تیتر امروز

فوری؛ رئیس‌جمهور در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید/ عزای عمومی در پاکستان
این گزارش بروزرسانی می‌شود

فوری؛ رئیس‌جمهور در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید/ عزای عمومی در پاکستان

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد خبر داد. متاسفانه ابراهیم رئیسی...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
بایرن مونیخ به فینال اروپا نزدیک بود اما رئال در برنابئو کامبک زد

خوسلو در ۳ دقیقه آلمانی‌ها را کشت!

رئال مادرید، پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر از مخصمه و حذف گریخت و این بار نه ستاره‌های این تیم، بلکه خوسلو بود که با دبل خود اسپانیایی‌ها را به فینال اروپا برد.

کد خبر: ۱۶۵۱۴۳
۰۸:۲۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

خوسلو در ۳ دقیقه آلمانی‌ها را کشت!

دیدارنیوز: ۲ گل خوسلو باعث شد رئال مادرید بازی باخته مقابل بایرن مونیخ را با پیروزی عوض کند.

رئال مادرید شکست خانگی مقابل بایرن مونیخ در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را با ۲ گل دیرهنگام از خوسلو به یک پیروزی باشکوه و شیرین تبدیل کرد تا تعویض طلایی کارلو آنچلوتی زمینه‌ساز هجدهمین حضور کهکشانی‌ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد. رئال مادرید در هر ۸ فینال اخیر خود در این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده است.

مهار‌های متوالی لونین و نویر باعث شد بازی تا دقیقه ۶۸ بدون گل دنبال شود، اما ارسال بلند هری کین زمینه‌ساز شلیک دیدنی آلفونسو دیویس شد تا بایرن پیش بیفتد. باواریایی‌ها در آستانه پیروزی بودند، اما خوسلو در دقیقه ۸۸ کار را به تساوی کشید؛ پیش از آنکه با یک ضربه ساده دیگر در دقیقه ۹۱ برنده مسابقه را عوض کند.

خوسلو در ۳ دقیقه آلمانی‌ها را کشت!

هری کین وقتی بایرن از حریف پیش بود با تصمیم توماس توخل جای خود را به چوپو موتینگ داد تا از روی نیمکت شاهد فروپاشی تلخ تیمش باشد. بایرن مونیخ فصل را بدون جام به پایان برد و طلسم کاپیتان تیم ملی انگلیس و بهترین گلزن فصل بوندس‌لیگا در کسب نخستین جام دوران حرفه‌ای همچنان ادامه دارد.

مسابقه رفت در شب پرهیجان آلیانتس آرنا با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید و ۲ تیم برای صعود به دیدار نهایی نیازمند پیروزی در برنابئو بودند. توماس توخل، سرمربی بایرن مونیخ، کیم مین جائه، مدافع پراشتباه تیمش را به همراه مولر و گورتزکا روی نیمکت نشاند و این بار از دلیخت، گنبری و پاولوویچ بهره گرفت. بازی با حملات متوالی ۲ تیم آغاز و وینیسیوس با نفوذ انفجاری از سمت چپ در همان ثانیه ۱۴ صاحب ضربه کرنر شد. توپ و میدان در دقایق ابتدایی در اختیار رئال مادرید بود و نخستین موقعیت میهمان در دقیقه ۵ با تکل عالی تونی کروس که صدوپنجاهمین مسابقه اروپایی‌اش را تجربه می‌کرد به باد رفت.

خوسلو در ۳ دقیقه آلمانی‌ها را کشت!

پاس عرضی عالی کارواخال از سمت راست می‌توانست طلسم دروازه بایرن را بشکند، اما توپ از مقابل پای همه گذشت. خود او دقایقی بعد با پاس شکافنده خود وینیسوس جونیور را در لبه محوطه ۶ قدم صاحب توپ کرد. شلیک بال برزیلی به تیر عمودی دورتر دروازه بایرن برخورد کرد و ضربه رودریگو روی توپ برگشتی با مهار عالی نویر همراه شد.

گنبری در مسابقه رفت تنها ۱۰ دقیقه فرصت حضور پیدا کرد و این بار هم در دقیقه ۱۷ به دلیل مصدومیت جای خود را به آلفونسو دیویس داد. دقایقی بعد ارسال منحرف‌شده جاشوا کیمیش در پشت محوطه جریمه به هری کین رسید، اما شلیک سرضرب مهاجم انگلیسی با اثرگذاری آندری لونین به بیرون رفت.

ادامه حملات در نیمه نخست بی‌حاصل بود و ۲ تیم با نتیجه بدون گل به رختکن رفتند. ۴۵ دقیقه دوم طوفانی شکل گرفت. وینیسیوس با حرکات تکنیکی خود کیمیش و دلیخت را عاصی کرده بود و در طرف دیگر زمین تکل بلند دنی کارواخال مانع از به نتیجه رسیدن شلیک آلفونسو دیویس شد.

دقایقی بعد هری کین شانس خود را از گوشه محوطه جریمه امتحان کرد، اما ضربه او تحت فشار مدافعان، با مهار لونین بی اثر ماند.

خوسلو در ۳ دقیقه آلمانی‌ها را کشت!

رئال مادرید بلافاصله کنترل بازی را به دست گرفت. نفوذ وینیسیوس، رودریگو در موقعیتی فوق‌العاده مناسب صاحب توپ کرد، اما ضربه او در عین ناباوری از کنار دروازه به بیرون رفت.

شب درخشان مانوئل نویر همچنان ادامه داشت و او پس از مهار ضربه آزاد زاویه‌دار رودریگو، شلیک محکم وینیسیوس را هم مهار کرد تا نتیجه بدون گل باقی بماند. با گذشت دقیقاً نیمی از نیمه دوم، بایرن مونیخ برخلاف جریان بازی به گل رسید. ارسال بلند هری کین روی ضد حمله در سمت چپ در اختیار آلفونسو دیویس قرار گرفت. او، رودیگر را جا گذاشت، توپ را روی پای راست آورد و با یک‌شلیک مهارنشدنی نخستین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند.

رئال مادرید تنها ۲۰۰ ثانیه بعد گل خورده را جبران کرد، اما داوران VAR سر و صدای برنابئو را به سکوت بدل کردند. ارسال کوتاه کرنر توپ را به ناچو رساند و ضربه منحرف‌شده او پشت سر نویر به تور دروازه بایرن چسبید. کاپیتان رئال پیش از به ثمر رساندن گل با گرفتن صورت کیمیش او را نقش زمین کرده بود و این گل به محض بازبینی توسط داور رد شد.

شوک حاصل از گل خورده و رد شدن گل تساوی بسامد حملات کهکشانی‌ها را برای دقایقی کاهش داد. هری کین می‌توانست در دقیقه ۷۵ اختلاف را بیشتر کند، اما ضربه او به دیوار بیرونی دروازه برخورد کرد. توماس توخل برای دفاع از تک گل تیمش هری کین و موسیالا را بیرون کشید، اما آنچلوتی با تعویض‌هایش همه‌چیز را عوض کرد. مانوئل نویر شب درخشان خود را در فاصله ۲ دقیقه تا پایان وقت قانونی با واکنش ناقص روی شلیک مهارشدنی وینیسیوس نابود کرد. توپ برگشتی به خوسلو رسید و تعویض طلایی کارلتو در مقابل دروازه کار را به تساوی کشید تا رویای یک فینال تمام‌آلمانی دیگر در ورزشگاه ومبلی به باد رود.

خوسلو در ۳ دقیقه آلمانی‌ها را کشت!

رئال مادرید با حداکثر شور و هیجان سراپا حمله شد و خوسلو تنها ۲ دقیقه بعد و به محض اتمام ۹۰ دقیقه قانونی گل دوم تیمش را هم به ثمر رساند. رودیگر با فرار از تله آفساید در سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ شد و ارسال عرضی او با اثرگذاری خوسلو در مقابل دروازه به تور رسید. پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت، اما بازبینی ویدئویی تصاویر در اتاق VAR به پذیرش گل و جشن با تأخیر بازیکنان رئال برای یک گل به‌یادماندنی دیگر انجامید.

وقت تلف‌شده مسابقه ۱۵ دقیقه به طول انجامید، اما یاران رئال مادرید در کنترل کار کاملاً موفق بودند و بازی با برتری ۲ بر یک شاگردان کارلو آنچلوتی به پایان رسید. بایرن البته در موقعیتی مشکوک در دقیقه ۱۰۳ موفق به بازکردن دروازه رئال مادرید شد، اما گل دلیخت به دلیل آفساید نصیر مزروعی مردود اعلام شد. صحنه آفساید کاملاً میلی‌متری به نظر می‌رسید، اما عجله داور و سوت زدن او پیش از به ثمر رسیدن گل باعث شد امکان مداخله VAR وجود نداشته باشد.

رئال مادرید در دیدار نهایی لیگ قهرمانان به مصاف دورتموند، تیم پنجم جدول فعلی بوندس‌لیگای آلمان می‌رود. این مسابقه شنبه ۱۲ خرداد در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی