تیتر امروز

شادی برای «یلدا» با جیب خالی/ از شاهنامه خوانی و فال حافظ تا قصه حسین کرد شبستری
روایت دیدار از قدیمی‌ترین جشن ایران زمین در این روزها

شادی برای «یلدا» با جیب خالی/ از شاهنامه خوانی و فال حافظ تا قصه حسین کرد شبستری

هر سال وقتی آذر خانم (آذرماه) می‌خواهد رخت خود را جمع کند و برود یک اتفاقی می افتد که برای ایرانیان مقد است آن هم اجرای آیین شب چله یا همان یلداست اما این روزها همه می‌گویند چه یلدایی وقتی جیب...
اشرف بروجردی: قوانین حمایت از زنان روی کاغذ ماند/بدون حضور زنان توسعه‌ای در کشور اتفاق نمی‌افتد/ چرا در احزاب سیاسی زنان حضور کمتری دارند
بازخوانی یک گفت و گو

اشرف بروجردی: قوانین حمایت از زنان روی کاغذ ماند/بدون حضور زنان توسعه‌ای در کشور اتفاق نمی‌افتد/ چرا در احزاب سیاسی زنان حضور کمتری دارند

هشتم خرداد ۱۴۰۲ دیدارنیوز میزبان اشرف بروجردی اولین معاون زن دولت خاتمی بود. درگذشت او بهانه‌ای شد تا گفت‌وگوی پیشین را با ملاحظه اینکه حرف‌های او همچنان محل تامل است باز نشر کنیم.
محمود فتوحی: ایران امروز را، رسانه‌های داخلی و خارجی می‌سازند/ از دوره صفویه به بعد، وطن معنای ملک را پیدا کرد/ در ادبیات معاصر، مفهوم ایران تا حدودی ریزش پیدا کرد
گفت و گوی دیدار در برنامه «گپی نو» با پژوهشگر نام آشنای ادبیات فارسی:

محمود فتوحی: ایران امروز را، رسانه‌های داخلی و خارجی می‌سازند/ از دوره صفویه به بعد، وطن معنای ملک را پیدا کرد/ در ادبیات معاصر، مفهوم ایران تا حدودی ریزش پیدا کرد

در هفتمین برنامه از گپی‌نو، با محمود فتوحی، استاد و پژوهشگر نام‌آشنای ادبیات فارسی به گفت‌و‌گو پرداختیم و با او پیرامون مفهوم ایران در شعر فارسی خصوصا قصاید مدحی سخن گفتیم.
افت چند صد میلیونی قیمت خودرو‌های وارداتی و مونتاژی

بازار خودرو؛ خریداری نیست!

سعید موتمنی، فعال بازار خودرو به روند کاهشی قیمت خودرو از اواخر هفته قبل اشاره کرد و گفت: با این وجود قیمت‌ها در بازار خودرو بالا است و خریداری وجود ندارد.

کد خبر: ۱۶۵۵۳۳
۱۲:۰۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازار خودرو؛ خریداری نیست!

دیدارنیوز: یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه روند کاهشی قیمت خودرو از اواخر هفته قبل آغاز شده است، گفت: با این وجود قیمت‌ها در بازار خودرو بالا است و خریداری وجود ندارد.

سعید موتمنی، فعال بازار خودرو درخصوص وضعیت بازار به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت‌ها در بازار خودرو از اواخر هفته گذشته روند کاهشی به خود گرفته است و خودرو‌های نو، کارکرده، وارداتی و مونتاژی ریزش قیمت داشته‌اند.

وی افزود: اکثر خودرو‌هایی که بیش از ۵۰۰ میلیون قیمت دارند، بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افت قیمت داشته‌اند و حتی قیمت خودرویی مانند پژوپارس ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان افت کرده است.

موتمنی درخصوص ریزش قیمت خودرو‌های داخلی توضیح داد: قیمت پژوپارس که تا چند روز پیش ۶۷۵ میلیون تومان بود به ۶۵۵ میلیون تومان رسیده است و حتی تا ۶۳۵ میلیون هم به فروش می‌رسد و قیمت دنا اتوماتیک که یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون بود به یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

این فعال بازار خودرو در مورد وضعیت خودرو‌های مونتاژی گفت: خودرو‌های مونتاژی بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند، به‌طوری که لاماری حدود ۸۰ میلیون و جک J ۴ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

وی در مورد ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی که به کف خیابان رسیده‌اند نیز گفت: هیوندای کرتا وارداتی کرمان موتور که اوایل فروردین تا ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت داشت با ریزش ۴۰۰ میلیونی در حال حاضر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

موتمنی اضافه کرد: کیا سلتوس که سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون بود، ۳۰۰ میلیون ریزش قیمت داشته است، اما قیمت هیوندای توسان پایین نیامده و همچنان حول ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌چرخد. قیمت النترا ۱۰۰ میلیون افت داشته و در میان خودرو‌های وارداتی، کرولا کاهش قیمت زیادی داشته و ۴۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

این کارشناس حوزه خودرو تصریح کرد: خودرو، چون به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و قیمت آن ارتباط نزدیکی با تنش‌های سیاسی و نوسانات ارزی دارد و از آن‌ها تاثیر می‌پذیرد، به دلیل این که اوضاع کمی آرام شده شاهد عقب نشینی‌ها قیمت‌ها هستیم، قیمت خودرو که در سال جدید ۳ تا ۵ درصد افزایش یافته بود، آرام آرام در حال نزدیک شدن به قیمت اسفندماه است.

موتمنی در پاسخ به این سوال که آیا افت قیمت‌ها تاثیری در افزایش معاملات داشته است، گفت: تقاضا برای خودرو در بازار کم است و با کاهش قیمت، خرید و فروش به آن صورت که باید انجام نمی‌شود، قیمت‌ها در بازار واقعا بالا است و مشتری کمتر مراجعه می‌کند.

وی افزود: تقاضا صرفا برای خودرو‌هایی که اختلاف قیمت میان قیمت مصوب کارخانه‌ای و بازار آزاد آن زیاد است، بالاست، اما در بازار فعالیتی دیده نمی‌شود.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار کرد: اگر خودرو مرتب و روزانه فاکتور شود، تفاوت قیمت بازار و کارخانه پایین می‌آید، اگر می‌خواهیم خودرویی که به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده مجدد به کالای مصرفی تبدیل شود باید عرضه افزایش یابد تا دیگر بازار خودرو از نوسانات ارز و تنش‌های سیاسی هم تاثیر نپذیرد.

موتمنی در پایان تاکید کرد: محدودیت و عرضه قطره چکانی خودرو در بازار سبب شده تا فاصله قیمتی کارخانه و بازار آزاد حفظ شود، برای عبور از این وضعیت یا باید تولید افزایش یابد و یا این که واردات بیشتر شود.

ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۰۱ دی
امروز دوشنبه ۰۱ دی
امروز دوشنبه ۰۱ دی
امروز دوشنبه ۰۱ دی