تیتر امروز

جامعه و انتخابات؛ هشتم تیر ۱۴۰۳ متفاوت خواهد بود؟
دیدار بررسی می‌کند

جامعه و انتخابات؛ هشتم تیر ۱۴۰۳ متفاوت خواهد بود؟

حادثه‌ای که هفته گذشته برای مرحوم سید ابراهیم رئیسی رخ داد، زمان انتخابات ریاست جمهوری را تغییر داد و همه در تیر ۱۴۰۳ منتظر حضور فردی جدید هستند، دیدار در گزارش پیش‌رو به موضوع انتخابات از نگاه...
کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.
در مسیر بازگشت روابط عادی دیپلماتیک بین ایران و مصر هستیم

بازگشت روابط عادی ایران و مصر/ امیرعبداللهیان: غرب گفت محکم نزنید

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران با بیان اینکه در مسیر بازگشت روابط عادی دیپلماتیک بین ایران و مصر هستیم، گفت: دو روز مانده به شروع عملیات ایران، درخواست غربی‌‌ها از ما این بود که اگر می‌خواهید بزنید، محکم نزنید و سعی کنید شدت عملیات‌تان کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۱۶۵۱۰۵
۱۱:۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

امیرعبداللهیان:

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه با اعلام اینکه گفتگو‌های خیلی خوبی با وزیر امور خارجه مصر داشتم، تاکید کرد که در مسیر تدوین نقشه‌راه برای برگشت به روابط عادی دیپلماتیک بین دو کشور هستیم.

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به ایران گفت: سفر آقای گروسی را مثبت ارزیابی می‌کنم. ایده‌های مهمی برای همکاری نیرومندتر ایران و سازمان مطرح شد. تلاش می‌کنم دو مسئله باقی مانده در مسیر همکاری‌های فنی و نه فشار‌های سیاسی بیرونی حل شود.

وی در واکنش به احتمال آتش‌بس غزه اظهار کرد: تماس‌های فشرده‌ای غربی‌ها به ویژه متحدان در حوزه اروپا با ایران داشتند. درخواست اول‌شان خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران و پاسخ ندادن به اقدامات رژیم صهیونیستی بود که محکم گفتیم «حتما به رژیم اسراییل پاسخ داده می‌شود.» دو روز مانده به شروع عملیات ایران، درخواست غربی‌ از ما این بود که اگر می‌خواهید بزنید، محکم نزنید و سعی کنید شدت عملیات‌تان کاهش پیدا کند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران خود تصمیم گرفت که چگونه بزند، از چه نقطه‌ای و در چه زمانی عملیات کند و اجازه نداد تحت تاثیر دیگران قرار بگیرد، اما در عین حال به طرف آمریکایی و غربی گفتیم ریشه در حل بحران غزه است. باید تمرکز بر این موضوع پیدا کنیم.

وزیر امور خارجه متذکر شد: توافق نانوشته‌ای با طرف‌های غربی برای تمرکز بر آتش‌بس در غزه داشتیم. غربی‌ها به ما گفتند در این مسیر حرکت خواهند داشت که امروز آثار مثبتی در این رابطه شاهدیم. حماس در چارچوب اصول خودش و در طرحی واقع‌بینانه پاسخ ابتکار مصر و قطر را داده است.

وی متذکر شد: تصور می‌کنم اگر آمریکایی و غربی‌ها به وعده‌های‌شان عمل کنند و نسبت به آتش‌بس در این مرحله پایبند باشند، همه چیز برای برقراری آتش‌بس پایدار و حل مسئله فراهم است، اما نتانیاهو و اندک افراد افراطی در آن سوی این معادله همه تلاش‌شان را برای تداوم جنگ به کار می‌برند چرا که آتش‌بس می‌تواند به معنای بحران جدید در داخل سرزمین‌های اشغالی باشد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنانش با توضیح آخرین اقدامات انجام شده برای برقراری رابطه با مصر، گفت: گفتگو‌های خیلی خوبی با وزیر امور خارجه مصر داشتم. در مسیر تدوین نقشه‌راه برای برگشت به روابط عادی دیپلماتیک بین دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به همکاری کشور‌های همسایه در مسئله غزه، گفت: با همسایگان روابط قوی داریم البته دو روز قبل از شروع عملیات به کشور‌هایی که آمریکا در آنجا پایگاه داشت و همچنین به طرف آمریکایی اعلام کردیم هدف ایران همسایه‌ها یا آمریکایی‌ها نیستند، بلکه تنبیه رژیم اسراییل به دلیل اقدام گستاخانه و خلاف مقررات بین‌المللی و کنوانسیون وین در حمله به سفارت ایران در دمشق است.

وی ادامه داد: هشدار دادیم اگر در هر مرحله از عملیات ما آمریکا علیه منافع ایران وارد شود، پاسخ ما بر روی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی است. به کشور‌های دوست که پایگاه‌های آمریکا در کشورشان قرار دارد نیز از قبل اعلام کردیم روابط ما با شما مبتنی بر دوستی و برادری است، دفاع مشروع در چارچوب تقویت همکاری‌ها و امنیت منطقه‌ای است، اما اگر آمریکا دست از پا خطا کند، پایگاه‌هایش در منطقه هدف قرار می‌گیرد. در گفتگو‌ها و پیام‌های بعدی‌مان نیز این حس به کشور‌های همسایه انتقال داده شد که عمدتا قبل از آغاز عملیات (عملیات وعده صادق) از مسیر دیپلماتیک به ایران اعلام کردند به هیچ کشوری اجازه نخواهند داد از مبداء کشورشان هیچ تعرضی علیه ایران انجام شود.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد: پاسخی که ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی داد، کمک کند هر چه زودتر بحران در منطقه فروکش کند و فلسطینی‌ها در این چارچوب حقوق‌شان رعایت شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی