو‌ها در منطقه حضور وسیعی دارند و امیدواریم با دعای مردم عزیز هرچه سریعتر به نقطه حادثه برسند.»

ساعت: ۲۱:۵۵/ تغییر چندباره خبر ایسنا درباره پیداشدن محل حادثه! 

خبرگزاری ایسنا خبر پیداشدن محل بالگرد رئیس‌جمهور را دو بار تغییر داد!

این خبرگزاری به نقل از بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نوشت: دقایقی پیش تیم‌های عملیاتی اعزام شده به محل پس از ساعت‌ها جستجو محل احتمالی بالگرد سانحه دیده رئیس جمهور و هیات همراه را شناسایی کردند.

وی گفت: جستجو‌ها برای یافتن بالگرد همچنان ادامه دارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

پیش از این، ایسنا ابتدا نوشته بود «بالگرد رئیس جمهور پیدا شد» و بعد به «محل سقوط بالگرد رئیس جمهور پیدا شد» تغییر داد و بعد به «محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس جمهور پیدا شد»! 

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ محمودی: محل سقوط هلی‌کوپتر رئیسی پیدا شد/ واکنش عربستان

ساعت: ۲۱:۵۲/ عربستان: در کنار ایران هستیم

به نقل از ایرنا، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که با نگرانی خبر‌های مربوط به فرود سخت بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیأت همراه وی را دنبال می‌کند.

وزارت خارجه عربستان سعودی تأکید کرد که در این شرایط سخت، در کنار کشور برادر، جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دولت عربستان سعودی آمادگی خود را برای ارائه هرگونه کمک مورد نیاز به دولت ایران اعلام کرده است.

ساعت: ۲۱:۵۰/ محل سقوط بالگرد رئیس جمهور پیدا شد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کشف محل بالگرد رئیس جمهوری خبر داد.

بابک محمودی در گفتگو با ایسنا در این باره گفت: دقایقی پیش تیم‌های عملیاتی اعزام شده به محل پس از ساعت‌ها جستجو به محل بالگرد سانحه دیده رئیس جمهور و هیات همراه رسیدند.

ساعت: ۲۱:۴۵/ روسیه: امیدواریم رییس‌جمهور ایران سلامت باشد

به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه از نزدیک اطلاعات مربوط به سرنوشت مسافران بالگرد رئیس جمهور ایران را زیر نظر دارد، ما صمیمانه امیدواریم که مسافران زنده باشند و جان و سلامت آن‌ها در خطر نباشد.

ساعت: ۲۱:۴۱/ واکنش اردوغان به سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به سانحه رخ داده برای بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران گفت: «از حادثه بالگرد ایران بسیار ناراحت هستم و هماهنگی کامل با مقامات ایرانی وجود دارد.

مایلم اعلام کنم که ما به عنوان همسایه این حادثه را از نزدیک و در تماس و هماهنگی کامل با مقامات ایرانی دنبال می‌کنیم و آماده ارائه هرگونه حمایت لازم هستیم.

اینجانب از طرف ملتم بهترین آرزو‌های خود را برای مردم و دولت همسایه، دوست و برادر ایران می‌رسانم و امیدوارم هر چه زودتر خبر‌های خوشی از رئیس جمهور و هیئت همراه دریافت کنم.»

ساعت: ۲۱:۳۳/ حسن روحانی برای رئیسی آرزوی سلامتی کرد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین ایران پس از حادثه شوک‌آور برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان او، برای ابراهیم رئیسی آرزوی سلامتی کرد.

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ واکنش قالیباف

ساعت: ۲۱:۰۹/ توییت قالیباف در پی حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی چند ساعت پس از حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور نوشت: «برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند به برکت دعای مؤمنین ایشان را از گزند بلایا حفظ کند.

در شب میلاد امام رئوف (ع) از صمیم قلب منتظر خبر صحت و سلامت کامل ایشان هستیم. إن‌شاءالله.»

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ بالگرد‌های ارتش اعزام شدند

ساعت: ۲۰:۵۷/ بالگرد‌های ارتش هم به محل سانحه اعزام شدند

به نقل از تسنیم، فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز گفت: «بالگرد‌های پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز مطابق دستور جهت انجام عملیات امدادی در منطقهٔ ورزقان حضور پیدا کردند.

این بالگردها به‌همراه گروه امدادی از ساعات اولیه به محل سانحه بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور اعزام شد.

متأسفانه به‌علت نامساعد بودن شرایط جوی در انجام عملیات ناموفق ماند.»

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ روحانی برای رئیسی آرزوی سلامتی کرد

ساعت: ۲۰:۲۴/ قرائت دعای توسل برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهانش

در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهانش بعد از نماز مغرب و عشا در کربلای معلی، دعای توسل خوانده شد.

دعای توسل برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهانش در حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلای معلی بعد از نماز مغرب و عشا قرائت شد.

ساعت: ۲۰:۲۲/ جستجو‌ها ادامه دارد

جست‌وجوی گسترده برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه ادامه دارد.

ساعت: ۲۰:۱۷/ پاکستان: برای رئیس‌جمهور ایران آرزوی سلامتی داریم

رییس‌جمهور پاکستان «نگرانی عمیق» خود درباره بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران را ابراز کرده و برای او آرزوی سلامتی کرد.

به نقل از ایسنا، دفتر ریاست‌جمهوری پاکستان در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به گزارش‌ها درباره بروز سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: عمیقا از شنیدن اخبار سانحه بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و بقیه نگران هستیم.

ریاست‌جمهوری پاکستان در ادامه اعلام کرد که رییس‌جمهور این کشور برای همتای ایرانی خود آرزوی سلامتی دارد تا بتواند به خدمتگذاری به ملت ایران ادامه دهد.

ساعت: ۲۰:۱۴/ واکنش لاریجانی به حادثه هوایی

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نوشت: در این لحظات، برای سلامتی جناب آقای رییسی و همراهان همه دست به دعا برداریم…

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگوی دولت: تاکنون هیچ خبر جدیدی نیست

ساعت: ۲۰:۰۸/ سخنگوی دولت: تاکنون هیچ خبر جدیدی نیست

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نوشت: «شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند، اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد.

در این لحظه‌ها، صبر و دعا و اعتماد به گروه‌های امدادی راهگشاست.»

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ واکنش علی‌اف و اتحادیه اروپا/ تذکر دادستانی به برخی افراد رسانه‌ای

ساعت: ۲۰:۰۳/ تذکر دادستانی تهران به برخی افراد رسانه‌ای

میزان نوشت: «طی ساعات گذشته و با انتشار اخباری در رابطه با سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور برخی افراد رسانه‌ای با تولید محتوا درباره وقوع این حادثه اخبار کذبی منتشر کردند.

در نتیجه این اتفاق دادستانی تهران با ورود به این موضوع طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بودند، تذکر داده است.»

ساعت: ۱۹:۴۸/ دستور السودانی برای کمک به ایران برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

نخست‌وزیر عراق به طرف‌های ذیربط در این کشور دستور داد که برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور، به ایران کمک کنند.

به نقل از ایسنا، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه به وزارت کشور، هلال احمر و طرف‌های ذیربط در این کشور دستور داد تا برای کمک به ایران برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان آن‌ها تمام امکانات خود را به کار بگیرند.

بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

رئیس‌جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

گفته شده شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است.

ساعت: ۱۹:۴۰/ اتحادیه اروپا سانحه برای رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران را به‌دقت دنبال می‌کند

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا با انتشار یک پست در شبکه ایکس به سانحه برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان واکنش نشان داد.

به نقل از یورونیوز، میشل تصریح کرد اتحادیه اروپا همراه با کشور‌های عضو و شرکای خود به‌دقت و از نزدیک این ماجرا را دنبال می‌کند.

ساعت: ۱۹:۳۲/ علی‌اف: دعای ما با ابراهیم رئیسی و هیات همراه او است

به نقل از شرق، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان نوشت: «امروز پس از دیدار دوستانه با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، خبر فرود اضطراری بالگرد حامل هیئت عالی ایرانی موجب نگرانی شدید شد.

دعای ما از خداوند متعال با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی است. جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر آماده ارائه انواع حمایت‌ها است.»

به گزارش دیدارنیوز، ابراهیم رئیسی برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، که در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

امروز روسای جمهور ایران و آذربایجان برای افتتاح سد قیز قلعه‌سی، به اتفاق یکدیگر با حضور بر روی تاج سد، از بخش‌های مختلف آن بازدید کرده بودند.

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ هلی‌کوپتر از چه نوعی بود؟ +عکس

ساعت: ۱۹:۲۸/ بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در منطقه ورزقان سقوط کرد. براساس آخرین تصاویر منتشر شده از رئیس‌جمهور، او سوار هلیکوپتر ساخت شرکت بل بوده است.

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ارتش، سپاه و تمام امکانات برای جستجو

ساعت: ۱۹:۰۲/ رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از جستجو با همه امکانات خبر داد

باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: «از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود.

نیرو‌های مسلح، ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته‌اند.»

ساعت: ۱۸:۵۷/ عین‌اللهی: همه امکانات درمانی را مستقر کرده‌ایم

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت: «ما الان در منطقه هستیم و همه نیرو‌های امدادی مشغول جستجو هستند. منطقه شدیدا مه دارد و امکان جست و جو سخت است.

ما همه امکانات درمانی را شامل طب اورژانس، متخصص جراحی و آمبولانس مستقر کرده‌ایم.»

ساعت: ۱۸:۵۲/ تیم‌های عملیاتی در حال جستجو

به نقل از ایسنا، تصاویری دیگر از اعزام تیم‌هاى عملیاتى هلال احمر به محل احتمالی سانحه بالگرد رئیس‌جمهور منتشر شده است.

ساعت: ۱۸:۴۴/ یک تیم به محل احتمالی سانحه نزدیک شد

به نقل از ایسنا، پیرحسین کولیوند، رئیس هلال‌احمر کشور با اشاره به عملیات جست‌وجو برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور گفت: یک تیم به محل احتمالی سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور نزدیک شده است.

ساعت: ۱۸:۳۵/ ۴۰ تیم واکنش سریع هلال‌احمر در جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده رئیس‌جمهور

به نقل از ایسنا، ۱۵ تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های جست‌وجوگر) به همراه ۲ فروند پهپاد هلال‌احمر در منطقه در حال جست‌وجوی اثری از بالگرد حامل رئیس‌جمهور هستند.

ساعت: ۱۸:۳۳/ استوری صفحه اینستاگرام رئیسی

صفحه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در اینستاگرام با انتشار تصویری در استوری، از مردم خواسته با نذر صلوات برای سلامتی او دعا کنند.

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ آخرین تصویر از هلی‌کوپتر/ دعا برای رئیسی +ویدیو

ساعت: ۱۸:۲۸/ دعا برای سلامتی رئیس‌جمهور

قرائت دعای توسل توسط زائران حرم امام رضا برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان.

ساعت: ۱۸:۲۳/ آخرین تصویر از هلی‌کوپتر ابراهیم رئیسی

آخرین تصویر از بالگرد حامل رئیس جمهور در پایان افتتاح سد «قیز قلعه سی» توسط ایرنا منتشر شده است.

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ اعزام تیم‌های امدادی زنجان به محل حادثه

ساعت: ۱۸:۱۰/ اعزام تیم‌های امدادی زنجان به محل حادثه هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور

مدیرکل ستاد بحران استان زنجان از اعزام تیم‌های امدادرسان زنجان برای امدادرسانی به محل حادثه هلی‌کوپتر رئیس جمهور خبر داد.

به نقل از ایسنا، عباس بابایی، با اشاره به وقوع حادثه برای هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور، عنوان کرد: با توجه به اعلام نیاز از استان‌های همجوار، از استان زنجان سه تیم امدادی با یک هلی‌کوپتر به محل استان آذربایجان‌شرقی شدند.

وی عنوان کرد: تیم‌های زنجانی تمام تلاش خود را برای امدادرسانی انجام خواهند داد و امیدواریم رئیس‌جمهور و همراهانش در سلامت کامل باشند.

ساعت: ۱۸:۰۰/ واکنش ضرغامی به حادثه

عزت‌الله ضرغامی در فضای مجازی از آخرین وضعیت جلسه هیأت دولت و خبر «فرود سخت» هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور نوشت.

عزت‌الله ضرغامی، عضو کابینه دولت و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تازه‌ترین مطلبی که در شبکه ایکس (توئیتر) منتشر کرد، نوشت: «جلسه امروز هیئت دولت رأس ساعت مقرر تشکیل شد و مواردی از دستور جلسه به تصویب رسید.

به دنبال دریافت خبر «فرود سخت» هلی‌کوپتر آقای رییس‌جمهور، اعضاء دولت با جدیت تمهیدات لازم را در دستور کار قراردادند.»

ساعت: ۱۷:۴۴/ اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این که به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود، گفت: هشت دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل حادثه شده‌اند.

به نقل از تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان این که بر اساس اعلام خبر مبنی بر سانحه بالگرد رئیس جمهور در آذربایجان شرقی بالگرد اورژانس هوایی عازم منطقه شد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: ۸ دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل حادثه شده‌اند.

ساعت: ۱۷:۳۹/ گزارش میدانی از عملیات جستجو و نجات حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور

ایرنا نوشت: «براساس گزارش‌هایی که اهالی روستا‌های اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است.

اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد به خبرنگار ایرنا گفته‌اند که ساعتی پیش صدا‌هایی در این منطقه شنیده شده است.

بیش از ۲۰ تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل از جمله پهپاد و سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شده‌اند و در کنار آن‌ها گروه‌هایی از تکاوران و نیرو‌های مخصوص نیرو‌های مسلح نیز برای کمک به عملیات جستجو در منطقه حضور دارند.

به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط جوی نامساعد بویژه مه غلیظ در منطقه عملیات جستجو و نجات زمانبر است.»

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ جستجو برای پیدا کردن هلی‌کوپتر +ویدیو

ساعت: ۱۷:۳۱/ جستجو برای پیدا کردن هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور

تصاویری از عملیات جستجوی سانحه بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در شبکه خبر منتشر شده است.

ساعت: ۱۷:۲۳/ انتقاد یک نماینده به نحوه اطلاع‌رسانی صداوسیما

حمید رسایی، نماینده مجلس دوازدهم به نحوه اطلاع رسانی شبکه خبر صداوسیما درباره سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور کنایه زد.

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ بالگرد مجبور به فرود سخت شده/ یک نماینده: دعا می‌کنیم

ساعت: ۱۷:۱۳/ واکنش یک نماینده به حادثه

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس یازدهم نوشت: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد و به زودی خبر سلامتی رئیس جمهور ایران را بشنویم. دعا می‌کنیم.

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ وزیر کشور: بالگرد مجبور به فرود سخت شده است

ساعت: ۱۷:۰۲/ جزئیات سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور از زبان وزیر کشور

احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: «با افتتاح سد خداآفرین و سد قیز قلعه سی که اتفاق افتاد رئیس جمهور به همراه هماران با چند بالگرد برمی‌گشتند که یکی از بالگرد‌ها مجبور به فرود سخت بودند که به دلیل مه آلود بودن بوده است.

گروه‌های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکتند، ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است زمان ببرد تا به منطقه برسند کار‌ها در دست کنترل است گروه‌های امدادی در حال انجام کار‌ها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

ارتباط با همراهان بوده، ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه‌های امدادی زودتر به منقطه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.»

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ اعزام پهپاد‌ به محل حادثه

ساعت: ۱۶:۵۴/ اعزام پهپاد‌ها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های امدادی و جستجو به محل خبر داد.

بابک محمودی در گفتگو با ایسنا در این‌باره گفت: به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است، گفت: تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر و ... به محل اعزام شده‌اند. ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.

محمودی با بیان اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم، گفت: گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

ساعت: ۱۶:۵۰/ شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین

زیرنویس شبکه خبر اعلام کرد: شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبه‌رو کرده است.

ساعت: ۱۶:۴۴/ نماینده آذربایجان شرقی: هلال احمر به دنبال هلی کوپتر زمین خورده است

به نقل از خبرآنلاین، احمدعلیرضا بیگی، نماینده تبریز گفت:

از جزئیات حادثه اطلاعی ندارم. دوستان هلال‌احمر که به منطقه می‌رفتند به من اعلام دادند که این اتفاق افتاده است و ما به دنبال هلی‌کوپتر زمین خورده هستیم.

دقیقا نمی‌توانم بگویم که حادثه‌ای برای بالگرد حامل رئیس دولت سیزدهم رخ داده است.

همچنین یکی دیگر از نمایندگان استان آذربایجان شرقی، که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: «گویا حادثه برای بالگرد آقای رئیسی بوده است، اطلاعات دقیقی ندارم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
0
0
الله نهگدارشان
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی